מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

פוסט פריקה

11/12/19 8:37
3 תגובות

בתחושה שלי המצב רגיש לאחרונה , זיווה חזרה מהנופש שלה בשבוע שעבר והתוודאה שהיו לה מעידות ולא סיפרה כמה ,
באחת הלילות רגע לפני שנרדמה סופית לחשה לי עמי קשה לי , קשה לי ונירדמה .
חיבקתי אותה כל הלילה .
אתמול בערב הבאתי לה את הפון מהחד"ש לסלון והריח של המגן לא הותיר בי ספק , הוא הריח ריח חזק של סיגריות
שאמרתי לה זיוה את צריכה להחליף מגן של הפון היא ענתה כן הוא נשבר לי כאן בקצה , עניתי לא כפרה הריח שלו ...
הא זה מאז ... היא ענתה ואני אמרתי לה אני כאן בשבילך .
בלילה שניכנסנו למיטה שאלתי אותי אם לשים לה את הסדרה הרגילה שהיא נרדמת מולה או לשים לה מוסיקה מרגיעה רמז לדיסק דימיון
מודרך של אלן קאר ? אמרה לי לא אהובי , אני אקשיב לי למוסיקה שלי בפון ואתה תשים לך מה שאתה רוצה .
היא השמיעה לעצמה את הדיסק ואני הנחתי עליה יד חמה ואוהבת .
הבוקר בדרך לעבודה בעודה שוקעת במחשבות , שאלתי אותה , זיווה הכול בסדר ? על מה את חושבת ? היא שיתפה באיזה מטלה שהיא לקחה על עצמה בכיתה של הילד .

עניתי לה אני כאן בכל מה שתצטרכי ...

עמי חושש ...מניסיון העבר אני חושש והלוואי שאתבדה , ואני אעשה ככל יכולתי לא לתת לה ליפול שוב

תודה לכם על ההקשבה.




תגובות

עמי188
11/12/19 14:21

כשעה אחרי שפירסמתי את הפוסט הזה קיבלתי מזיוה מייל : קראתי. אתה לא טועה. אני רוצה וקשה לי. אני מרגישה נסחפת אחורה. אבל... הצבתי לעצמי מטרה. ואני נחלמת כל יום בשביל להשיגה. יש ימים שאני מצליחה, ויש שאני מועדת. אחרי המעידה מרגישה רע עם עצמי, וזה אומר שאני בדרך הנכונה. תודה על התמיכה. אוהבת אותך מלא. המילים מדברות בעד עצמן . אוהב את האישה הזו .

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
17/12/19 9:26

עמי היקר תודה שוב על השיתופים אני ממש מקווה שהאנשים שקוראים את הפוסטים שלך לומדים מהם דברים חשובים על איך לתמוך באדם בתהליך גמילה. על הסבלנות וההתמדה שדרושים מהנגמל ומסביבתו... וזה לא אומר לוותר לו או לתת לו להיסחף בחזרה להתמכרות. זה אומר לעודד אותו ולא להתייאש ולהמשיך להאמין שהוא יכול... ולתת לו לדבר על הקשיים ולעזור לו להבין מה מניע אותו... להזכיר לו מה הסיבות שבגללן התחיל את התהליך ומה יכול לעזור לו יותר. וזה בדיוק מה שאתה עושה. כל הכבוד. זיווה סובלת מאוד מהחשק לעשן. מהדודה. אצלה זה ממש דומיננטי בתהליך שהיא עוברת. אני שוב מציעה לזיווה לשים לב למחשבות האוטומטיות שמלוות את החשק לעשן. היא יכולה להסיח את הדעת או לשנות את הטעם בפה למשל לשתות סודה או לצחצח שיניים.... אבל הרבה יותר חשוב שתשים לב למחשבות שלה ותתחיל להטיל בהן ספק. מחשבות חיוביות על הסיגריה מגדילות את החשק לעשן. אי אפשר להעלים אותן או להכחיש אותן. אבל אפשר בהחלט לשים סימן שאלה ולמזער אותן. ואת זה אפשר לעשות עם הרבה מודעות ונכונות לבדוק מה בדיוק עובר לנו בראש...

עמי188
17/12/19 12:13

תודה רבה נילי על המילים החמות והעידוד , אני והיא שואבים כאן המון עצות ועידוד .