מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהשיטת פאולה- מנסיון אישי חדש

שיטת פאולה- מנסיון אישי חדש

06/07/17 11:27
33 תגובות

היי רציתי לספר לכם על הנסיון שלי בשיטת פאולה.

כמו שפרסמתי לא מזמן, עברתי התקף בשלפוחית השתן. ההתקף היה מלווה בעוד תסמינים נורולוגים קלים אבל העיקר היה בשלפוחית. וככה זה חוזר על עצמו בפעם ה 3 כבר.
עכשיו ב״ה, המגמה היא בשיפור של התפקוד, תוך כדי ירידה הדרגתית עם פרדניזון.

בנוסף, מעבר לטיפול התרופתי.
התחלתי לעשות טיפול קרניו סקראל (כמו שהומלץ כאן ופורסם בלינק שערן שם בשרשור קודם).

וחוץ מזה, כבר ממזמן הנורולוג שלי המליץ לי ללמוד את שיטת פאולה.
לא הקשבתי לו כי ההתקפים באו והלכו וחיי היו עמוסים ולא הקדשתי זמן לחפש על השיטה וללמוד.

הפעם בהתקף הזה נלחצתי רצח ברמת הרצח!
ולקחתי את עצמי בידיים.

אז קניתי את הספר- סוד השרירים ה טבעתיים - שיטת פאולה. (כתבה- פאולה גרבורג).
קראתי קצת וניסיתי לתרגל כמה תרגילים שרלוונטית לבעיה שלי אבל הרגשתי שאני זקוקה להדרכה.
בסוף הספר יש רשימת טלפונים של מטפלים שעברו הדרכה לשיטה.
חיפשתי מי קרוב לי לבית, דברתי עם כמה בטלפון, בדקתי מחיר, בנוסף בדקתי האם השיטת ניתנת כשירות בקופת החולים ומתי יש תורים פנויים ובאיזה אזור וגם האם ביטוח פרטי נותן החזר לטיפול הנ״ל.
בביטוח שלי אמרו לי שינתן החזר במידה ויש המלצה לטיפול פיזיותרפי מרופא מטפל (גם משפ תופס), ושהתקבלה תהיה על טיפול פיזיותרפי. (בקיצור- הרעיון הוא שאם נניח אין תורים פנויים באזורכם/או עכשיו מיידית דרך הקופה שזה הבדל משמעותי במחיר, אז אפשר לעשות טיפול בפרטי, ויש הבדלים במחירים בין אזורי המגורים כמו שהבנתי (בפריפריה יותר זול מבמרכז הארץ), אז יהיה יתרון למטפל בשיטה שהיא גם פיזיותרפיסט מוסמך, לקבלת החזר של ביטוח פרטי על טיפול פיזיותרפי.

עד כאן הפרטים הלוגיסטיים.

לגבי השיטה ומה הרגשתי.
אז הרעיון בגדול הוא להפעיל שרירים מסויימים בריאים, והקשר בינהם לשרירים חולים קיים אוטומטית בגוף.
עצם ההפעלה של שרירים בריאים בסוף מובילה להפעלה של מוקדי שרירים אחרים וגם שרירים חולים ובכלל ... מופעלים תהליכים שונים בגוף, בעקבות תנועה קלה (באמת הדגש הוא על תנועה קלה ונוחה ומנח נוח לגוף).

בעיקרון חוזרים הביתה ואפשר לתרגל בבית.
אבל קרה קטע כזה שפתאום הגוף מתחיל לבד לתרגל את התנועה במוקדים כלשהם. סתם כצורך כזה שקורה בלי לתרגל בכוונה.

יש בגישה הזאתי הרבה עבודה על שחרור והרפיה. ולא רק כיווץ וכו.

עוד דבר מעניין שקרה.
הרגשתי שהגוף גם עובר תהליך ריגשי. כאילו שהתנועה של שחרור והרפיה או כיווץ וכו וכללי מה שהגוף עובר בגלל התנועות, גם משפיע על הנפש. בגלל שהפעילות צריכה להיעשות כשנוח, משוחרר וכו אז נראה לי קל לגוף ולנפש לקלוט את העניין ולהכניס תנועה של תיקון לתוך הגוף.

