מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתפוסט טראומה מהצד השני..

פוסט טראומה מהצד השני..

17/08/20 18:54
55 תגובות

"יש קבלה. יש קבלה" אלו המילים הראשונות שנשמעו מבעד לדלת הנעולה.

הוא ישב כמו גור כלבים מפוחד. רועד כולו. והעיניים עליהם הביטו צוות שלם מסביב לשולחן. היה נדמה שאינן מסתכלות לשום מקום. ובכל זאת האישונים היו גדולים ומרוכזים להפליא.
מאחורי השקט הרועש נפתחו מסקנות בשלל לחישות שנשלחו אל האוויר הבלתי מורגש. המחניק.

"התקף חרדה"

"כן. כנראה פוסט טראומה"

"כדאי שננסה לדבר איתו?"

"בואו ניתן לו קצת זמן. לאט לאט."

"הוא סיפר לכם משהו?"

"ניסיון אובדני שהביא אותו לכאן בזכות חבר"

"החבר התקשר למשטרה. הוא הגיע אלינו מבית החולים"

ככה המשיך הדיון אחרי שהבחור הצעיר. עם הסוודר המוכתם. כבר יצא מהחדר.

אך הרושם ממשיך להשאר אחרי שאדם הולך.

"כנראה התעללות"

"כן. זה היה נראה בברור כמו התקף פוסט טראומתי"

כן. זה היה התקף פוסט טראומתי. ראיתי את זה במו עיניי. הדמיון שמתגבר על המציאות. שחזור של חוויה שהנפש עוד לא מצליחה לעכל. שחזור שמשתלט ישר על כל החושים. הוא כאן איתנו. אבל הוא אינו חש אותנו.

"כנראה עבר התעללות קשה"

הלחישות המשיכו למלא את האוויר במה שהאויר היה רגיל לו. תגליות נפש עתיקות וחדשות נפגשות יחד כדי ליצור אבחנה שתאפשר חופש מכוון לטיפול הנפשי הייחודי.

אבל אני. לא יכולתי לשכוח את העיניים האלה. שגודל האישון שלהם כמעט הפך את המבט לחור שחור. עמוק. ובלתי ניתן למילוט.

"הפרעת דחק פוסט טראומתית" העט חתם סופית. "כנראה התעללות קשה"

אבל אני עדיין ראיתי מולי את העיניים הצורחות האלה. צווחות "הצילו" בקול צרוד ועייף. הוא היה נדמה לי כמו מלאך מתבוסס בגופו של שד. נידון למאסר עולם בגיהנום.

"ראית כמה כאב יש לו בעיניים?"

"אי אפשר היה לפספס את זה. מסכן"

מבעד לחריץ הדלת עוד יכולתי לראות אותו מעט. לבד. כשאינו יודע שמסתכלים עליו.

לא ראיתי כאב עמוק מזה. לא שמעתי צעקה חרישית כמו זאת. החרדה שלו לבשה צורה שעוד לא הכרתי. ואיכשהו כתמי הדם לא יכלו להסתיר את החרטה העמוקה שזרמה מעומקי נשמתו ונספגה בבגדיו. בניסיון שעוד לא בטוח האם הדבר הנכון הוא למות או לחיות.

"הוא מעולם לא פנה לעזרה?"

"אין כאן שום מידע בהסטוריה הרפואית"

"מעניין מדוע הוא מעולם לא פנה לעזרה. כל כך הרבה שנים הוא סובל"

החטפתי מבט חוזר לטפסים הצעירים של האינטייק. "פוסט טראומה". "כנראה עבר התעללות".

אבל שוב לא יכולתי שלא לפגוש את עיניו.
וראיתי. זה כאב אחר.
כן. פוסט טראומה. של המתעלל.


#הדמעות של הלב.


אני מאוד מאוד מאוד רוצה שתספרו לי מה אתם חושבים על זה. זה קטע יקר לליבי. תודה אהובים ואהובות 3>


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
17/08/20 19:14

נטיעה וכולם. ל-editor של כמוני יש באג שהם מודעים לו ולכן הכל הוא כמו מקרוני ארוך. כדי שזה יהיה יותר קריא הציעו פונים אחרים לכתוב הודעה קצרה בגוף הפוסט ואת הטקסט הארוך והמועמד לשים בתור תגובה שמשום מה תומך בעימוד. אפשרות אחרת - להכניס את הטקסט ואז לערוך אותו. לגבי הקטע שכתבת - אני צריך קצת לעכל ואולי לתת לאחרים להגיב - מה שכן זה בהחלט מעניין ושונה ...

