מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהטרשת נפוצה וביטוח לאומי

טרשת נפוצה וביטוח לאומי

25/05/18 23:02
16 תגובות

בת 23, אובחנתי בסורוקה בחודש ינואר השנה, עם הרדמות/ שיתוק וגרירת רגל ימין, בMRI אובחנו מס' נגעים המשפיעים על פלג גוף ימין וכך גם יד ימין נחלשה בזמן ההתקף.
לאחר אשפוז בסטרואידים בעירוי וכדורים במשך חודש חל שיפור ניכר.
ההתקף עבר באופן כמעט מלא לאחר כמעט חודשיים.

עברתי לטיפול בשיבא עקב המלצות ונגישות רבה יותר מאשר לסורוקה.
נאלצתי לעשות עוד MRI שאובחן בשיבא כ- CIS, עף על פי שהוסבר לי שחליתי בטרשת נפוצה באופן ודאי.
התחלתי טיפול בטקפידרה, ומרגישה בסדר, לא מצויין אך אני לא מתלוננת ביחס למצב בו הייתי.
כרגע אני לומדת לקבל ולהתמודד ולא נותנת לזה להשפיע לי יותר מדי, חוץ מהשפעת התרופה שקשה להתעלם ממנה לפעמים.
כרגע אני בתקופה לחוצה של לימודים, הפסקתי לצערי עם פעילות גופנית, גם כי לא מרגישה צורך, לא כמו אחרי ההתקף למשל, וגם כי אין לי המון זמן וכוחות.
משתדלת שיש קצת זמן לעשות תרגילים לחיזוק הרגליים שקצת נחלשו מאז שחליתי.

כרגע שלחתי בקשה לנכות כללית מביטוח לאומי, שלחתי את כל המסמכים הרפואיים שהיו לי, תלושים וכו'
וזומנתי לועדה.
בגלל שאינני מבינה איך הדברים האלה עובדים, הנחתי בתחילה שהתהליך ייקח זמן אך לא כך הדבר, וזומנתי מאד מהר לועדה רק שנאלצתי להקפיא את התיק מאחר ואני זקוקה לזמן הזה להקדיש רק ללמידה, אני נגשת למבחן פסיכומטרי שמאד מאד חשוב לי מעל כל דבר אחר כרגע.

השאלה שלי אליכם, אם יש כאן כאלו (ללא נכות או מוגבלות ברמה מתקדמת שאני מניחה שאוטמטית כן קיבלו אחוזי נכות) שעברו את התהליך ויוכלו לתת לי קצת טיפים/ הסברים למה אני הולכת לעבור, ואיך עליי להתכונן לזה בצורה הטובה ביותר?
מאחר ואני רוצה ללמוד, אחוזי הנכות יוכלו לעזור לי המון במימון מלא או חלקי של שכר הלימוד ואף במחייה/עבודה בזמן התואר, כך שאוכל להפחית מהלחץ של עבודה ולימודים. אני יודעת שלחץ זה גורם מאד משמעותי בכל הנוגע למחלות אוטואימיוניות ולכן השאיפה שלי כרגע זה להוריד לחץ כמה שמתאפשר כמובן.

אני יודעת שטרשת נפוצה היא מאוד אינדיבידואלית לכל אחד, רק שמה שמשותף לכולנו אני מניחה, הוא חוסר היכולת של האחר להבין/ את מה שאנו מרגישים ועוברים, לכן זהו החשש העיקרי שלי בועדה.
איך עליי להסביר ולשקף את המצב שלי בצורה הטובה ביותר?

אם יש לכם המלצות, חוויות אישיות או טיפים ממש אודה לכם.
אני מודעת לקשיים שיכולים להווצר מול ביטוח לאומי אך אני שואפת להמנע מהם כמה שאפשר, אני רק רוצה לקבל את הזכויות שמגיעות לי כמו כל אדם אחר שחולה בכל מחלה כזו או אחרת.

רק בריאות.



תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
26/05/18 9:47

הי קארין אנסה לעזור בעניין ביטוח לאומי. הביטוח הלאומי מאוד השתפר ביעילות שלו בשנים האחרונות וראית את זה כבר במהירות בה זומנת לוועדה. בעיקרון אחוזי נכות מורכבים משני חלקים, האחד הוא אחוזי נכות בריאותית שמייצגים את המגבלה שלך ונתמכים למעשה מהמסמכים הרפואיים שצרפת לבקשה ומהבדיקה בפועל על ידי רופא בוועדה. הרופא הבודק אמור להכיר את המחלה ולהיות מודע לכך שיש בה התקפים והפוגות ושהמצב של החולה שונה בכל אחת מהתקופות. את ממש לא צריכה לעשות הצגות בוועדה וגם לא להשתדל להיות הכי טובה בביצוע כל מה שיבקשו (לשבת, לקום, ללכת וכו..) אבל כן מומלץ שתכיני לך כתוב כדי שלא תישכחי את כל הקשיים שהיו לך בזמן ההתקף. נגיד עם היית זקוקה לעזרה בהליכה, התלבשות, רחצה וכו. את גם יכולה לומר וזה לא שקר, שיש ימים שקשים לך יותר מאחרים. אם הועדה תתרשם שאת זקוקה עדיין לעזרה מסויימת יתכן ותקבלי קצבה של שרותים מיוחדים. החלק השני של הנכות הוא אחוזי אובדן כושר עבודה, זה החלק שבגינו תקבלי קצבה שאמורה לעזור בהכנסה שנפגעה. אולם עם עבדת ואת עדיין עובדת באותה עבודה למרות שחלית אי כושר ההכנסה שלך לא נפגע ולא תקבלי עבור זה קצבה. (לא ציינת כלום בנושא את אני לא יודעת) בנוסף, לאחר שתוכרי כנכה, תוכלי לפנות למחלקת השיקום בביטוח הלאומי, תוזמני לפגישה עם עו"ס ויש סיכוי טוב מאוד שתזכי למימון של שכר לימוד. הם גם עוזרים בכל מה שקשור בהכוונה מקצועית כדי שלא תלמדי מקצוע שיהיה לך קשה לעבוד בו בגלל הטרשת, למשל עם המוטוריקה העדינה שלך נפגעה ממש לא כדאי שתלמדי צורפות או רפואת שיניים שבה יש שימוש רב במוטוריקה עדינה. אני מציעה לך לעבור את הפסיכומטרי (בהצלחה כמובן) ולחזור ולטפל בביטוח הלאומי. במידה ויש לך שאלות נוספות אשמח לעזור

P
17/10/18 21:11

שלום לכולם, גם אני אשמח להתייעץ איתכם בנושא מיצוי זכויות. אני כמעט שנה אחרי התקף רציני שהרדים חצי גוף. החלמתי יפה והיום אני ללא מגבלה בתנועה, עם ה"מיחושים" שכולנו מכירים ולומדים לחיות איתם. לפעמים חולשה, נימולים, לחצים פנימיים, קצת יותר קשה לשבת הרבה/ לעמוד הרבה... אני עובדת במשרה מלאה ואפילו החלפתי עבודה ושיפרתי את השכר שלי בשנה האחרונה, לאחר ההתקף. אני תוהה אם יש לי "בשביל מה" לפנות לביטוח לאומי או משרד הבריאות. לכאורה אין לי "קייס". חברים ומשפחה מסביבי כל הזמן שואלים אותי למה לא, כאילו מקבלים שם משהו באופן אוטומטי ובגדול אני מעדיפה להסתכל על הצד החיובי של ההחלמה ולא רוצה להתמסכן מול ועדות למינהן. אבל תו נכה לחניה והנחה בטסט יכולים מאוד לעזור לי. אז השאלה פה היא באמת אם יש "בשביל מה"? אם כדאי להתחיל בתהליך בהתחשב בכך שאין לי מגבלה אקוטית היום? מה ההבדל בין משרד הבריאות לביטוח לאומי? מה עדיף במצבי? האם יש מכתב מסוים שאני צריכה להעביר מהנוירולוגית שלי? דברים שעליה לציין? טופס מסוים לחתימה? ביום א' יש לי תור אצלה אז זו הזדמנות טובה. אשמח לכל מידע...

ג-וי2
03/11/19 17:10

שלום אשמח בבקשה גם לעזרה הגשתי בקשה מביטוח לאומי אבל הן לא נותנים לי שום דבר. יש לי זמן קצר להגיש ערעור הבנתי שיש אפשרות לקבל עזרה מעורך דין של המדינה.... איך ואיפה מבררים על זה?