ונראה לי זה גם ממשיך לעבוד הלאה גם בלי תרגול אקטיבי , ברמה הפיזית והנפשית ...

זהו.

שוב, מדגישה כי לדעתי יתרון שהמטפל/ת הם פיזיותרפיסטים. גם בגלל העניין של החזר כספי וגם כי נראה לי הם יותר מכירים ליקויים בגוף, ובעלי רקע פיזיולוגי וכו וכו.
אבל זה רק מנסיון שלי... בטח יש אנשים שיתחברו לכל מיני שיטות ומטפלים.
העיקר שיעזור.


בהצלחה ומקווה שעזרתי קצת למישהו.


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
06/07/17 11:51

תודה על השיתוף נשמע מעניין מאוד ואני מתכוונת לבדוק בקופת חולים האם יש באזור מגוריי לצערי אין לי ביטוח פרטי

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
07/07/17 20:09

טוב לקרוא שישנה מגמת שיפור ואני מקווה שכל סימני ההתקף בשלפוחית יחלפו. מצויין שאת משלבת גם טיפולים שיקומיים ומאמין שההסבר יחזק ויעודד עוד רבים לפנות ולזרז כך את ההחלמה. מאוד טיבעי בעיניי ששחרור הגוף הוביל גם לשינוי רגשי. ולגבי כל הטיפולים השיקומיים, תמיד טוב ומזרז את תהליך החיזוק וההחלמה שממשיכים לתרגל בבית.

עינת-מילר
מוביל קהילה
08/07/17 8:32

היה לי חלום הלילה אני במקום ציבורי וחייבת לשירותים, הולכת ומגלה שלא ממש ניתן לסגור את דלתות התאים ולמרות שממש לוחץ לי בשלפוחית חוסר הפרטיות לא נותן לי את האפשרות להיות רגועה ולהרפות את השרירים כדי שאוכל להתרוקן. בחלום זה היה ממש לא נעים ועכשיו כשאני ערה אני חושבת שזו נקודה ממש חשובה, אני חייבת לספק לעצמי סביבה של רוגע כדי להרפות. בבית זה לא שאין פרטיות אבל בראש יש כל הזמן מליון מחשבות ולכן אין רוגע אני צריכה ללמד את עצמי להשאיר את המחשבות מחוץ לדלת השרותים, אני יקרא לזה ״השתנה מודעת״ זאת אומרת, ללכת לשירותים עם מודעות לחשיבות הרוגע נראה אם יעזור

Tehila4499
08/07/17 10:24

תקשיבי! מנסיון, זה פשוט איבר (השלפוחית) שמאד מושפעת מהנפש. הרגשתי את זה ממש חזק בהתקף- כי, כנראה פיזית יש עצבים חופפים בתהליך המעבר העצבי. כשיש הפרעה חזקה (לכיוון בריחה או עצירת שתן- אז יש רגשות שמרגישים יותר חזק והרגישות יתר). עכשיו כשההפרעה מתונה יותר. עדין, אני כן מרגישה שיש השפעה פסיכולוגית על השלפוחית. ואני יכולה להשפיע בראש על התפקוד. ספציפית ב פאולה זה התחדד לי כי, ביקשתי לעבוד על הרפיה של השלפוחית- שלא תתכווץ כל הזמן, ואז לא תהיה תכיפות. ומצד שני, שהסוכר יפתח כשאני רוצה (ולא ״ידפוק״ לי עצירויות שתן... והוא עושה את זה כשאני בלחץ ממש עושה את זה טוב). בקיצור, זה איבר ממש פסיכולוגי. ואני מאמינה והנסיון אישי שאפשר להשפיע על התפקוד. בלמידה עצמית. והשלב הראשון באמת אבל- זה להרגע! באמת להכנס לשרותים, ולהרגע. ואז ממש לפעמים לדבר עם השלפוחית שתעשה מה שאני מבקשת. (או להרפות או שהסוכר יפתח).