נטיעה
17/08/20 19:34

ניסיתי לעשות עריכה וזה לא עזר. אז אשלח בתור תגובה. תודה!! זה באמת חשוב לי

נטיעה
17/08/20 19:37

"יש קבלה. יש קבלה" אלו המילים הראשונות שנשמעו מבעד לדלת הנעולה. הוא ישב כמו גור כלבים מפוחד. רועד כולו. והעיניים עליהם הביטו צוות שלם מסביב לשולחן. היה נדמה שאינן מסתכלות לשום מקום. ובכל זאת האישונים היו גדולים ומרוכזים להפליא. מאחורי השקט הרועש נפתחו מסקנות בשלל לחישות שנשלחו אל האוויר הבלתי מורגש. המחניק. "התקף חרדה" "כן. כנראה פוסט טראומה" "כדאי שננסה לדבר איתו?" "בואו ניתן לו קצת זמן. לאט לאט." "הוא סיפר לכם משהו?" "ניסיון אובדני שהביא אותו לכאן בזכות חבר" "החבר התקשר למשטרה. הוא הגיע אלינו מבית החולים" ככה המשיך הדיון אחרי שהבחור הצעיר. עם הסוודר המוכתם. כבר יצא מהחדר. אך הרושם ממשיך להשאר אחרי שאדם הולך. "כנראה התעללות" "כן. זה היה נראה בברור כמו התקף פוסט טראומתי" כן. זה היה התקף פוסט טראומתי. ראיתי את זה במו עיניי. הדמיון שמתגבר על המציאות. שחזור של חוויה שהנפש עוד לא מצליחה לעכל. שחזור שמשתלט ישר על כל החושים. הוא כאן איתנו. אבל הוא אינו חש אותנו. "כנראה עבר התעללות קשה" הלחישות המשיכו למלא את האוויר במה שהאויר היה רגיל לו. תגליות נפש עתיקות וחדשות נפגשות יחד כדי ליצור אבחנה שתאפשר חופש מכוון לטיפול הנפשי הייחודי. אבל אני. לא יכולתי לשכוח את העיניים האלה. שגודל האישון שלהם כמעט הפך את המבט לחור שחור. עמוק. ובלתי ניתן למילוט. "הפרעת דחק פוסט טראומתית" העט חתם סופית. "כנראה התעללות קשה" אבל אני עדיין ראיתי מולי את העיניים הצורחות האלה. צווחות "הצילו" בקול צרוד ועייף. הוא היה נדמה לי כמו מלאך מתבוסס בגופו של שד. נידון למאסר עולם. בזרועות הגיהנום. "ראית כמה כאב יש לו בעיניים?" "אי אפשר היה לפספס את זה. מסכן" מבעד לחריץ הדלת עוד יכולתי לראות אותו מעט. לבד. כשאינו יודע שמסתכלים עליו. לא ראיתי כאב עמוק מזה. לא שמעתי צעקה חרישית כמו זאת. החרדה לבשה צורה שעוד לא הכרתי. ואיכשהו כתמי הדם לא יכלו להסתיר את החרטה העמוקה שזרמה מעומקי נשמתו ונספגה בבגדיו. בניסיון שעוד לא בטוח האם הדבר הנכון הוא למות או לחיות. "הוא מעולם לא פנה לעזרה?" "אין כאן שום מידע בהסטוריה הרפואית" "מעניין מדוע הוא מעולם לא פנה לעזרה. כל כך הרבה שנים הוא סובל" החטפתי מבט חוזר לטפסים הצעירים של האינטייק. "פוסט טראומה". "כנראה עבר התעללות". אבל שוב לא יכולתי שלא לפגוש את עיניו. וראיתי. זה כאב אחר. כן. פוסט טראומה. של המתעלל. #הדמעות של הלב. אני מאוד מאוד מאוד רוצה שתספרו לי מה אתם חושבים על זה. זה קטע יקר לליבי. תודה אהובים ואהובות 3>

אינני-כאן
17/08/20 19:18

מאיפה את מוצאת בך את המקום הזה לראות את הצד השני??