אלון5555
26/05/18 10:45

שלום קארין. אשמח לשתף אותך בכל מה שקשור לועדות ב. לאומי בעיניים שלי. נראה לי שעדיף טלפונית כי כך ניתן יהיה לענות לשאלות. 0505668222. באופן כללי אני לא כ"כ מעודכן מה קורה בימים אלה אבל נכון ללפני 3 שנים ההתיחסות לחולי טרשת לוקה בחסר לדעתי. לפני כ 4.5 שנים התגלו סימנים ראשונים של המחלה שלאחר הרבה הרבה בדיקות אובחנתי כחולה ms פרוגרסיבי ולאחר כחצי שנה פניתי לביטוח לאומי. לאחר ועדות וערעור וועדות נוספות בסופו של דבר קיבלתי 94% נכות אבל זה רק כתוצאה ממחלת הודג'קין (סוג של סרטן)בעברי שהיה ועדיין יש חשש לרמיסיה. אני מרשה לעצמי כמי שהיה חולה סרטן בעבר לשאול שאלות ולהעלות תהיות. למיטב הבנתי חולי סרטן מקבלים אחוזי נכות גבוהים המקנים גם פטור ממס הכנסה לתקופה קצובה כמעט באופן אוטומטי. מדוע לגבי חולי טרשת נפוצה בכלל וחולים פרוגרסיביים זה לא כך? כחולה סרטן אובחנתי בחודש אפריל 1986 (במהלך השרות הצבאי). בחודש אוקטובר 1986 כבר למדתי לימודי ראיית חשבון אינטנסיביים ועבדתי בנוסף, והתאמנתי 3 פעמים בשבוע. כחולה ms פרוגרסיבי יש הדרדרות כל הזמן ולצערי זה מתקדם לנכות מלאה. מדוע לא להקל על אותם חולים שברור שב 90% ומעלה מהמקרים זה יגיע לנכות מוחלטת? ההשערה שלי היא שמכיוון שמדובר בסה"כ ב כ 7000 חולי ms שמתוכם פחות מ 1000 חולים פרוגרסיביים אז זה לא מעניין אף אחד ממקבלי ההחלטות. אני מוכן לקחת חלק פעיל בכל פעילות בנושא מול משרדי ממשלה ומקבלי החלטות (כולל שימוש בקשרים) בנוגע להכרה אוטומטית זמנית בביטוח לאומי וכולל זכויות כאלה ואחרות בקופות החולים. סליחה קארין שניצלתי את הבמה לפנייה הזאת. כמו שכתבתי את מוזמנת להתקשר מתי שמתאים לך. שבת שלום.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/05/18 20:13

ישנו שיפור בהבנה של אנשים עם טרשת נפוצה בביטוח לאומי. כיום יש טפסים וקריטריונים ייעודיים לאנשים עם טרשת נפוצה שאני מאוד מקווה שמשפרים את התקשורת עם הוועדה ותוצאותיה. אני מצרף בקישור את הכתבה ב"כמוני" על העדכונים בביטוח לאומי. ממליץ לך קארין להיכנס לטפסים (יש קישורים בתוך הכתבה) ולהכיר את הקריטריונים שתדעי להגיע מוכנה ולהציג את הדברים בהתאם.

21karin
05/11/18 18:59

היי ערן , במידה וקיבלתי נכות זמנית 64 אחוז, האם זהו משהו שיכול לעזור לי במשהו , גם אם לא מבחינה כספית כי לא ניתן לי קצבה , רק נשלח אליי נכות רפואית משוקללת של 64 ולא יודעת מה זה בעצם אומר ואיך זה יכול לשמש אותי בהתנהלות מול ביטוח לאומי. האם אני זכאית למשהו? כמו שיקום מקצועי וכו?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
05/11/18 20:13

היי קרין, אני חושב שאת זכאית לשיקום מקצועי, אך יש לכך קריטריונים מסויימים - אצרף אותם בקישור. לגבי כל הזכויות, הכי טוב לגשת לעובדת סוציאלית או בקופת החולים או במחלקה בה את מטופלת, כי לעיתים יש זכויות ויתרונות שרק הן יודעות להכווין אליהן. חלק מהזכויות תלויות במצב האישי ובירור קצר ואישי מול עובדת סוציאלית יעזור למצות את כל האפשרויות.

