מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההתנגדות לשינה

התנגדות לשינה

אנונימי
אנונימי
02/05/19 1:49
11 תגובות

כמה התנגדות יש בי ללכת לישון. אני נלחמת בשינה למרות העייפות. אין שקט בתוכי. לא מצליחה לשחרר את עצמי. הרי אם הייתי שוכבת עכשיו לישון, הייתי נרדמת די מהר. כך שלא מדובר בנדודי שינה של ממש אלא בהתנגדות לשינה מן פחד כזה להרפות ופשוט לתת לעצמי להיסחף אל תוך השינה. זה בא לי בתקופות. אני ממש הולכת ושוטפת פנים כדי להעיר את עצמי. אני חושבת שהבסיס של ההתנגדות הזאת בלי ספק יושב על איזו חרדה אך מעולם לא באמת הצלחתי להבין למה בדיוק אני מפחדת וממה בהקשר של השינה למרות שיש לי חשד שפוסט טראומה ממנה אני סובלת מעורבת בעניין. וכך אני סוחבת בלילה עד שאני כבר לא יכולה לחשוב יותר ואז רק אז אני מרשה לעצמי להרפות.

האם למישהו יש התנגדות מהסוג הזה? מישהו נתקל בדבר כזה?

בעבר לפני שנים כשהמצב היה ממש חמור ולא ישנתי לילות רצופים והגעתי לתשישות מוחלטת, הפנו אותי להיפנוזה. הטיפול עזר וחזרתי לישון. אבל לפעמים זה חוזר לבקר רק לא באותה העוצמה שידעתי קודם.


תגובות

אוליב1
02/05/19 2:07

היי יאסי, נורא מוכר התיאור שלך.יש משהו בשינה שמנקה את הדאגות ומשכיח אותן לכמה שעות.לא סתם אנשים שחווים דיכאון , ישנים וישנים וישנים( כמוני:). אני בהחלט רואה סימן טוב ברצון להישאר ער...כי המציאות, קשה ככל שתהיה-מתקיימת בעיינים פקוחות לרווחה.מאחלת לך שכשתרצי לישון-תעשי זאת בקלות.ליל מנוחה:teeth:

Yasi
02/05/19 2:26

תודה על התגובה, אוליב. כשאני חושבת על זה לעומק הפחד מללכת לישון נובע גם מכך שברגע שאני שוכבת במיטה בעיניים עצומות הפלאשבקים באים ואין לאן לברוח מהם בלילות. ביום עוד אפשר להסיח את הדעת ממחשבות ומראות אבל בלילה הכל צף ובגדול. לא בכל לילה. בא בתקופות כאמור.

נזקקת
02/05/19 2:21

כל כך מזדהה איתך לישון זה קצת אבד שלטה, וזה מפחיד. במיוחד אם יש לך טראומה ספציפית. זה כאילו להרים ידיים ולא להגן על עצמך.. לפעמים שמשהוא משתנה במוגנות סביבנו נעשה לנו קשה יותר לישון. מקווה שתרגישי מוגנת מספיק כדי לישון....

Yasi
02/05/19 2:42

מסכימה איתך שלתת לעצמי ללכת לישון ולהרפות זה יכול להרגיש כמו איבוד שליטה. תודה. מקווה שגם את תצליחי לישון.

ישראל-ל
02/05/19 5:31

מכיר את הסיפור טוב מאוד לפעמים גם שאני רוצה לישון ומאוד מנסה לא מצליח ובדרך כלל זה גג לשעתיים

יאסי יקרה. יש אצלך כנראה ״חיבר מקולקל״ בין שינה לבין חוויה לא נעימה. לא המצאת את זה כנראה שמתישהן בהיסטוריה שלך הירדמות הייתה קשורה לחוויות לא נעימות ואפילו מפחידות. הטיפול בהיפנוזה הוא מעולה מאחר והוא מנתק את הקשר בין השניים ומלמד אותך שגלישה לשינה היא חוויה טובה , בריאה ונעימה. חשוב שתטפלי בדבר מוקדם ככל האפשר מאחר ולתהליכי השינה יש חשיבות אדירה עבור הנפש והגוף. מה דעתך?

Yasi
02/05/19 8:50

תודה על התגובה שלך,אורית. בעיות שינה יש לי מהילדות המוקדמת ואף מהינקות לפי מה שאמא שלי סיפרה לי. היה מאוד קשה להרדים אותי. זה לקח תמיד הרבה זמן ולא ישנתי הרבה זמן רצוף. בגיל 10 הייתה תקופה שהייתי מתעוררת כל לילה ב 3 כמעט על השעון בחרדה ומפחדת לחזור לישון. באותה התקופה הציקו לי ילדים של השכנים וחייתי בפחד מתמיד. אז כשהייתי מתעוררת בלילה הייתי מתנגבת לחדר של ההורים ונשכבת במיטתם. לפעמים הצלחתי לא להעיר אותם ולא שלחו אותי לישון במיטה שלי. בגיל ההתבגרות כשעברתי כבר כמה וכמה דברים, החלו נדודי שינה. בסביבות גיל 16. זה נמשך הרבה זמן עד שבגיל מתקדם יותר אחרי גיל ההתבגרות היו רושמים לי כדורים לשינה או אנטי דיכאוניים שגם מרדימים. בסוף הם הפסיקו להשפיע. ואז בגיל 24 התחילה ההתנגדות הזאת לשינה שבסוף טופלה על ידי היפנוזה. אבל מאז כל פעם שמשהו מפריע לי או מציק זה יכול לחזור בעוצמה חלשה יותר. אני כן הולכת לישון בסוף פשוט רק כשהתשישות מכריעה אותי. זה עובר בסוף ואני חוזרת לישון טוב יותר.

Yasi
02/05/19 9:15

ועוד משהו שאולי יש לו משמעות כלשהי. עד גיל 4 ישנתי בחדר של ההורים כי לא היה מקום אחר. וידוע לי שהמעבר לחדר משלי היה לי מאוד קשה. הייתי מתעוררת בלילות ורצה אליהם. אמא שלי הייתה בדרך כלל מחזירה אותי בחזרה לחדר שלי. הפחד שהרגשתי בלילות גם עם מנורת לילה זכור לי היטב. בכלל פחד זה משהו שהיה מלווה אותי מגיל מאוד צעיר. כנראה כי נולדתי אדם רגיש מאוד לפי הספר בשם זה שאני בדיוק קוראת.

קורה לי לא מעט... אבל בסוף אני נכנע לפחד הזה ונרדם

נולדת-מחדש
02/11/20 8:29

וואי, זה קורה לי על בסיס יומיומי.... לא מצליחה להרפות. מפחדת לשחרר ואפילו יש מן רצון כזה לנזק עצמי בעקבות החוסר שינה. כאילו פחד שאני אשן ויהיה לי טוב. זה סיוט, כי זה לילות בלי שינה

heal631
26/01/21 7:16

היי! יש מטפל טוב מומלץ שיכול לעזור בזה העניין? תודה