קרלוס.
17/08/20 19:32

הפרעות קשב וריכוז אז מצטער אפשר לקצר תהליכים בשבילי?

קרלוס.
17/08/20 19:37

וואלה הבנתי עכשיו על מה מדובר כן משהו בכיוון של זה אולי יותר גרוע משהו מרובה תקלות טכניות במערכת קצרים וחשמל ושפריצים של צבעים וסרטים מצויירים והרבה רע כל הזמן מוסיף ואוסף ולא נותן מהסבל לאף אחד קמצן על הסבל הכל שלי חחחחחחחחחחחחחחח סליחה

no-one
17/08/20 20:59

קשה לקרוא, זה מזעזע אותי אני צריך לקרוא את זה בריחוק ולא לקרוא את כל המילים לא מסוגל לקרוא את זה

נטיעה
18/08/20 22:09

תודה רבה רבה רבה על הכנות שלך! אני באמת מאוד מאוד מעריכה את זה!! 3>

נטיעה
18/08/20 0:04

אני מאוד מאוד מאוד רוצה לשמוע את דעתכם. והמחשבות והחוויות שלכם מהקטע!

נטיעה
18/08/20 14:33

בבקשה תגיבו? ^^

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
18/08/20 17:54

עוד קצת :) הבטחתי - אני אגיב אבל עוד מעט

נטיעה
18/08/20 18:50

כן. תודה! אני רוצה גם קודם לשמוע עוד תגובות. כל סוג תגובה מתקבלת באהבה. וגם תגובה שמסבירה שקשה לקרוא. הכל מתקבל. אני רוצה לראות תגובות ^^

נטיעה
24/08/20 11:27

יאיר מה עם התגובה שלך? ^^ שוה מתנצלת שאני חופרת על זה... ^^

אינני-כאן
18/08/20 20:06

אפשר להגיב פעמיים...? (זו גם תגובה...)

נטיעה
18/08/20 22:02

האמת שעם התגובה הזאת באמת באמת ריגשת אותי! תודה! איזה לב טוב יש לך 3>

וואו. טקסט מאוד טעון ריגשית. גרמת לי ללא מעט מחשבות, אני לא חושב שקיים מצב של פוסט טראומטי שלא פגע בסובבים אותו, אבל יש רמות של פגיעה. התעללות - זו רמה אחרת לגמרי. בדר"כ זה מתבטא בחוסר היכולת לשמוע רעשים מסויימים, צעקות עלולות להיות טריגריות, ופתאום יש מצב שבו הפוסט טראומטי לפעמים מאבד שליטה או מאבד קשר עם המציאות וכל מה שהוא רוצה שהכאב הזה יפסיק... וזה יכול להתבטא באלימות - לפעמים גם נגד האנשים שהוא אוהב ביותר. הלוואי וכל מי שזקוק לכך - יקבל עזרה.

אינני-כאן
18/08/20 21:20

נראה לי היא מדברת על פוסט טראומה של הפוגע, זתומרת לא פוגע בגלל פוסט טראומה. אבל אמרת דבר חשוב.

נטיעה
18/08/20 21:58

וואו. באמת מאוד מאוד מעניין מה שאתה אומר. שאנשים שפגועי טראומה לרוב גם פוגעים בשלב מסויים. לא מתוך רצון לפגוע. אלא מתוך התמודדות לא טובה עם הטראומה שלהם. באמת מאוד חשוב מה שאתה אומר כאן. זה באמת משהו שחשוב שכולנו נזכור. כדי להסתכל במבט כולל יותר. אנושי יותר. כלפי כל אחד. גם אם הוא בעצמו פגע. מצד שני אתה אומר שיש הבדל בין פגיעה להתעללות. זה גם מעניין מאוד. הייתי רוצה שתסביר לי ברמת יותר פירוט מה ההבדל בין פגיעה להתעללות. אם זה בסדר מצידך. תודה רבה שקראת ותודה שהגבת! זה באמת מאוד חשוב לי! מעריכה את זה מאוד!!