Tehila4499
08/07/17 10:29

הסוכר- הסוגר. וגם זה נכון שצריך למצוא סביבה נוחה לפיפי. אבל לא תמיד יש ויש מקומות ציבוריים ובטבע ומה לא. ואילוצים. אז לא משנה מה, פשוט להגיד בראש שזה חשוב, וככה השלפוחית עובדת, כשרגועים. ופשוט להחליט שזה המצב ולהיות רגועים. ואז היא משתפת יותר פעולה. ואם לא זורם אז זה בסדר גם.... פשוט חוזרים על הפעולה אז יותר פעמים. אבל לא נורא. יש אילוצים בחיים וקורה... נראה לי שגם לקבל את השלפוחית שהיא דפוקה לפעמים וכמו ושהיא זה גם חלק מהעניין.

אביב17
08/07/17 23:04

שלום תהילה תסבירי לי מה זאת אומרת התקף בשלפוחית השתן? כואב לי מאוד שורף לי בקיצור ברמות משוגעות זה יותר קשה מהכאבי גב תשלחי לי בפרטי אם אפשר

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
08/07/17 23:14

שלום אביב, אני מצרף את המדריך שלנו עם הסבר לבעיות בשלפוחית השתן בעקבות מחלת הטרשת הנפוצה. התחושות הן של תכיפות או דחיפות במתן שתן, כמו גם אצירת שתן וקושי להתחיל את ההתרוקנות. חשוב שהנוירולוג ידע מהתחושות שלך ובמידת הצורך תופנה לנוירו-אורולוג.

אביב17
08/07/17 23:19

הנויירולוג שלי יודע אבל אני לא מוכן לדחוף שום דבר לאיבר

אביב17
08/07/17 23:27

דרך אגב הייתי אצל הנויירולוג וגם במיילים דברתי איתו זה דבר שממש מחרפן אותי זה אחד היסורים הקשים במחלה הזאת יש לי בעיה להתרוקן ואני בשביל פיפי צריך לשבת על אסלה

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 8:24

אביב גם אני צריכה לשבת על האסלה וזה בלי קשר לטרשת, פשוט חסר לי האיבר המתאים להשתין בעמידה חחח... ועכשיו ברצינות, זה באמת מחרפן אבל, למרות המבנה האנטומי השונה, גם אצל גברים יש את השרירים הפנימיים שצריך להרפות ולכן אני חושבת שכל ההמלצות לנשים תופסות גם עבורך נסה גם אתה ביופידבק או פאולה ותיצור לעצמך בצב של רוגע פנימי בזמן השתנה מצאתי שזמזום שירים מנתק אותי לרגע מכל מחשבה אחרת ומשרה אצלי רוגע תחפש מה עושה את זה אצלך

אביב17
09/07/17 8:42

ענת תודה על התשובה שתדעי אני כל היום ברוגע בעבודה שלי אני המנהל ואני היחידי ואף אחד לא פונה אלי כי הכל מתקתק ובגדול אני רוב הזמן פנוי ושליו ויש לי ערימות של זמן אז לא יודע מה לומר לך

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/07/17 10:05

אני רוצה לחזק את דבריה של עינת ולהוסיף כי דחק וסטרס יכולים להופיע במקומות ממוקדים. כלומר, ניתן להיות רגועים ונינוחים לאורך כל היום ובעבודה, אך עם שרירים מכווצים ולחץ כאשר יש צורך בהתרוקנות. אני מציין זאת כי הדבר מוכר כאשר יש כאב וחוסר נוחות בהתרוקנות, אז באופן פארדוקסאלי, הגוף מגיע להתרוקנות מתוח יותר. החוויה האחרונה של קושי וכאב מובילה לתגובת מתח והתכווצות בפעם הבאה. לצערי זהו מעגל שמחזק את עצמו, כלומר כל חוויה לא נעימה מחזקת את הדחק והכיווץ בפעם הבאה. בגלל שזהו מעגל שמחזק את עצמו, כדאי לגשת ולטפל מוקדם ככל שניתן. אני מבין את הרתיעה מצינתור (כך פירשתי את "לא מוכן לדחוף שום דבר לאיבר") ולכן ממליץ על התרגולים השיקומיים שיעילותם גבוהה מאוד, כפי שראיתי בחוות הדעת לפניי (ובעוד דיונים בפורום). התרגולים הללו אינם מיועדים רק לנשים, אלא גם לגברים והייתי מנסה זאת: פיזיותרפיה, פאולה, ביו-פידבק וקרניו-סקראל, רצוי אצל מישהו עם ניסיון במחלות נוירולוגיות וכמובן שעדיף שמכיר את מחלת הטרשת הנפוצה.