אלכסססס
27/05/18 0:11

שלום קארין, היה לי התקף לפני שנה וחצי שהתבטא בדיפלופיה (פזילה בעיניים). הובחנתי גם בסורוקה, הייתי באמצע שנה שנייה בהנדסה. פניתי לביטוח לאומי שם נשלחתי לוועדה, הביאו לי 19 אחוז נכות והמליצו לי לפנות לשיקום מקצועי לאחר ששמעו שאני לומד. בשיקום מקצועי אמרו לי שאחוזי נכות שהביאו לי לא מספיקים כדי לקבל דמי שיקום (שזה תשלום מלא עבור שכר לימוד פלוס דמי מחייה עבור כל חודש). לאחר שכתבתי מכתב לחריגים ביחד עם העובדת של השיקום אישרו לי את דמי השיקום (כמו שהבנת בטח הם למדו להתיחס לחולי טרשת נפוצה בהבנה אחרת בשנים אחרונות). כמובן שהתלוננתי על כאבי ראש ועייפות והפרעה בראיה כמו שזה היה. איך שציינת, דמי שיקום מאוד עוזרים לי בלימודים מבחינה הכספית. מקווה שעזרתי, אם יש עוד שאלות תרגישי חופשי.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
27/05/18 8:04

תודה אלכס, אני חושב שהדוגמה שלך יכולה לעזור לרבים אחרים. העזרה של עובדת השיקום והאופציה של ועדת חריגים מאוד מעודדת

א-אנונומית
27/05/18 8:39

בכיוון אחר... אני יכולה לשתף שמאחר ואני עבודת ומשתכרת מעל 6000 ש"ח לחודש, לפי הבנתי , לא היה טעם לפנות לביטוח לאומי, אבל בגלל קשיים עם הרגליים (ספסטיות ועוד) פניתי למשרד הבריאות, פגשתי שם ועדה שנתנו לי 70 אחוזי נכות בניידות וזה עבר לביטוח לאומי וומשם אני מקבלת קצבת ניידות של קרוב ל1200 ש"ח לחודש וממשרד התחבורה תו נכה והנחה בטסט ואפשרות לקנות רכב חדש בהנחה על המיסים... בהצלחה ובריאות משתפרת

אלון5555
07/10/18 11:53

הי קרין. הי אנונימית. לא יודע אם עדיין רלוונטי לכן אבל ודאי לאחרים. לגבי קצבת נכות מה שכתבת אנונימית זה לא נכון. גובה קצבת הנכות נקבעת לפי מספר גורמים. העיקריים: דרגת אי כושר שנקבעה לך (לא בהכרח זהה לאחוזי נכות). מצב משפחתי (לצורך קצבת תלויים) הכנסה מקצבאות /פנסיות אחרות הכנסה מעבודה (ברוטו) לגבי אנונימית אם יקבעו לך דרגה מינימלית של 60% אי כושר ובנתוני השכר שציינת ובהנחה שאת רווקה תקבלי כ 1800 ש"ח קצבה. אגב באתר ב לאומי יש מחשבון וכל אחד יכול לחשב לבד. בהצלחה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
07/10/18 19:04

הנה קישור למחשבוני ביטוח לאומי העוסקים בנכות

א-אנונומית
07/10/18 23:11

אלון5555, אם תקרא שוב מה שכתבתי... אז ציינתי שמאחר ואני משתכרת סביר אמרו לי לא לפנות לביטוח הלאומי לקבל קצבת נכות. לביטוח הלאומי ניתן לפנות רק אם משתכרים מתחת לסכום מסוים, נדמה לי 5000 שח ומשהו. אני הלכתי במסלול "עוקף" דרך ועדה של משרד הבריאות, שבסוף עבר לביטוח הלאומי ומשם אני מקבלת גמלת ניידות שקשורה ומתומחרת בעיקר למצב הרגליים ונתונים אם אני עובדת ונוהגת... מקווה שזה לא מבלבל

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
08/10/18 9:37

אני חושב שכל נושא הזכויות בארץ מאוד מסובך ומבלבל. יוצא לי מידי כמה ימים לשוחח על נושאים אלו ואני כל הזמן מתבלבל ומסתבך. מקווה שאולי יום יבוא והדברים יהיו פשוטים יותר. אני שומע, גם ממטופלים שביטוח לאומי מתקדם ומשתפר, הלוואי ואנחנו בכיוון הנכון...

ג-וי2
03/11/19 17:16

אם באים דרך משרד הבריאות הם יכולים לתת אחוזי נכות?

א-אנונומית
03/11/19 21:37

דרך משרד הבריאות להבנתי זה נקרא אחוזי ניידות