נטיעה
18/08/20 22:01

זה גם לא בדיוק מה שהתכוונתי בכתיבה הזאת. אבל זה באמת מאוד חשוב. בקטע הזה ספציפית אני מנסה לדבר על עצם הטראומה של להיות הפוגע/המתעלל. ולא דווקא מתוך התקף טראומתי או או התקף שמביא לחוסר שליטה. דווקא ממקום שיודע שהוא בחר לפגוע. ורק אחרי הרבה זמן הנפש שלו גורמת לו לפגוש את זה שוב ושוב.

נטיעה
18/08/20 22:03

ואפשר גם לשאול למה אתה מתכוון כשאתה אומר "טקסט מאוד טעון רגשית"?

אינני-כאן
18/08/20 22:08

אני חושבת שהתעללות לפי דבריו זו כזו שבכוונה תחילה. הוא מבדיל אותה מן הפגיעה שנעשית מעצם היותו פגוע בעצמו (שהסביבה לדוגמא סובלת מזה שקיים ומתפרץ וכד׳)

היי, רציתי ליצור הבחנה בין התעללות לבין פגיעה או סידרת פגיעות אפילו שנובעת מהמצב הנפשי. אדם שמתעלל יכול לעשות את זה בגלל דחפים מסויימים שנוצרו בו בעקבות הפרעה נפשית, אך התעללות היא בדרך כלל מחושבת, הוא מתכנן למשל לעשות משהו מסוים, להרביץ, לדקור, לרצוח... לעומת זאת יש את הפגיעה הלא רצונית של האדם שסובל, למשל שצועקים עליו והצעקות הופכות לטריגריות ויכול לפגוע לפעמים גם פיזית רק שיפסיקו לצעוק כי הוא לא יכול לשמוע צעקות... אני חושב שיש הבדל מהותי בין השניים, האחד ברגעים מסויימים בעקבות טריגרים מאבד שליטה - וכמובן שצריך לטפל בזה. אך אצל השני נוצר מצב גרוע הרבה יותר, משהו בנפש שלו התהפך בכך שהוא רוצה לגרום לאחרים סבל או לפחות אדיש לסיבלם של אחרים ולדעתי זהו הבדל מהותי. שניהם עלולים להיות מסוכנים, שניהם צריכים טיפול, אבל האדם השני לפעמים איבד חלק מהאנושיות שלו, ואנשים כאלה יכולים להפוך למפלצות אדם.

נטיעה
18/08/20 22:12

אני לא יודעת למה אין לי אפשרות להגיב לך. אבל מקווה שתגובה כללית תהיה מופנת אלייך. תודה על ההסבר!! אני חושבת שאני מבינה.

אינני-כאן
18/08/20 22:15

אפשר כאילו להגיב רק על תגובה, ולא הלאה לתגובה של תגובה וכו׳ אבל אם תגיבי לתגובה זה כביכול ימשיך בשרשור של התגובות לתגובה הראשונה... :-) מקווה שמבינה... אבל אז לא אקבל עדכון לאימייל, כי זו לא תגובה בעצם לתגובה שלי כי אם לזה של אינטרוספקטיבי.

נטיעה
18/08/20 22:41

אין כמוך :) חחח ואהבתי את הפילוסופיה שההסבר הזה הוציא

נטיעה
18/08/20 23:27

אני מסכימה איתך בהחלט אינטרוספקטפובי. והייתי אומרת אולי גם שאדם שמגיע למצב של גרימת התעללות. שכמו שאמרת.. מאבד מנגנון טבעי של רגש. אנושיות. זה לא דווקא טריגר רגעי. אלא הרס נפשי לטווח ארוך יותר. הרס מאוד עמוק. באמת מצד אחד יש טריגרים. שמופיעים בהווה ומשפיעים באותו הרגע או לטווח קצר יחסית. ויש גם מצב של שרשרת טריגרים. אולי גם בלתי מודעים. שממשיכים להעמיק את ההרס שמתוכו הטריגר צועק. ואז באמת ההפרעה הנפשית יכולה להגיע למימדים מאוד עמוקים של עצם האישיות. ועצם הכלים והמנגנונים של האנושיות. אני חושבת שזה מאוד מיוחד וגם חשוב. שאתה מסתכל על זה ככה.