Tehila4499
09/07/17 12:46

היי אביב, התקף בשלפוחית, מה שהיה לי- זה שינוי בתפקוד השלפוחית. ממצב תקין לגמרי, ללא תקין- תכיפות, דחיפות, בריחת שתן ועצירת שתן (כל הסימפטומים). בנוסף, בהמשך היתה לי יותר תשישות בגוף ותוך כדי הטיפול בסטרואידים- תחושה של כבדות ביד ורגל שמאל, וחגורת לחץ בגב ועצירות במוקד מסויים במעי (שזה מה שקרה בהמשך התפתחות ההתקף אבל ההתקף התחיל מה שלפוחית כמו שרשמתי למעלה). חשוב לי לציין, שבהתקף הראשון שזה קרה, לא הבנתי שזה קשור לטרשת והמצב ממש ממש החמיר עד שבאתי לביקורת נורולוג והוא אמר שזה התקף וטיפלתי בסטרואידים וזה עבר. חשוב גם לציין ששוב ההתקף אצלי הוא ממש שינוי בתפקוד האיבר מתקין ללא תקין. לגבי מה שתארת. אני לא רופאה. אבל לצערי מנוסה בבעיות עם מע השתן. אם יש צריבה, כאב, דימום וכו אז יכולה להיות דלקת. ואז הרופאים לוקחים תרבית שתן (בדיקה) רואים מה הזיהום ומתאימים אנטיביוטיקה. בגלל שלחו לי טרשת יש הפרעות בדכ בתפקוד השלפוחית. אז לפעמים מצטבר שתן וזה מצע טוב לחיידקים. אני חושבת שיש פתרונות רבים לבעיה, תרופות להרפיית השלפוחית, צנטורים עצמיים לעצירות שתן- (בהדרכה עם אחות מהחברה, או אחות ממחלקת טרשת, או אורולוגיה- כמה הדרכות אם צריך), וטיפול אנטיביוטי לפי המלצת הרופא והתרבית של השתן . בנוסף, מה שעוד עוזר מנסיוני זה באמת הטיפולים השיקומיים שערן פירט. טיפול פסיכולוגי- להקל על השליטה הפסיכולוגית בשלפוחית. אבל קודם כל ללכת לאורולוג (נורו אורולוג. שעובד עם חולי טרשת עדיף). הא ויש עוד משהו שהמליץ לי הנורולוג. תוסף מזון שקוראים לו- די מנוז. זה למניעה של דלקות בדרכי השתן ויותר יעיל מחמוציות. אבל שוב, זה מניעה ולא פותר את הבעיה. הכי טוב ללכת להתייעץ עם כל הגורמים שאפשר- אורולוג, נורולוג, פסיכולוג, וכל השיקומיים. וכן זה באסה ממש ממש ממש... :/ אבל נראה כדאי לנסות להקל על עצמינו כמה שניתן עם השתדלות לטפל בעצמינו טוב. זהו בהצלחה!

אביב17
09/07/17 14:16

גם לי התחילה לכאוב לפני כמה ימים רגל שמאל ממש מרגיש שמתחיל להיות קושי ללכת איתה בדיקת שטן עשיתי הכל טוב אבל כל הקטע זה שממש כואב לי ושריפות בכל החלק של הבטן התחתונה ואני לא מבין זה שייך לא שייך מאיפה זה בא הכאבים והשריפות האלה? ושאני אומר שריפות וכאבים לצורך המחשה אני מרגיש כאילו קילפו לי את העור ושמו לי מלח לימון ברמות כאלה

Tehila4499
09/07/17 15:09

לדעתי נורולוג יוכל לענות לך על האם זה התקף או לא

אביב17
09/07/17 15:17

הייתי אצלו לא אמר לי כלום עד שאמרת לא חשבתי בכלל שיש דבר כזה התקף בשלפוחית

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 16:13

אביב האם תחושת השרפה בבטן שתארת קשורה לעניין השתן? זאת אומרת היא באה והולכת בהתאם לצורך בהשתנה. או שהיא קיימת כל הזמן או שהיא באה והולכת בלי קשר לכלום כנ״ל , אותם שאלות, גם לכאב בבטן התחתונה ואז הצרוף של התחושת הללו, האם הכאב בבטן והשרפה תמיד באות יחד?

