מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתלמה אנשים רעים שיודעים שהם רעים לא מטפלים בעצמם?

למה אנשים רעים שיודעים שהם רעים לא מטפלים בעצמם?

26/10/19 23:16
5 תגובות

היי,
בהמשך לעוד שאלות ששאלתי כאן -
למה אנשים שנחשבים "איכותיים" כמו אנשים במקום מתקדם בפוליטיקה, אנשי ציבור, אנשים בתפקידים דתיים גבוהים (בלי התייחסות לדת ספציפית) וכן הלאה שיש בתוכם רוע חזק ועושים דברים ממש רעים (כמו אונס, פדופיליה וכן הלאה) לא מחפשים לעצמם טיפול כדי לשנות את עצמם?
הרי הם יכולים פשוט לחפש בגוגל דרכים לטפל בעצמם או איך להתנהג בלי "לממש" את הרוע שלהם או אם נניח באופן מאד תאורטי הם לא מוצאים שום דרך - לחיות איזשהו אורח חיים שימנע מהם לממש את הרוע.
הרי אנשים כאלו יכולים להיות ממש גאונים ועם הרבה ידע וכלים בהרבה מאד סוגי דברים שקיימים במציאות - אז למה הם לא עושים משהו לעצמם כדי שהרוע שלהם לא יפגע באחרים?


תגובות

שיר51
27/10/19 0:14

לדעתי זה לרוב אנשים שמרוכזים בעצמם בלבד. אדם שאכפת לו רק מהתאוות של עצמו למה שילך לטפל בשביל אחרים??? סהכ מי שנפגע מרוע זה לא הם. ולדעתי זה שאמרת אנשים איכותיים זה רק בישביל להסתיר את הטבעים הגרועים שלהם. עם תדמית טובה יותר קל להיות רעים ואילו אנשים חשודים נזהרים מהם יותר...

מיכל---ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
27/10/19 11:06

יש אנשים רעים שיודעים שהם רעים והם מנסים לטפל. יש טיפולים שמצליחים ויש שלא. ויש אנשים רעים שלא חושבים שהם רעים, כמו שקודמותי כתבו, פשוט לא חושבים בכלל. כאלה הם. אבל!!! אני חושבת שכולם מנסים לשרוד, וכל אחד בדרך שהצליחה לו פעם או פעמיים. אני חושבת שרוב האנשים הם לא רעים, פשוט הרוח השלילית היא כל כך סוחפת ובעלת קול רם יותר שפשוט שומעים אותם יותר. גם רוח שלילית היא משפיעה יותר מרוח חיובית. כדי שתהיה השפעה של רוח חיובית צריך כל כך הרבה יותר רוח.

hh7897987
28/10/19 17:58

השאלה הייתה ספציפית על נושאי מישרה בכירה של גברים בשרות הציבורי. לכן השאלה צריכה להיות: ** האם סביבה גברית היררכית נוקשה מעודדת התעללות פיזית ונפשית ** אני מאמין שניצול ופגיעה מושפעים מאוד מהסביבה: - האונס במדינות כמו קונגו נפוץ יותר מבישראל. - פגיעה מינית בצה״ל נפוצה יותר לפני עשרים שנה מהיום . - תלונות על פגיעה מינית בצה״ל נפוצות היום יותר מבעבר. סביבה הומוגניות של גברים לבנים ממעמד מסוים, ,תהיה אגרסיבית גזענית ומתעללת יותר מאשר סביבה פלורליסטית – זאת עובדה, והרבה פעמים היא פקטור בבחירת עבודה. למעשה זאת הסיבה היחידה שכל הארגונים והחברות הגדולות, מנטרות את הפלורליסטיות בחברה. אני לא יודיע לגבי מדינת ישראל אבל בחברות גדולות, ישנם שאלונים תקופתיים שבוחנים אחוז הנשים, גברים, הומואים, לסביות, דתיים, בהריון/תהליך אימוץ, וצבע עור.ובמקרים שאין ייצוג הולם ישנם יעדים (סוג של אפליה מתקנת). מאחר וסביבות לא הטרוגניות נוטות לקיצוניות. * אין לי בסיון בניהול משאבי אנוש או קרימינולוגיה. זה הכל מתחושות אישיות.

ג-ק5
28/10/19 18:52

תגדיר " איכותיים". איכותי זה מוסרי?, נבון? טוב? מצליח? בתפקיד בכיר? מה זה איכותי? .. חשבת אולי שדווקא האנשים האיכותיים באמת כלל לא מגיעים למקום גבוה בהיררכיה החברתית? בשום היררכיה חברתית שהיא? הרי מה שקובע בפועל זה הקשרים שלא לומר הקומבינות,הכוחנות,לפעמים תארים שקשר בינם לבין בינה מקרי עד לא קיים כלל, הדימוי והאופן בו אדם מציג את עצמו. ערכים של איכות אישיותית ותכונות הרי לא קובעים כלום. אם תהיה נשמה טובה אתה תגיע לאנשהו? אולי לניהול מכבסה שכונתית. מאידך אם תהיה פסיכופת עם שלושה תארים אתה תגיע רחוק מאוד, סביר להניח. הכל עקום או שלא , תלוי איך מסתכלים על זה. בטבע החי כולו השורד הוא החזק, הגדול טורף את הקטן, רק שאצל החיות זה בדכ לא כולל בתוכו רישעות,אצלנו גם זה קיים. אל תחפש איכות בחלונות הגבוהים, בעיקר שרצים פופוליסטים ודו פרצופיים תמצא שם. ולמה שהם ישנו משהו שתורם להם? העולם אינו מקום טוב,כדאי לצאת מהסרט הזה.

רציתי רק להגיד שיש לטעמי להיזהר מהכללות, מאחר ויש מי שבמשרה בכירה ועם זאת מנסה להיטיב, כשם שיש מי שבשולי החברה, ובכל זאת נראה שהוא לא ממש מתחשב בזולת.. מסכים עם מי שאמרה שמי שמנצל את הזולת, קרוב לוודאי שהוא חושב באופן מפותל ואולי משונה בעינינו, שהוא בסדר, לפחות בתחילת הדרך.. למשל מי שמנצל תמימים יכול לחשוב שהוא פועל לפי עקרונות כלכלת שוק, ומי שנוגע בקטין מתחיל מלחשוב שהוא נוהג בו ברכות ואהבה, ולאט לאט, או לא כל כך לאט מתגלש.. ואם בכלל הוא שם לב לכך שחצה גבול, הוא מתמכר לזה ומאמין כמו כל מתמכר שהוא חלש מדי להיגמל מההתמכרות, ואולי בכלל מכור לתחושת כישלון, ולא רוצה להיגמל כדי להוכיח שהוא לא בסדר.. ובעצם כמו כל אחד שאיננו דווקא בעמדה גבוהה..ועושה מה שהחברה בה הוא חי מוקיעה.. וסליחה על פסיכולוגיה בגרוש.. למרות שנראה לי שיש בזה משהו..