קרלוס.
19/08/20 7:10

אני הרוס שבור אבוד אי אפשר להרכיב להדביק אותי או למצוא אותי משוטט חדר מטרות בעל רצון אנוכי אחד

קרלוס.
19/08/20 7:11

חסר מטרות* תיקון

אינני-כאן
19/08/20 7:30

מכיר את האופציה לערוך תגובה...?

קרלוס.
19/08/20 8:12

לא עובדת

אינני-כאן
19/08/20 8:14

לפעמים צריך לרפרש את הדף קודם. ואז עובד

נטיעה
19/08/20 10:57

אינטרוספקטפובי אתה יכול להסביר למה התכוונת שאמרת "טקסט מאוד טעון רגשית"?

Au
19/08/20 13:22

היי

רציתי להעיר הערה, אני ספציפית לא אדם שמבין טקסטים כאלה וגם לא מבין למה התכוון המשורר, לא הצלחתי להבין בין מי יש את הדיון והדו שיח הזה מי המספר ומה הרגשות שלו כלפי המתעלל. מהתגובות של שאר האנשים פה ומההסברים שלך יצא לי להבין קצת על מה מדובר אבל אני בעיקר רוצה להתייחס לנקודה  הזו:
"הוא מעולם לא פנה לעזרה?"

"אין כאן שום מידע בהסטוריה הרפואית"

"מעניין מדוע הוא מעולם לא פנה לעזרה. כל כך הרבה שנים הוא סובל"

לדעתי קיימים המון אנשים שטיפול יכול לעזור להם להתמודד עם הכאב וכמובן שלמנוע מהם לעשות דברים נוראים כמו פגיעה חמורה באחרים ובעצמם, לצערי ישנם אנשים שבתודעה שלהם" פסיכולוג" זו מילה גסה וזה דבר שצריך להימנע ממנו ככול האפשר וזה לא משנה עד כאב בטיפול נדרש הם עדיין מונעים מהקרובים שלהם שהם באמת אוהבים ללכת לטיפול רק בגלל דפוסי החשיבה המקובעים שלהם, ( לעיתים גם דפוסי חשיבה של זלזול בעניין בריאות הנפש) . לדעתי לפעמים אבחון וטיפול נכון ומוקדם יכול לעשות כל כך טוב לבן אדם הרבה מעבר למה שחושבים עד כדי כך של למנוע התעללות ואפילו התאבדויות ורצח של בני אדם אחרים. לדעתי אם הסביבה הקרובה שלי הייתה יותר תומכת בעזרה נפשית ואפילו רק לא מתנגדת הייתי במצב יותר טוב. הייתי במצב שמרוב מה שהכניסו לי לתת מודע נכנסתי לפורום הזה לראשונה ופשוט התביישתי בעצמי. מובן שזה לא המצב כרגע חח

מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי
רואים שיש לך רמה בכתיבה! עצם זה שלא הצלחתי להבין זה אומר שזה רמה גבוהה:)

נטיעה
19/08/20 18:07

תודה רבה לך על התגובה הזאת. אני מסכימה במאה אחוז עם כל מילה!! באמת כדאי מי שמכיר ממקום יותר נכון את בריאות הנפש להסביר. להעלות מודעות. זה כל כך חשוב. וזה ימנע גם תקיפות וגם מותקפים. בהחלט. ואני גם מזדהה מאוד עם מה שאמרת. הלוואי ואני ידעתי שיש מענה. לצערי עד השנה לא קיבלתי עזרה. והיא בסוף הגיעה בכפייה בגלל נסיון אובדני שהביא למשטרה וטיפול נמרץ. שגם מהם פחדתי מאוד. כי יש כל כך הרבה סטיגמות על כל המערכות שלנו. כמובן שיש דברים מעוותים. ולא טובים. אבל אסור להסתיר בגלל זה את כל הטוב והעזרה שיש. ובאמת כל כך חשוב שכל אדם ידע שלכל מצב יש מענה! ויש טוב בעולם ובמערכות. אפילו אם יש גם דברים לא טובים. מאוד מסוכן בגלל זה להסתיר את הטוב. ובטח שאין בכלל מה להתבייש. הסיבה היחידה להתבייש היא בגלל הסטיגמות החברתיות. אבל בעזרת השם בקרוב זה ישתנה. גם בזכות המתמודדים בעיקר. שהרבה יותר מכל בושה ראויים להערכה עצומה!!

