מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

חייב שינוי

18/03/19 11:12
6 תגובות

נמאס לי כבר , תמיד שאני חושב שהדברים הולכים להסתדר , פתאום הכל קורס ונהפך להיות גרוע יותר ממה שהיה .
אני כבר בן 26 ואת האמת , לא זכור לי אי פעם שחייתי בלי הבעיה הזאת שמורידה אותי . נתחיל מזה שיש בי פחד או ביישנות או את שניהם , הדבר הזה גורם לי פשוט להידבק לחברים עם ביטחון עצמי גדול , ואני פשוט סתם עומד שם ומסתכל איך הם יכולים ואני לא , איך הם הזוגיות ואני לא , איך הם תמיד מאושרים ואני בכלל לא .
הבעיה הזאת גוררת בעיה נוספת. כשאני כבר מתחיל שיחה עם בנאדם (גבר או בחורה ) מגיע רגע שאני פשוט נחנק (לא תמיד) והצד(לפחות כך אני מרגיש ) רואה בזה משהו מוזר ומתרחק ממני.
חשוב לי לציין שהילדות שלי לא הייתה הכי קלה בעולם .
גדלתי לתוך משפחה שלא תמיד הייתה שם שהייתי צריך ולא תמיד הגנה עליי או לימדה אותי איך לחיות .
רוב הילדות שלי העדפתי לברוח מהמציאות שהייתי בתוכה והעדפתי לצלול בתוך משחקי מחשב חסרי פואנטה ולעשות שטויות שידעתי שאני אחטוף מהם, אבל לא היה אכפת לי .
זה פחות או יותר הסיפור שלי , הביטחון העצמי שלי נמוך מאד
ואני מוצא את עצמי רב היום בשיחות נפש עם עצמי על מה ולמה.
זה לא כל הסיפור שלי אבל זה כנראה אחת מהבעיות הגדולות שאיתם ניסיתי להתמודד.
נמאס לי לשתוק ולחשוב שזה יעבור מעצמו , אני צריך עזרה דחופה ! תודה לכם שהפורום הזה קיים !


תגובות

Yasi
18/03/19 11:52

טוב שבאת. מקווה שתמצא כאן מענה ותמיכה. צר לי לשמוע שאתה סובל ככה. ואתה צודק כנראה זה לא יעבור מעצמו. האם היית או אתה נמצא בטיפול כלשהו?

אנונימי122
18/03/19 12:47

תודה רבה יאסי. ולא ,לעולם לא ניסיתי טיפול כלשהו. תמיד העדפתי לנסות להלחם בזה בעצמי . במעט מהמקרים הצלחתי להתגבר על הבעיה והתחלתי להרגיש סוף סוף הבנאדם שרציתי להיות אבל תמיד ומשום סיבה הגיונית כל הפחדים היו חוזרים וזה גרם לי ועדיין ממשיך לגרום לי להתנתק שוב מהמציאות. מה שכן אני נוהג להעביר את הזמן הפנוי שלי במדיטציות ולהאזין למוזיקה שאני אוהב, אבל מניסיוני האישי זה לא עוזר . האם גם את עוברת או עברת משבר כזה ?

Yasi
18/03/19 12:54

לא חסרות לי בעיות. חרדות בעיקר. כרגע אני נמצאת בטיפול cbt נגד חרדות. מתחילה לראות התקדמות קלה. מה שמעודד למרות שהטיפול אינטנסיבי ולא פשוט.

אנונימי122
18/03/19 13:04

אני מקווה מאד שתמצאי את דרכך לצאת מהחרדות ותחזרי למוטב. אשמח מאד אם תוכלי לשתף אותי יותר בבעיות שלך ואיך הטיפול שאת עוברת כרגע עוזר לך. אפשר גם לדבר בפרטי :)

אנונימי יקר. תודה שאתה משתף אותנו ומאחלת לך למצוא כאן ״חברים תומכים״ למסע. אתה מתאר עצמך כאדם שלא סכה לקבל כלים להתמודד עם העולם ויתרה מזו כאשר ניסית לקבל פיסה של חום/ התעניינות זה היה דרך מעשים פרובוקטיביים. החרדה והביישנות שאתה מתאר מתאימים לחרדה חברתית. מדובר בקשי ובחרדה שקשה להתמודד איתם כאשר נמצאים בקרב קהל או במפגש עם אנשים זרים. קשה לאבחן דרך כמה משפטים שלך אבל אם זו הבעיה אין לך מה להאשים את עצמך אלא לשנס מותניים ולהתחיל לטפל בזה. דרך ההתמודדות שלך עד כה הייתה כנראה לברוח למה שקל ומהנה - למחשב. זאת הייתה ועדיין כנראה ההישרדות שלך כי לא קיבלת דרכי התמודדות אחרים וכשכואב מחפשים הקלה מיידית ואת זה המחשב נתן. דברים שוב ושוב לא מצליחים לך כי אינך פותר את הבעיה בשורש וזה הקשי במצבים החברתיים. אתה צעיר, אינטיליגנטי בעל מוטיבציה לשנות דברים. זה הזמן שלך להסתער על טיפול מתאים ולשנות . מה דעתך ?

אנונימי122
26/03/19 2:48

היי אורית. אני אשמח לשמוע עוד אודות הטיפול שאת מציעה.