מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההאם מישהו נתקל בקושי פיזי לדבר כתוצאה מחרדה?

האם מישהו נתקל בקושי פיזי לדבר כתוצאה מחרדה?

24/02/19 13:56
7 תגובות

אני ממש מרגיש שהמתח והחרדה גורמים לי לקושי פיזי בדיבור. שכל הוצאת מילים הינה מאמץ. קצת קשה להסביר את זה..
אני מרגיש את הגרון קצת כואב וגם את הבטן.
מישהו מכיר/נתקל בדבר הנורא הזה?


תגובות

1Batel
25/02/19 3:16

חשבתי שרק אצלי נוכחת התופעה המתסכלת זאת. בגלל החרדה החברתית הקשה שלי והדיכאון אין לי כוחות לדבר בכלל, זה דורש ממני כל כך הרבה מאמץ, הקול שלי גם נהיה קטן וחלש בברירת המחדל, אני תמיד בחרדה שאני לא אצליח לדבר, שאני אשכח מה להגיד, מילים, שהמח שלי יהיה ריק, שאני אהיה משותקת מילולית. בגלל החרדה החברתית אני גם תמיד מפחדת לדבר, וכל סיטואציה שכזאת מלווה בדפיקות לב, קוצר נשימה, רעידות ותחושת עילפון. מרגישה שבגלל כמה שנים של הסתגרות, והתבודדות בגלל מצב נפשי לא טוב כל היכולות הורבליות שלי, הביטוי העצמי במילים, והשפה בכלל, התנוונו, נפגמו. וכל מה שנשאר זה הימנעויות ובושה, וחוסר אונים מייגע.

סופפיקה
08/03/19 11:42

אני יכולה להבין אותך, אני גם במצבי חרדות מקשה לדבר ולקח לי הרבה זמן לבין שזה נובע מהמצב הנפשי שלי. אני מחפשת חברה שאני אוכל לשתף אותה , לדבר איתה ושנוכל להבין אחד את השני, היית מעוניינת?

גורם-חוץ
25/02/19 7:33

תודה על המענה. איך את מנסה להתמודד עם זה?

עגנון
26/02/19 14:11

כל שאוכל להגיד לך שאולי אתה לא בטוח מה תרצה להגיד. נסה לנסח לעצמך ברוגע את דבריך, ואחר כך תגיד אותם. בפעולות בחיים צריך ביטחון ושלווה יחד עם יסודיות.

חרדה בהחלט יכולה לפגוע ביכולת לדבר מול אנשים בעיקר עם מדובר בחרדה חברתית. בנוסף, במצבי חרדה/ דיכאון הקשב מופנה כלפי פנים. ישנה ממש מלחמת הישרדות בכדי להתגבר על המהומה הפנימית, על הכאב, על התהומות, על האימה... שכאשר נדרשים להפנות את הקשב החוצה- למישהו אחר זה מבלבל ומעורר מצוקה בהיעדר משאבים להתמודד גם עם הפנים וגם עם החוץ.... החדשות הטובות הן שניתן למצוא טיפול ולשנות את המצב...

גורם-חוץ
02/03/19 20:06

תודה אורית. אני בטיפול, מזה זמן רב. הן תרופתי, הן פסיכולוגי והן במעקב פסיכיאטרי. לאחרונה גם התחלתי סדנת מיינדפולנדס,עם החרדות.

עגנון
04/03/19 13:02

אני גם חושב שבאינטראקציה עם אנשים חשוב להשתדל למצוא את החלקים המעניינים שבהם, החלקים שאפשר לאהוב בהם. אהבה לאנשים נוצרת באופן טבעי. אם תמצא את התכונות שנעימות לך באנשים, אולי יהיה לך קל יותר לתקשר איתם.