מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאם תעשי ככה, זה יעלם

אם תעשי ככה, זה יעלם

17/08/17 9:18
6 תגובות

לא הרבה מודעים לכך, אולי רק אלו שמכירים אותה אישית, אבל החרדה היא אישות בפני עצמה. יש לה רצונות ושאיפות, אבל מטרתה העיקרית היא ביטוי עצמי. כמו רוב האנשים, היא מחפשת להשפיע ולהשאיר את חותמה בחברה. אבל בניגוד לרוב האנשים, היא תלויה בנו וזקוקה לנו. האמת שאנחנו גם תלויים בה , כי הפחד לכשעצמו מעניק לנו את יכולת ההישרדות בעולם. ולמרות התלות ההדדית הזו, רק כשהחרדה הופכת לאישות בפני עצמה - מתחיל הסכסוך בינינו. כל אחת מאיתנו מכירה את נקודת התורפה של השנייה. היא למדה את נקודות התורפה שלי לפני שאני הכרתי את שלה, אבל בהדרגה אני מצמצמת את הפער שנוצר בינינו בהתחלה. רק מי שמכיר אותה באמת, ונאלץ לערוך מולה משא ומתן יום יומי, יודע שכמעט ובלתי אפשרי להעלים אותה לחלוטין. תקופה ארוכה האמנתי בפתרונות קסם. הרופאה אמרה שהתרופה תאפשר לי להרגיש מצוין, הפסיכולוג טוען שבעזרת הנשימות הנכונות וההרגעה הפנימית ניתן להביס אותה. אומרים שהמון פעילות גופנית עוזרת, היא ממריצה את הלב ומפחיתה ב50 אחוז את צריכה התרופות בקרב האוכלוסייה. הימנעות מפעילות דווקא מחזקת אותה. קריאת ספרים לפני השינה מצמצמת את הופעתה בלילות. לחיות בסביבה של בעלי חיים מעצים את תחושת הביטחון שלנו.
אני והחרדה הכרנו לפני חצי שנה בצורה אינטנסיבית. למדתי שעם כמה שהיא מקשה עלי והופכת את עולמי, יש לה הרבה צדדים חיוביים. אבל רק מי שמכיר אותה באמת, יודע שאין ניצחון מוחלט. ולכן, בבקשה, אל תגידו לי יותר שאם אעשה כך היא תיעלם. אל תעניקו לי תקוות לפתרונות קסם. תעזרו לי לפתור את הסכסוך בינינו כך שבסופו של דבר, אצליח בכל המטרות והשאיפות שלי למרות הכל. הדרך להצלחה מאוד איטית ותלולה, והיא מרובה בעליות וירידות. אבל אני עדיין צועדת בה בבטחה.


How to make stress your friend | Kelly McGonigal | TED

תגובות

כאב-שחור
17/08/17 9:38

אני כבר יותר מ 30 שנה חי איתה לסרוגין , תקופות נעלמת ותקופות חוזרת ומטרידה משתקת. תלמדי לחיות בדרך שיהיה לך קל בלי להערים עלצ׳מך קשיים כדי שלא תתני לה פתח לפרוץ.

חיימון48
17/08/17 10:01

את מדהימה! גישה בוגרת לעילא ולעילא!

מופי
17/08/17 16:02

כתבת מקסים. ואיזה יופי המפוכחות והכוחות שעולים מדברייך. ואיך אפשר לעזור לך ביישוב הסכסוך?(:

אביגיל8
17/08/17 17:47

האמת שעדיין לא מצאתי את האיזון התרופתי המתאים, כרגע לוקחת 150 של ויפאקס. אין ממש טריגרים, זה פשוט בא והולך סתם ככה, אבל רוב היום אני מרגישה במתח, ובלילה סובלת מהתקפים. לצערי אצטרך לחכות בסבלנות לתור הבא שלי לרופאה, ובינתיים לנסות להתמודד עם זה כמו שזה ... ותודה לך (:

מופי
19/08/17 0:08

בשמחה. ומחזיקה לך אצבעות.

הי אביגיל. כתבת מקסים. אולי בכדי להבין טוב יותר את שתי הדמויות המסוכסכות החיות בתוכך ספרי מה אומר הקול של החרדה?, האם זה קול?, תונה?, תחושה פיזית? מי היא או הוא?