כוונתי היא שהטקסט הזה מכיל רגשות עזים. במיוחד לאנשים שסובלים מ-PTSD.

נטיעה
19/08/20 18:08

אתה מתכוון שהוא קשה לקריאה לאנשים עם PTSD?

גם.

נטיעה
19/08/20 18:54

ומה עוד?

קרלוס.
19/08/20 20:49

לא מחייב מזמן למדתי לבודד את עצמי למען ביטחון כולם פשוט זה יותר טוב מאסם

נטיעה
19/08/20 22:06

אני אשמח שתסביר מה אתה מתכוון קרלוס

נטיעה
20/08/20 1:27

אני אחכה לעוד כמה תגובות נכון?

אינני-כאן
20/08/20 1:31

בטח

נטיעה
20/08/20 18:46

אז עוד מישהו רוצה להגיב?

קרלוס.
20/08/20 20:57

על הנושא המדובר או יש משהו חדש בלו"ז?

נטיעה
20/08/20 23:10

חחח על הנושא המדובר

נטיעה
23/08/20 1:15

אני יודעת שאני עקשנית מדי.. אבל בגלל שזה קטע שחשוב לי. אני רוצה מאוד לקרוא עוד תגובות^^ הלוואי שזה בסדר מצידכם ^^

נטיעה
23/08/20 10:52

מישהו? ^^

קרלוס.
23/08/20 13:10

יש בך המון המון רוח לחימה אני זקן מאוד ועייף נורא כבר מורגל לדרך ללא דרך

נטיעה
23/08/20 21:15

לא אהבתי את התגובה שלך. אהבתי אותך! ואני מאמינה שבאמת זה מה שהתגובה שלך מחפשת 3>

נטיעה
24/08/20 17:37

מישהו? ^^

o0O0oO0o
24/08/20 23:52

היי נטיעה:)
את כותבת מקסים. כאן ובכלל. מאוד נוגע..

חייבת להגיד שכאחת עם פוסט טראומה, כנפגעת, כיווץ אותי לראות את ההתייחסות הכמעט מרחמת על הפוגע.
ולא בגלל שאני חושבת שאין מקום בכלל לרחמים, אלא דווקא בגלל הטשטוש שיש הרבה פעמים אצל מי שלא יודעים את הסיפור מאחורי ורק רואים את התסמינים.. ואגב, טשטוש גם אצל נפגעים ונפגעות שעושים נורמליזציה לתוקף.
לא חושבת שזאת הייתה הכוונה, אבל כך זה עבר אלי..

ברור לי שצריך להיות טיפול הולם גם לפוגעים, זה חשוב וקריטי אפילו גם עבורם כדי לתת להם עטיפה ויוכלו להתקדם מהמצב (ואולי להתגבר על פגיעות שהם עצמם עברו) וגם עבור העולם כדי שלא ימשיכו לפגוע. 
במסגרתו צריכה להיות הבנה/הכלה לקשיים איתם הם מתמודדים, אבל ההבדל התהומי בעיני הוא שבעוד שאצל הנפגעים ההפרעה נגרמת בעל כורחם, כי אדם מסויים, לא משנה כמה הוא שבור ומסכן, לא שלט בעצמו, או שהם נחשפו לאירועים טראומטיים שלא בשליטתם, אצל הפוגע- הוא עשה את זה לעצמו. ועל הדרך דרס אחרים. שוב, לא משנה כמה נסיבות החיים שלו גרועות, לא להתבלבל- הוא הפוגע. והיתה לו בחירה. ככה שגם אם יש מקום לחמלה, למחילה, לחזרה בתשובה ולרחמים- כל אלו לדעתי הם במסגרת טיפול ייעודי (שאגב קיים) ולא בתור התייחסות חברתית. רק הנפגעים יכולים לסלוח. כחברה כן צריך להוקיע, ואני לא חושבת שצריך להכיל את זה כחברה ש"שחזור החוויה גורם לו סבל".
אבל אולי ביום אחר התשובה שלי תהיה אחרת כי המשמעות של הטקסט תשמע לי אחרת.

