מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהעזרה- אני לא יכולה יותר - זקוקה לעצות בבקשה.

עזרה- אני לא יכולה יותר - זקוקה לעצות בבקשה.

14/08/17 20:29
14 תגובות

אז ככה , הייתה לי חברה הכי טובה והקשר התנתק.
היא שלחה לי אתמול הודעה וכתבה לי שהיא מצטערת , וממש התנצלה , וסלחתי לה על הכל.
אני אוהבת אותה בתור החברה הכי טובה שהייתה לי , ודרך ההודעות היא ניסתה להחזיר את הקשר שלנו. אבל אמרתי לה שאני מצטערת אבל אני מפחדת להיפגע שוב , והיא הבינה אותי.
כי אני לא רוצה שוב פעם לבכות , ושיהיה לי אי רצון ללכת ללימודים , ולהיות עצובה ובגלל זה אמרתי לה. וידעתי שאני אתחרט על זה.
אני המשכתי הלאה כשהיא ניתקה איתי את הקשר , וכרגע אני תקועה , מרגישה שאני לא מסוגלת להמשיך שוב בגלל השיחות שהיו לי ולה אתמול. כי התגעגעתי אליה ואני אוהבת אותה.
אני מרגישה שעשיתי טעות , ושהייתי צריכה לתת עוד הזדמנות למרות שתמיד נתתי בכל הפעמים של הריבים.
היום באמת התפרקתי כי היה קשה לי , כי אני באמת אוהבת אותה והיא חשובה לי.
האם לדעתכם עשיתי את הדבר הנכון? או שלפעמים זה בסדר להיפגע וזה קורה ולא צריך להתרחק מקשרים כאלו? האם לשלוח לה הודעה? לפחות לנסות?
היא אמרה שהיא השתנתה והיא לא אותו בנאדם , וגם לפי ההתכתבות זה היה נראה כך. אבל עשיתי את זה מחשש , ואני כל כך מצטערת על זה שאמרתי לה את זה. אני לפעמים חושבת שבא לי שהיא תשלח שוב פעם הודעה ותלחם שוב.
אבל זה נראה לי בלתי אפשרי , ושזה לא יקרה.


תגובות

חיימון48
16/08/17 19:08

היי לך! גם אני וגם הבת היינו בסיטואציה דומה. הבת שלי נפרדה מהחברה הכי קרובה שלה ונכנסה למשבר של שנה. ליוויתי אותה בסבלנות ואמרתי לה שהחברה בסוף תיצור קשר וכך אמנם קרה. כיום הם בקשר. ואז הייתה אי הבנה עם חברה אחרת. כאן דווקא הצעתי לה לשלוח מסר של פיוס. התגברה על האגו ושלחה פעם ופעמיים ובסוף זה איכשהו הסתדר. אם הקשר חשוב לך יותר מהאגו והפגיעות - שלחי מסר עדין של פיוס. אין לך מה להפסיד, הלא כן? ובאשר אלי - זה סיפור ארוך, כואב ומורכב.

Skinny
17/08/17 21:32

חשבתי על זה והגעתי להחלטה , שאני צריכה להמשיך הלאה למרות שכואב לי. כי אני עושה את זה בשבילה ובשבילי , בשבילה כדי שלא תפגע ממני פעם נוספת כי אם היא ניתקה איתי קשר בהתחלה אז כנראה פגעתי בה ואני לא רוצה לפגוע שוב פעם. וגם בשבילי כדי לא להיפגע שוב. זה בסוף יעבור , זה כאב של כמה ימים ואני יודעת שזה יעבור.

מופי
17/08/17 5:21

סקיני, אני חושבת כמו חיימון. בהצלחה בכל מה שתחליטי

Skinny
17/08/17 21:33

תודה:teeth:

ללא-שם-יאפ
17/08/17 21:22

חושבת שעשית טעות? תמיד אפשר לתקן. אם את רוצה לחזור איתה לקשר, פשוט תדברו. :)

Skinny
17/08/17 21:34

עברו כמה ימים מאז , וכרגע אני לא חושבת שעשיתי טעות. ואני מקווה שטוב לה ושתמיד תהיה מאושרת.

ללא-שם-יאפ
17/08/17 23:29

אנשים לומדים להמשיך הלאה, אבל זה לא תמיד חובה. אם לשניכם יש הבנה בקשר לפגיעות תמיד אפשר לשפר ותקן ( כמו שאמרתי ) אם כרגע לך ( בעיקר לך אבל גםלה) טוב. זה בסדר. לא ?

Skinny
18/08/17 1:52

אני יודעת שאני צריכה להמשיך הלאה בשביל עצמי , אני לא יכולה להיתקע ולחשוב על זה תמיד. היא באה לי לפעמים במחשבות , וזה בסדר וקורה. בשבילי זה חשוב להמשיך הלאה , כדי להתקדם. אפשר לתקן ולשפר , אבל כנראה שאני לא מסוגלת לעשות את זה. אני לא יודעת מה יהיו ההשלכות , ואני היא לא יכולה להבטיח לי שלא יהיו ניתוקי קשר או מריבות או הפסקות. כי אני לא נכנסת יותר לקשרים שעלולים להוביל לכאב ובכי. זה כמובן לוקח זמן להבין ולבדוק מי הבנאדם , אבל כרגע היא לא יכולה להבטיח לי אפילו שאני מכירה אותה ושהיא השתנתה.

ללא-שם-יאפ
18/08/17 16:19

תראי.. אני לא חושבת שיש קשרים עם בנאדם כל שהוא בלי מריבות כאב ובכי, צריך להתמודד גם זה בחיים. זה כמו "בשביל להגיע לאור בסוף המנהרה הוא לעבור דרך חושך""

Skinny
18/08/17 17:41

אני חושבת שיש כאלו , ובאמת יש קשרים כאלו. יש קשרים שהם מכאיבים , ויש קשרים גם שיש בהם גם כאב ובכי וגם שמחה , אבל זה לא מה שאני רוצה. והמשפט שכתבת אני מסכימה איתך.

מופי
18/08/17 23:43

ככ יפה לראות את התקשורת בין שתיכן

Skinny
19/08/17 10:31

(:

שלום לך יקרה. נדמה לי שכתבו כאן הכל בכזו חכמה ודיוק.... אני חושבת שאם את מחוברת ללב שלך ונראה שכך הוא הדבר את כנראה צודקת. ישנם קשרים עם אנשים שכרוכים בהרבה כאב ופגיעה במידה ורוצים לחזור לקשר כזה לאחר נתק אין מה לחפש שהצד השני השתנה אלא שאת השתנית. השתנית במידה כזו שיכולה להשקיף על ההתנהגויות של חברתך מן הצד ולדעת שהתכנים הפוגעים וההתנתקויות הן חלק ממנה ומהאישיות שלה. לדעת שהחוויה הטובה עמה עלולה להיות זמנית, לדעת ״לקחת״ אותה באופן אחר.... אם את עדיין לא במקום הזה כנראה שלא מתאים לחדש את הקשר עם כל הכאב והקשי שבדבר...

Skinny
19/08/17 10:30

הקשר חשוב לי , ואני אוהבת אותה אבל למדתי שאני צריכה לשחרר וזה מה שאני עושה. כי אני עדיין חוששת מפגיעות , ולא רוצה להיכנס לקשר שאני כל הזמן אלחץ ואחשוש מה יקרה ואם תהיה מריבה. הקשר היה טוב לפניכן ככה אני ראיתי , אבל גם בצד היה דברים שהכאיבו ושהיה צריך לתקן.