מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמיומנו של פסימיסט

מיומנו של פסימיסט

13/09/19 13:56
5 תגובות

אין לי דבר וחצי דבר נגד אנשים אופטימיים( מעניין שלהם דווקא כן יש בעיה עם פסימיסטיים),אני אפילו מבין אותם בדיוק כמו שאני מבין אנשים שמתמכרים לאופיום,שהרי האופטימיות מקורה בפחד נוראי,מה עוד יכול לגרום לאדם לעוור את עיניו למציאות כפי שהיא, מה עוד יכול לגרום לאדם להאמין שיהיה פה טוב ולחרטט את עצמו בדברים חסרי שחר,בשעה ששום דבר בעבר ובהווה לא תומך בכך,שום מציאות,שום תיעוד הסטורי שהוא,שום נבואה( למעט חזון ישעיהו שאני ממתין לו בקוצר רוח),יוק. כפסימיסט יש לך יתרון אחד עצום, ניתן למעשה להפתיע אותך רק לטובה. אני אפילו אדם מאמין ( לא במובן הדתי, כי עפי כל קריטריון אני חילוני לגמרי אך אינני אתאיסט, כי אתאיסט שולל את האלוהות ואין הוא שונה ממאמין אדוק שבטוח בקיומה, שניהם בטוחים במשהו שאין דרך להיות בטוחים בו, ולכן שניהם פיתות באותה המידה, רק משני צידיה השונים של אותה המטבע), אני מאמין בכל צורת חיים ובלבד שהיא אינה! הולכת על שתיים( לא כולל פינגווינים ובנות יענה), אני חושב שהאדם הוא היצור היחיד שמצליח להיות מספיק פתטי בכדי לעניק לבני מינו המתים יחס טוב יותר מאשר לאלה החיים, והרי שמונים אחוזים(לפחות) מהמוזיאונים בעולם,הם בפועל האדרה וסגידה לאמנים מתים, זוהי השתטחות על קברי מתים( אולי השתטחות אינטלקטואלית אבל זו עדיין השתטחות) ואני אומר את זה כאמן, לא כפקיד בלשכת המס. אם אדם מעז להביט על המציאות בלבן של העין,הוא מיד מבין מהיכן האופטימיות שואבת את כוחה,ומהיכן הבולשיט שואב את כוחו( רמז:מאותו מקום). כי אין דרך שלא להבהל עד אימה מהאבסורד האנושי.עם קשר ובלי קשר אני גם לחלוטין לא! גזען בשום פנים ואופן,אני שונא את כל בני האדם בצורה שווה. הומניות זו דיעה קדומה,אין חיה כזו ( תרתי משמע).


תגובות

Sveta2
13/09/19 14:26

אני באמת לא מבינה איך אנשים מביאים ילדים לעולם כפי שהוא היום. הם באמת אופטימיים. קשה להיות אופטימי לגבי המציאות, אני לא מצליחה. כבר מזה זמן מה, התחלתי לשנוא אנשים, זה כמובן אומר שאני שונאת גם את עצמי ואת העובדה שנולדתי לעולם הזה. עכשיו צריך למצוא דרך החוצה.

ג-ק5
13/09/19 14:32

אגואיזם טהור ויצר הישרדות בלתי מודע. החשש שלי הוא שהדרך הזו החוצה עלולה להוביל אותי חזרה פנימה. אבל זה כבר נושא מסוג אחר.

ג-ק5
13/09/19 14:40

אגב, לא סתם כתבתי איפשהו שהטיפשות היא מנגנון הגנה אבולוציוני,זה בדיוק זה.

Sveta2
13/09/19 14:50

כן, רוב הסיכויים שזה יוביל חזרה פנימה. אולי יהיה יותר מזל בפעם הבאה או שלא... אבל יש רגעים והרבה, שזה כבר ממש לא מעניין, לפחות אותי. הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים שלי, שלא הבאתי עוד יצורי אנוש שיסבלו כאן וישאלו יום אחד "למה נולדתי" ? לפחות בפן הזה, אין לי רגשות אשם. האנשים היחידים שמביאים ילדים לעולם, אותם אני מבינה, הם אלה שבאמת מצאו אהבה הדדית וחוו בחיים הרבה יותר חוויות טובות מאשר רעות, יש להם סיבה לאהוב את החיים ולרצות לחלוק את האהבה הזו עם הילדים שלהם.

ג-ק5
13/09/19 15:02

מציע לך להזהר עם ה"אולי " הזה. יש הרבה אופציות,הרבה מאוד. נכון שיש את משפחת המלוכה הבריטית למשל, אבל יש הרבה יותר מוכי גורל ממול. תחשבי על זה בחייך. מי צריך את הצרה הזו.פחד אלוהים. בנוגע לילדים את די צודקת, העניין הוא שרק שם יש לאדם סיכוי לחוות אהבה שאינה תלויה בדבר, אם כי שוב יש בזה פן אגואיסטי.