מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשית(טריגרים) למה יחסי מין יכול להיות הדבר הכי נפלא וגם ההפך?

(טריגרים) למה יחסי מין יכול להיות הדבר הכי נפלא וגם ההפך?

04/11/19 1:24
5 תגובות

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

אני מבין שזה בטח שאלה מטומטמת למי ש"לא בתוך זה" (בתוך קושי ובעיות שקשורים לזה) אך בשבילי שאני כן בתוך זה בגלל דברים שעברתי חשוב לקבל איזשהי תשובה כדי להבין את זה וכך אולי לתת היגיון לכמה דברים. נא לא לשפוט...
אז השאלה היא - למה יחסי מין, שאם זה בין בני זוג יכול להיות הדבר הכי נפלא ולהביא גם להולדת ילד וכן הלאה, יכול להיות גם הדבר הכי נורא בעולם אם זה בכפייה או למשל אם זה בתוך המשפחה או בכפייה של הורה לילד?
כל מי שקצת יודע מהם הנזקים של אונס או גילוי עריות יודע שזה יכול להוביל להפרעות נפשיות קשות מאד ואף להתאבדות ודבר כזה יכול להרוס לחלוטין בן אדם - כלומר נזק קשה מאד מאד מאד וכל זה גם בלשון המעטה ובקיצור ענק מאד.
אז איך "אותו מעשה" אולי אפילו בדיוק במובן מסויים מצד אחד יכול להיות כל כך "טוב" ו"מהנה" ומצד שני להרוס לחלוטין בן אדם?
שוב, אני מבין שמי שמבחוץ לכל העניין הזה בשבילו זה בטח שאלה אידיוטית אבל בשבילי בפרק הזמן הנוכחי זה לא.
תודה רבה


תגובות

שיר51
04/11/19 1:48

אם אתה מדבר יחסים עם ילדים אתה חייב להבין שילד עדיין לא בשל למעשים כאלו, צריך זמן לגדול להבין ושההורמונים יתפתחו... כשזה מגיע בשלב מוקדם מידיי זה לא נכון וגרועעעע. המעשה עצמו אינו ברור לילד מה בכלל עובר עליו ואין לו איך להסביר את "המעשים המוזרים האלא"(בגיל שעדיין אין מודעות) לילד אין תשוקה ליחסי מין, אולי יש צורך למגע אבל לא למיניות. שנית יחסי מין המורים להיות חיבור קודם כול חיבור ריגשי עמוק של אהבה ואחר כך חיבור גופני. היא אפשר להתחבר בגוף למישהו כשהרגש של אהבה אינו נמצא ולכן אונס זה חוויה קשה מאוד.

ג-ק5
04/11/19 9:35

אוי זו חתיכת שאלה מסובכת. מדובר פה ביצר חייתי בסיסי שקיים למעשה אצל כל בעלי החי, גם אם מהותו היא המשכיות הגזע בסופו של דבר, הוא מקפל בתוכו גם עניינים הקשורים לשליטה , מאבקים ופחדים. יחסי מין בכפייה בדכ אינם קשורים כלל להנאה ממין, אלא נטו לשליטה. נושא גילוי העריות קיים מאז ומתמיד, בהיסטוריה הלא מאוד רחוקה הוא אפילו היה מקובל, לא היו כלל חוקים נגד זה, ככלל הרבה יצרים אפלים מוצאים דרכם לתוך העניין הזה, גם בשל העובדה שמשחר ילדותנו דוחפים לנו לראש איסורים רבים ותסביכים סביב העניין, וסביבה של טאבואים ואיסורים היא כר נפלא להתפתחות של מופרעויות ומוטציות. הנורמות הקשורות לעניין משתנות מתקופה לתקופה . הייתי אומר שעניין היצר המיני מזכיר לכולנו שאנו למעשה פרימטים שמעולם לא ירדו מהעצים,ושאין אנו שונים מהותית מיתר בעלי החיים. כאשר אתה לוקח יצר כה חזק וראשוני ומייצר עולם שלם של תסביכים סביבו, הוא בקלות יכול להפוך מיצר בונה ליצר הורס, אני גם חושב שזה שהמצאנו שהדבר הזה קשור בכלל לאהבה זה די קישקוש שנועד לעשות אצלנו סדר שלא באמת קיים.

