מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)בדיקת anti CCP ולופוס

בדיקת anti CCP ולופוס

11/03/20 15:02
1 תגובות

שלום,
אחותי חולת SLE ובדיקת anti-CCP יצאה שלילית (0.9 יחידות). כמובן שהיא מפגינה סימפטומים קליניים של RA שמאפיינים גם לופוס ולכן בוצעה הבדיקה.
האם ישנו צורך לבצע את הבדיקה באופן תקופתי או שברגע שהבדיקה יצאה שלילית אפשר להרגע ולא לבדוק שוב? ובמילים אחרות: יכול להיות שיתפרץ לה RA בשלב מאוחר יותר ולכן כדאי להמשיך עם מעקב תקופתי? אם כן, כל כמה זמן כדאי לבצע את הבדיקה?

תודה רבה!

תמר


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
11/03/20 20:36

האבחנה של דלקת מפרקים שגרונתית rheumatoid arthritis היא בראש ובראשונה אבחנה קלינית שמחייבת קיום של דלקת במפרקים anti CCP חיובי רק בחלק מן החולים ולכן בדיקה שלילית לא שוללת אבחנה זאת . בכל מקרה אני מבינה ממך שלאחותך אבחנה של SLE ולכן צפוי שנוגדן ה anti CCP יהיה שלילי . אין צורך לחזור על הבדיקה למעקב. לציין שבד"כ בדיקה זאת חיובית שנים לפני הופעת המחלה עצמה .