אביב17
09/07/17 18:24

עינת אני כבר לא יודע מה לומר לך זה כבר איזה חודשיים שלוש אז אני כבר מבולבל בהתחלה זה היה ברמות קשות לפני איזה שבועיים זה נרגע משמעותי אבל עדיין כואב בגדול תחושת הכאב קבועה וזה מתגבר עוד שיש שתן וזה משתנה גם, פעם צד ימין שורף פעם בצד שמאל הייתי אצל רופאת משפחה היא אומרת הבטן לא קשה בדיקת שתן תקינה וגם לא שורף לח באיבר רק בבטן היה לי ניתוח פנדציט בסוכות וגם הכאבים באזור ההוא גם הנויירולוג ועם רופאת משפחה אומרים אין קשר אבל מה שמשגע אותי בסוף אני נשאר כואב בלי פיתרון וזה לכ יכול להיות לפחות שאני ידע מה המצב שוכחים מזה או שלא יודעים ואני לא מרגיש שמטפלים ומנסים להבין מה המצב שלי

Tehila4499
09/07/17 18:40

מנסה לעזור מהנסיון שלי- דלקת (זיהומית) בדרכי שתן- זה כאב/צריבה בהשתנה וגם תכיפות/דחיפות/דימום. התקף על רקע נורולוגי- זה תכיפות/בריחת שתן/דחיפות/עצירת שתן. בלי הקטע של הצריבה במתן שתן. (יכול להיות משולב)- גם נורולוגי וגם דלקת. ואז הרופאים מחליטים במה לטפל קודם. הפרעות נוספות שאני מכירה- מע המין. זיהומי או תפקודי (לדוג- בעיה של ערמונית מוגדלת אצל גברים). בנוגע לזה שאצלי זה קשור לטרשת. הבנתי כי יש לי נגע בעמ״ש. והאמת זה די נדיר רק התפקיד בשלפוחית אבל מה שקרה זה שעובדה שטיפלתי עם סטרואידים והכל השתפר. אז זה בהחלט הטרשת. אני במקומך הייתי מתייעצת עם נורו אורולוג טוב. שמבין בטרשת ו אורולוגיה. אשמח להמליץ בפרטי. לצערי עברתי הרבה מומחים בתחום.

Tehila4499
09/07/17 18:40

רק התפקיד- רק התקף

אביב17
09/07/17 18:58

תשלחי לי בפרטי רופא מומחה והזכרת ערמונית אז בהתחלה שלי שעשיתי בדיקות אני זוכר שבאולטרסאונד הבודק אמר הכל טוב חוץ מהערמונית קצת מוגדלת אבל לקחתי כדורים אולי זה היה מהם? וגם מה זה אומר ערמונית מוגדלת?

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 19:32

בטרשת יש גם סימפטומים תחושתיים זה לא בהכרח התקף, לי למשל יש לפעמים תחושה שכפות הרגליים בוערות, הן לא חמות במגע זו רק תחושה לא נכונה שהמוח מקבל. זה מעצבן ואני מניחה אותן על רצפה קרה ולפעמים על קרחון כדי להרגיע. אחרי כמה שעות זה לרוב חולף. כאבי בטן יכול להיות קשות למערכת העיכול ואז הכתובת היא רופא גסטרו. מי שצריך לעזור לך בעניין ולהפנות לרופאים המתאימים סו רופאת המשפחה ואם אתה מרגיש שהיא לא עוזרת אז תחליף רופא. חשוב לדעת לא כל כאב קשור לטרשת וחשוב לא לחפש תמיד בכיוון של טרשת כי ככה אפשר לפספס משהו חשוב

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
10/07/17 8:58

אני חושב שזהו דגש חשוב מאוד: לא הכל תמיד קשור לטרשת. אנשים עם טרשת נפוצה יכולים לסבול מבעיות רפואיות אחרות כמו שאר האוכלוסייה. מצד אחד מה שכתבתי מובן מאליו, מצד שני גם רופאים וגם מטופלים פעמים רבות שוכחים זאת.