ג-ק5
04/11/19 9:48

רק אוסיף שאני מעריך שההקבלה שמיצרים אצלנו בין יחסי מין לאהבה, זה משהו שנועד לשרת את אידאת התא המשפחתי ולתעדף תאים משפחתיים על פני תוהו ובוהו, כי אנשים הרי יעשו ילדים בכל מקרה, זה חזק מאיתנו. בפועל כולנו יודעים כמה אהבה שורה לאורך זמן בתא המשפחתי. בקיצור על פני השטח אנו חיים בחברה מסודרת ומאורגנת לפי תאים משפחתיים, מתחת לפני השטח אנו הרי חיים בגונגל דרום אמרקיאי סבוך שלא נצא ממנו לעולם.

hh7897987
04/11/19 19:40

מין אינו המקום היחיד שאנו רגישים לניצול. בני אדם הם קופים מורכבים ונדרשים ליחס מכבד ומערכת יחסים מכבדת. הסיבה שניצול בתחום של מין או מערכות יחסים כואבת אקוטית היא כי קשה לנו להאמין שאחרים יכולים להיות חסרי רגישות עד כהות חושים ולרצות רק לקחת או לפגוע. מהצד השני אנו מופתעים מחוסר הרגישות בה אנו יכולים לתפוס אחרים. צא ולמד לא את חוסר האנושיות שחוויתי, אילה היכן הנקודות שבהם אני נעשה מכאני ולא אנושי בעצמי. הדרך להכיר בכך היא הכרה שכולנו יכולים להיות לא אנושיים בתנאים מסוימים, לוותר על הספקנות לטובת ציות לצו פוליטי חברתי או צורך אישי דורסני. => לכן, אני מרגיש לא נוח כאשר אני קורא בפורום הזה על ״הסוציופתיים״ שבחוץ. לדוגמה: מיליגרם – הנבדקים שלא כיבדו סמכות הפגינו אמפתיה יותר ממשתתפים אחרים. נבדקים שהניחו כי הם ככל אדם נתונים לשרירות לב ואכזריות הפגינו יותר אמפתיה. לעניינינו: תלוי מה אתה מגדיר מין, * מין בגבולות הנורמה - יכל להיות סיפוק, יכול להיות מגע ויכול להיות תקשורת ריגשית מאוד מורכבת בין בני זוג. הדור הצעיר היום דוחה את החוויה המינית לעד לתקופת האוניברסיטה או קולג׳, ובמחקרים האחרונים נאלצו להגדיר חוויה מינית משמעותית גם כ-נשיקה כי הדור הצעיר כבר כמעט ולא עושה סקס. * מין מחוץ לגבולות הנורמה - יכול להיות ניצול, דיכוי, פגיעה. גם אם כולנו מיניים, - ההגדרה המינית יכולה להיות מורכבת ולכלול גם חוסר רצון לעסוק במין כאידאל. אני מאמין שאחוז הא-מיניים באוכלוסייה הבוגרת יותר גדול מאוכלוסיית ההומו סקסואליים והלסביות, (אין לי איך לתמוך בהצהרה הזאת אבל אני משוכנע שהיא נכונה). לכן מין הוא לא רק ״הנאה״ או דיכוי אילה עוד אמצעי ביטוי מורכב מאוד.

מיכל---ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
04/11/19 22:33

יש כאן גם את העניין של גבולות. ילדים... קשה להם להציב גבולות למבוגרים. ומבוגר שמנצל את זה הוא לא רק פוגע בגוף אלא גם בנפש שרוצה להגיד לא, אבל מפחדת, או לא יודעת איך. פריצת הגבולות הפיזיים האלה היא חדירה לפרטיות של חסר ישע. יש גם נשים וגברים שבבגרותם לא יכולים להגיד לא, וחווים סוג של פלישה שוב ושוב. יחסי מין הם שונים מדברים אחרים כי יש בהם חדירה לגוף ולנשמה.