מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמתלבטת אם להפסיק עם ציפרלקס - רוצה להיכנס להריון

מתלבטת אם להפסיק עם ציפרלקס - רוצה להיכנס להריון

13/07/19 5:35
10 תגובות

הי חברים יקרים!
אני מזה כשנה פלוס נוטלת ציפרלקס 10 מ"ג. התחלתי בעקבות התקפי חרדה קשים שפקדו אותי מאז מות אבי. הפסקתי לנהוג, פחדתי לצאת מהבית, פטרו אותי מהעבודה וכו וכו.
ברוך השם מאז שהתחלתי את הטיפול בכדור בשילוב עם כמה מפגשים של סי בי טי חזרתי לנהוג (גם לא בחופשיות רבה אבל נוהגת), מצאתי עבודה חדשה וטובה, פחות חרדה.
החסרונות הם שעליתי בשנה האחרונה 7 ק"ג שאני לא מצליחה לרדת.
חוץ מזה אני מתכננת הריון וממש לא חושבת שאני ארצה להיכנס להריון עם הכדורים האלה למרות שביררתי במכון הטטרולוגי והם נחשבים בטוחים.

הפחד הגדול שלי הוא שעד שחזרתי למסלול החרדות שוב ישתלטו לי על החיים אם אפסיק ונוסיף שאנחנו אמורים עוד חצי שנה לעבור לעיר אחרת שזה גם מלחיץ אותי ממש .
מה הייתם מציעים לי לעשות?


תגובות

יוני3344
13/07/19 7:58

תתייעצי עם פסיכיאטר. אני גבר אבל אחותי ילדה פעמיים במהלך טיפול תרופתי וניתן לעשות זאת בצורה בטוחה.

שקט-נפשי
13/07/19 8:50

הציפרלקס מגביר תיאבון ואכן עולים במשקל אני עליתי כמעט 40 ק"ג והצלחתי לרדת עד עתה 15 ק"ג ושומרת על תזונה בריאה ללא מאפים ולחם ולא שתית חלב

רעות יקרה. אינני יודעת עד כמה מצבך כרגע בשל להפסקת הטיפול התרופתי. אם מה שמטריד אותך זו העלייה במשקל ניתן כפי שכתבה לך "שקט נפשי" לעשות שינויים משמעותיים באורך החיים. להוסיף ספורט ושלנות תזונה. מניסיוני, הדבר בהחלט מסייע ומפחית את ההשפעות של הציפרלקס על המשקל. אם מה שמטריד אותך זה הריון נסי להגיע לפרופ' מיקי בלוך שזו ההתמחות שלו ובררי לעומק את הנושא התרופתי בעת הריון. אינני יודעת לגבי הציפרלקס אבל ישנן בוודאות תרופות נוגדות דיכאון וחרדה אשר אינן חודרות לשלייה ואין עוברות לעובר. לידת ילד ככל שמדובר באירוע משמח הוא נושא בחובו לחצים רבים כמו גם מעבר לסביבה חדשה. לכן, הייתי נזהרת בנושא הפסקת הטיפול התרופתי....בהצלחה.

רעות-101
13/07/19 18:48

תודה רבה לכולכם!

רמי.ורמי
14/07/19 9:37

מדברייך ניתן להבין שלא המשכת בטיפולי הcbt, בהתאם למקרה נראה כי כמעט בוודאות המשך הטיפולים יוכלו לעזור לך לצאת לגמרי מכל הפחדים, וגם להפסיק עם התרופות, את כתבת בעצמך שהטיפול עזר לך, למה שלא תמשיכי? בהצלחה

רעות-101
14/07/19 20:29

בהחלט עזר. הפסקתי ברגע שמצאתי עבודה והצלחתי לנהוג אליה. כלכלית היה כבד לי מאוד. 500 ש"ח לכל טיפול - 2000 ש"ח בחודש. הוצאה לא קטנה. גם עם הכדורים אני עדיין נתקפת בחרדה אבל היא לא מגיעה לשיא שלה ולכן אני מצליחה ברוב הפעמים להתגבר. אני ממש לא יודעת אם הטיפול יכול להחליף את הכדורים. לפעמים נראה שתחושת החרדה שלי תלווה אותי כל החיים.

רמי.ורמי
14/07/19 23:09

שוב ערב טוב רעות... ראשית, שמח שאת מגיבה, זה עושה חשק לעזור. שנית, בהתאם למצב שאת מתארת נראה שאין לך כלל אופציה להפסיק עם הכדורים, ואפילו איתם את עדיין סובלת מחרדות, מנסיון שלי עם מטופלים שניסו להפסיק לקחת כדורים, הם מאד התחרטו על כך ברגע שחזרו להם החרדות וכו' שלישית, לגבי הפסקת הטיפול בcbt אכן, אין ספק שעלות הטיפול הינה כבדה, אך תחשבי לטווח ארוך על איכות החיים שתזכי בהם לאחר שתשתחררי מהחרדות, ואפילו תעשי חישוב קל על עלות הכדורים שתצטרכי ליטול (בעזרת השם מאחל לך שלא) במשך מספר שנים זה כבר יותר מעלות הטיפול בcbt, שוב, המלצתי תתאמצי בשביל הcbt זה טיפול קצוב שאינו נמשך על פני חודשים רבים, ותועלתו מרובה אאחל לך שתבחרי במה שהכי טוב לך רפואה שלמה

אני0911
21/07/19 10:23

היי. רציתי לשאול, הציפרלקס לא העלים לגמרי את התקפי החרדה? אני מעוניינת להתחיל ליטול אך גם מעוניינת להיכנס להריון בקרוב וממש מתלבטת.

ניקול3
14/07/19 20:32

לא להפסיק במיוחד לא עכשיו לפני הריון את הולכת להכנס לתקופה הורמונלית אל תפסיקי

לי1231
13/10/19 9:27

הי. עברתי שלושה הריונית. השניים האחרונים עם ציפרלקס. אין בעיה עם התרופה במהלך ההריון. מסכימה עם כל שנאמר כאן-לא ממליצה לך להפסיק. התוספת שלי לדיון- הטרימסטר השני. בשליש השני של ההריון נפח הדם גדל בצורה משמעותית. ציפרלקס משפיע כל עוד יש ריכוז מסויים שלו בנפח הדם. אח נפח הדם מכפיל את עצמו אבל מנגד מינון הציפרלקס נשאר קבוע אז הריכוז שלו קטן. לעיתים עלולות לחזור התופעות כי בעצם הציפרלקס במינון הקיים פחות משפיע. אם אני לא מובנת תכתבי לי. אולי אחד המומחים יכול להסביר טוב יותר או לזרוק אור על התופעה. בהצלחה לך. הכי חשוב זה הריון רגוע עם שקט נפשי.