אביב17
09/07/17 20:05

הייתי אצל גסטרו לא מצא כלום עשיתי את הבדיקה הזאת ועינת אני מה זה לא פרנואיד הפוך אני מזניח גם כוכב לי אני לא מתרגש אס אם אני מתלונן כבר זה אומר שנמאס ואף אחד לא יודע שיש לי כאבים ככה לא אבא לא אמא לא חברים אני לא אחד שמדבר ומתלונן כי ככה אני פשוט אבל על הבעיות האלה שיש לי זה נראה לי ממש מהטרשת ולא ממשהו אחר

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 20:18

אז לך לנירולוג אחר לשמוע איזה איזה טיפול אתה לוקח לטרשת

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 20:19

ניסית קנביס?

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 20:25

כתבתי בגוגל כאב בטן נירולוגי והקישור הראשון היה לפורום כזה בכמוני תקרא אולי יכוון אותך https://www.camoni.co.il/411804/115654

אביב17
09/07/17 20:55

תודה עינת החלפתי נויירולוג החלפתי רופא משפחה כי סה באמת היה נצרך מהבחינה של לטפל ולהרגיש שבאמת דואגים לך ולא לבוא לרופא או לנוירולוג וגם איתם צריך להתווכח ולסבול ובאמת השירות יותר טוב אבל יש מצב וראיתי ים הרבה רופאים שלא מוצאים את הבעיה אז אומרים אין כלום ולא מנסים לחפור כדי לגלות כי לא יכול להיות שאני סובל כבר כמה חודשים ולא שולחים אותי לעוד בדיקות וטיפולים וכן אני משתמש בקנאביס יותר לפני שינה את ממליצה גם במשך היום?

Tehila4499
09/07/17 21:07

בהתקף שלי, הרגשתי חגורת לחץ באזור הגב תחתון, בטן.... וזה גרם גם לעצירות במעיים וגם כמובן לתסמינים בשלפוחית. :/ לא אומרת שהכל זה טרשת כמובן!! (כמו שעינת ציינה, יש הרבה אופציות כמו גסטרו ופנימאי - על רקע אפנדציט וצריך רופא טוב ונסיון והכרת הגוף כדי להבין מה כן קשור ומה לא). אבל אם זה טרשת, לפעמים קשה להבין זאת כי ההתקפים/תסמינים- מלווים בתופעות של מע השתן, או מע העיכול... אולי גם מין וכו. ולא תמיד מקשרים. צריך נורולוג טוב :/ ורופא משפ טוב :/. וגם אולי מזל כי- יכול להיות התקף שהתחיל בתסמינים שרשמתי למעלה, ואז פתאום מתפתחים תסמינים אחרים שיותר קל לזהות ההתקף- מטפלים עם סטרואידים, ועל הדרך גם מטפלים בבעיות של שתן, עיכול, מין וכו. ומבינים שזה היה קשור. אני ממש מבינה את הקושי שלך. אני מאחלת שתמצא את המענה לבעיות! העיקר לא להתיאש.

אביב17
09/07/17 21:27

כן תודה גם לך ולכולם אין יאוש בעולם כלל

עינת-מילר
מוביל קהילה
09/07/17 21:37

אביב אם הקנביס מקל על הכאב בלילה אז תנסה גם ביום רק שים לה שיש זנים מרדימים ויש מעוררים ואם לא בא לך להרדם על השולחן בעבודה או לא לישון בלילה אז תקפיד לא להתבלבל בניהם הספק שלי הוא תיקון עולם וקיבלתי מהם הדרכה והמלצה על זנים אני מניחה שגם הספקים האחרים עושים ככה

אביב17
09/07/17 22:53

תודה רבה עינת הספק שלי גם תיקון עולם עשיתי הדרכה לא ראיתי שהם מבינים שם יותר מדי איזה זנים את ממליצה לי מנסיונך?

עינת-מילר
מוביל קהילה
10/07/17 7:24

הי אביב אני משתמשת במנגו במשך היום אבל הוא לא מאוד חזק נגד כאבים אז אולי כדאי לך לנסות את שירה או זוהר במנגו יש cbd שיש לו אפקט אנטי דלקתי וכיוון שסבלתי מדלקות חוזרות במפרקי הירך הומלץ לי אליו והוא אכן עוזר. ללילה אני משתמשת בארז