מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותדאלאצין סי 150 מג

דאלאצין סי 150 מג

13/12/18 21:09
4 תגובות

שלום
בעקבות עקירת שן קרובה, אדרש ליטול כמוסות DALACIN C 150mg שזה
clindamycin as hydrocloride 150 mg.
בעלון רשום שיש לבלוע את התרופה עם כוס מים מלאה.
(אין גודל אחיד לכוסות)
עקב מצבי הבריאותי, שתיה מרובה אינה מומלצת. כמות המים היומית שלי-מדודה.
מהי כמות המים המומלצת,בסמ"ק עבור "כוס מים"?
(ישנם עלוני תרופות אחרות, שרשום סמ"ק מדויק).
עקב המגבלה הבריאותית, את כמוסת חצות הלילה אצטרך ליטול עם כמות מינימלית של מים.
מהי כמות המים המינימלית האפשרית, בסמ"ק?
בנוסף, האם ניתן לבלוע הכמוסה עם אותה כמות
קפה / תה במקום מים?
אודה מראש לתשובה בהקדם.
דובנוב


תגובות

סימה-לבני
16/12/18 1:05

שלום רב,

במקום אחר עניתי על השימוש בדאלאצין Clindamicin לפני עקירות, כטיפול מונע.

על פי התשובה הקודמת שלי, הרופא שעובד בסביבה נקייה ושומר על תנאים סטריליים, יכול להסתפק במנה אחת של טיפול אנטיביוטי לפני העקירה, וגם אז ההמלצה היא למוקסיפן Amoxicilin ולאו דוקא דאלאצין.

ראה את תשובתי כולל קישורים למקורות המידע כאן.

והיה אם הדאלאצין ניתן למניעת אנדוקרדיטיס המינון המומלץ לפי הקווים המנחים האמריקאים הוא 600 מג 30-60 דקות לפני הטיפול. מנה אחת בלבד.

לאור מצבך, ומאחר שאין לי מידע לגבי כמות המינימום הנדרשת, כדאי שתשקול לשוחח עם הרופא, להציג לו את התמונה הקלינית והמגבלות שלך, ולבדוק איתו האם הטיפול יכול להיות ממוקד במנה אחת בלבד לפני העקירה.

בכל מקרה אם הרופא מתעקש על טיפול באנטיביוטיקה לאחר העקירה, במקרה שלך יתכן שימליץ על מתן הטיפול בהזרקה במקום בלקיחה דרך הפה, שכן התפקיד של המים הוא לשטוף את התרופה לתוך מערכת העכול ולהבטיח שהקפסולה לא תעצר במקום שאיננו נחוץ, כמו גם להמיס אותה ולאפשר לה להספג לזרם הדם. המים גם מבטיחים שלא יהיה ריכוז גדול מדי של התכשיר במקום אחד.

החלפת הטיפול, אם אפשרית מבחינה קלינית, למוקסיפן, מורידה את הצורך בכוס מלאה של מים.

לעלון לצרכן של דאלאצין הקלק כאן

 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי" 

דובנוב
16/12/18 19:00

שלום לך גב' ליבני.

תודה רבה על תשובתך.

הבעיה אצלי אינה הדאלאצין, אלא כמות המים, כמות המים היומית שלי  מדודה.

אנסח מחדש ברשותך את שאלתי.

איזה כוס מים מומלץ. כוס גדולה, בינונית או קטנה?

האם כוס קפה או תה כול להיות תחליף  למים?

אגב:. המינון שרופא נתן הוא 4 כמסות ליום.

יומיים לפני העקירה ועוד שלשה ימים מיום העקירה ולאחריה. סה"כ 20 כמוסות.

בעקירה לפני שבע שנים,אצל רופא אחר, גם הורה על אנטיביוטיקה של כמה ימים לפני העקירה וכמה ימים אחריה.

תודה

דובנוב

סימה-לבני
16/12/18 23:25

שלום רב,

הבנתי היטב את הבעיה. לכן הצעתי:

לחזור אל הרופא ולהסביר לו שיש לך בעייה עם כמות המים שאתה שותה, כדי שהוא:

א. אם מדובר בטיפול מונע, הוא יכול להחליף את התרופה למוקסיפן במקום דאלאצין, שכן עם מוקסיפן אין התוויה לכוס מים מלאה, וזה יפתור לך את הבעייה.

ב. אם מדובר בטיפול מונע, הוא יכול גם לתת רק מנה אחת של אנטיביוטיקה לפני העקירה, לפי המלצות איגוד הקרדיולוגים, ואחרים, במקום לתת לך טיפול של יומיים לפני ועוד שלושה ימים אחר,  ובכך לפתור לך את הבעייה.

ג. ואם אין ברירה, ולא מדובר בטיפול מונע, אלא בטיפול בזיהום מוכח, שצריך לטפל בו במשך יומים לפני העקירה, וחייבים גם לטפל בו גם שלושה ימים לאחר העקירה, וטיפול הבחירה חייב להיות דאלאצין , הוא יכול להציע לך טיפול בזריקות במקום טיפול בשתיה ובכך ייחסכו ממך כמויות של מים שאסור לך לשתות.

כך או כך, הרופא שעוקר, צריך לדעת על הבעייה הזאת שאתה סובל ממנה, והוא המומחה והאחראי היחיד להציע לך פתרון. וכמו שאני מקווה שהבנת, יש לו כמה פתרונות להציע לך.

לצערי, לא יכולתי לתת לך מידע נוסף על גודל הכוס, או על תחליפים למים, שכן המידע הזה לא זמין במקורותי.

מקווה שהפעם הובנתי טוב יותר,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי" 

 

דובנוב
17/12/18 12:56

תודה רבה סימה.

עזרת לי.