מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתסליחה על השאלה המטומטמת - למה אונס משפיע כל כך הרבה?

סליחה על השאלה המטומטמת - למה אונס משפיע כל כך הרבה?

15/05/19 11:53
9 תגובות

היי,
בתור נפגע גילוי עריות, אני מנסה להבין למה אונס משפיע כל כך הרבה.
סליחה מראש על השאלה, לא רוצה לפגוע או משהו, פשוט להבין...
כאילו אונס יכול להיות אפילו 2 דקות - למה אחר כך יכול לקחת שנים לא מעטות (לא יודע איך זה אצל אחרים, ואני מבין שזה משתנה לפי הגיל שזה קרה, אם מכיר את הבן אדם או לא ועוד הרבה או אפילו הרבה מאד פרמטרים, אבל לפחות זה כך במקרה שלי) כדי להחלים מכזה דבר (ואני מבין שיש כאלו שלא מחלימים בכלל).
אז כן, יש ביטוי שאונס זה רצח של הנפש וביטויים נוספים דומים - אבל אני לא מבין - הנפש יכולה 'להרצח'? וכאילו למה היא 'נרצחת' ככה? זה כאילו גם יכול להיות בכלל לא מילולי ורק 'פיזי' - אז למה זה כאילו 'רוצח את הנפש' שלפי מה שאני מבין הנפש זה כמובן לא דבר פיזי?
סליחה שוב על השאלה, רק מנסה להבין, לא בקטע רע חס וחלילה..


תגובות

ערב טוב אח יקר.. אין שאלה שהיא לא בסדר ושצריך לבקש עליה סליחה, ובמיוחד כשמדובר בשאלה לגבי קושי שאתה נושא על כתפיך, ושאינך יכול לראות את התשובה אליה.. קודם כל אתה צודק לגמרי, שגם בנושא קשה שכזה, כמו בכל נושא אחר, התגובה היא ייחודית וסובייקטיבית, ומשתנה מאדם לאדם.. ואשר לרצח הנפש, זה צורת התבטאות שמנסה לתאר הרגשה קשה ומשבר אמון ופחד שמשתרש, ומביא להתנהגות פוסט טראומטית, ובכך בצורה ציורית אפשר להגיד שהאדם שהיה עליז וחסר דאגה ונותן אמון, עקב המקרה שעבר או שרשרת המקרים, נעשה פוחד ובדיכאון וברגשות נקם וכו, שוב בהתחשב במבנה הייחודי שלו, ולכן שונה מאחרים שעברו דברים דומים.. ראה לדוגמא גם ניצולי שואה, שיצאו מהתופת, ועדיין כל אחד מגיב שונה, למרות שרובם נושאים טראומה כזאת או אחרת. מכאן שלא מדובר ברצח הנפש אלא בשינוי כללי בהתנהגות במחשבה וברגש, שהם שונים, אבל עדיין מדובר באדם חי, וכפי שנאמר, כל עוד יש חיים יש תקווה, ואני אוסיף, לריפוי..

no-one
15/05/19 23:31

היי מנסה להבין היקר ברור שאני לא מתאים בכלל להגיב כי אני לא מבין בכלום, אבל מאיך שהקטנת את עצמך (שקראת לשאלה שלך מטומטמת) אולי גם לא תתנגד שמישהו כמוני גם יכתוב משהו. אני גם לא חושב שזו שאלה מטומטמת, אני דווקא חושב שזו שאלה מצויינת. וגם אם לא כולם יכולים לשאול אותה, אתה בין הבודדים שבוודאי יכולים. היא שאלה כל כך מצוינת שאני אפילו זוכר שהיא נשאלה בווריאציות שונות בפורום הקודם התשובה המתבקשת היא דרך מוצא ... איך ממשיכים הלאה ... ועדיין לא מצאתי מישהו שמצליח למצוא את התשובה הזאת ... היא תמיד נשארת שאלה בלי תשובה ... אולי פשוט צריך לשאול אותה לנצח ... :heart: סליחה.

no-one
15/05/19 23:46

ברור שאני כלום לעומתך, גם אני מנסה להבין דברים ... את הדברים הנעימים והלא כך כך נעימים שקורים לי (אני מהמפונקים) אני לא מאלה שיודעים לקרוא בין השורות אבל למילים הכתובות האלה יש הרבה משמעות בשבילי אני לא יודע כמה תכתוב כאן, אבל אני יודע שאני אקרא את הפוסט הזה לפחות עוד יותר מפעם אחת (שוב סליחה על הכתיבה המוזרה שלי)

Some one (בשבילי לפחות). מה זה אומר לקרוא בין השורות? אני פשוט שואלת את השאלה כי אני שואלת את עצמי איך אתה מגדיר את היכולת הזו שלטענתך אין לך. מה שאני כן יודעת שיש לך בוודאות וזאת מהפוסטים הקודמים-זאת רגישות מופלאה לסביבה שלך,ואינטליגנציה רגשית גבוהה. אלה לדעתך לא תכונות ששווה להעריך? אלה לא שוות כלום? אני שואלת כי אני אישית כן מעריכה תכונות כאלה. והייתי שמחה לו אתה היית מעריך אותו בעצמך...זה לא דבר שיש לקחת כמובן מאליו.בכל אופן,זה כמובן על גדר דעתי בלבד ואני לא יודעת מה אחרים חושבים. היה מעניין אותי לשמוע בכל זאת מה לך יש להגיד בעניין...אם תרצה כמובן.

no-one
24/05/19 1:55

ולנטין קאלאס, תודה על היחס שלך כלפיי :heart: הערך של עצמי בעיניי הוא קצת בעייתי, אולי זה סימפטום של משהו אחר, אני בעייתי ואולי קצת מגעיל אני רוצה להחזיר לך טובה וגם להגיד לך מילים יפות

יעללל
04/03/20 13:25

https://www.camoni.co.il/411802/549961

יעללל
04/03/20 20:33

איך שזה היה לי בתור ילדה קטנה. (הקישור בהודעה קודמת.) אולי אפשר יותר להבין את זה ככה...

unicorn1
04/03/20 14:49

אם מישהוא יעז לעשות משו שלא ברצוני אפילו אם זה דקה או 20 שניות זה ישפיע אתן דוגמה זה כמו להכריח משהו לעשןת משו שלא בא מרצטן אז כו יש כאלה שלוקחים את זה יותר קשה כי זה דבר קשה לא מאחלת לאף אחד לעבור את זה

ורד-מתנדבת-ער
מנהל קהילת ער"ן
04/03/20 21:04

הי זאת ממש לא שאלה מטומטמת...להפך שאלה חכמה בעיני. פגיעה מינית מכל סוג היא טראומה. הנפגע חווה מצב קיצוני של חוסר ישע ואימה. זה מערער קצת את האמון בעולם....את האמון באנשים. זה קצת ממוטט את המערכות שנותנות לנו תחושת שליטה בחיים, שייכות. זה משנה את ההתנהגות שלנו , הרגש הזכרונות.... הזכרונות יכולים לחזור ושוב חיים בתחושת אימה, חרדה, סבל....