בכל מקרה, זה לא סותר את זה שמוקיעים שמישהו במידה והאדם מסוכן/פוגע, לא במידה וטיפל שאז צריך זהירות מול קהל היעד המתאים אבל לא הוקעה. 

וכך או כך צריך שיהיה טיפול הולם וידע מקצועי מתאים וצריך לעזור ולהרגיש את העזרה גם לפוגעים. 

אני מאוד אמביוולנטית לגבי התוקף במקרה שלי והתחושות משתנות מיום ליום, בעיקר כי עבר הרבה זמן והוא השתנה.
ואגב, הוא לא פוסט טראומטי, אבל סובל מתסמינים נפשיים אחרים בעקבות החוויה,
והוא לקח אחריות (לאחר שנים אמנם) והלך לטיפול. שזה מה שצריך לעשות.. ואני אישית כן בקשר איתו עד היום, ומצאתי בי מקום לסלוח, אבל עדיין,
אני כל הזמן נעה על הציר בין רחמים בלתי נדלים על מצבו שמגיעים עד כדי האשמה עצמית ומזעור של המעשים,
לבין תחושה של צדק וקארמה.

ודבר אחרון-

אדם שמתמודד עם דחפים ומחשבות כאלה אבל מודע ומטפל, לא מסתיר ולא פוגע- זה סיפור אחר לגמרי. הוא אמיץ וגיבור ומגיע לו תמיכה ואהבה גם מהחברה. 

אבל טקסט מדהים. וגם היכולת לראות מנק' מבט אחרת

נטיעה
25/08/20 14:22

וואו. ייקח לי זמן לענות לך. אני בהחלט מסכימה עם כל מה שאמרת. וזה מדהים אותי לשמוע סיפור כמו שלך. שהוא הרבה יותר מאוזן מהמוכר. הרבה יותר שלם. אנושי. את באמת גיבורה! והדרך בה את לוקחת את זה היא מדהימה! באמת ריגשת אותי! מצד שני. אני מאוד נזהרת. ואני מקווה שזה בסדר שאגיד את זה. אבל העניין של האשמה שאנחנו מרגישות בעקבות ניסיון לקבל שגם לצד השני יש קושי. והפגיעה היא לא באשמתנו. היא לא מה שמוכיח שלא צריך הבנה של מציאות מורכבת. אלא זאת הרגשה לא מאוזנת בכל מצב. תחושת האשמה היא לא מועילה. ובכל מקרה היא דורשת טיפול. כי זה משהו פנימי. וזה קורה לכל אדם בכל מצב. כל מני רגשות קיצוניים ולא בריאים שאנחנו מאמצים לעצמינו. ובזה בדיוק צריך לטפל. אני חושבת שהרבה פעמים כל הדפוסים החברתיים האלה אפילו יכולים לפגוע בנפגע. אם הוא תלוי בדין של הפוגע כדי להרגיש טוב יותר. והמילים האלה שהחברה אומרת וזה נשמע מתוך אמפתיה. באמת יכולות מאוד להזיק. לעורר יותר תחושת קורבנות. יותר תחושת אבדון. יותר אימה. יותר יאוש. יותר חולשה. בקיצור.. הרבה דברים שנשמעים כמו אמפתיה. אבל זה בעיקר יוצר הפחדה פנימית. אני לא מאמינה בנורמליזציה. כי ברור שיש דברים שהם ממש ממש לא נורמלים! אבל מעבר לנורמליזציה אני חושבת שצריך מציאותיות. אנושיות. הכלת מורכבות. ברור שלא בטיפול הראשון. הטיפול הראשון צריך לפני הכל לתת אהבה ועטיפה. מוגנות. ביטחון. ורק אחר כך להכנס לפרטים המורכבים יותר. ועל ידי זה להחזיר את הנפגע למציאות יציבה ומאוזנת יותר לאט לאט. כי ברור שבהתחלה התחושות הן תחושות קיצוניות. כי זאת תגובה בריאה למצב קיצוני. אבל אי אפשר לדעתי לעשות טיפול שלם בלי עבודה על הכלת המורכבות שבאנושיות. כי זה משפיע על כל חוויית החיים לרעה. כשלא נותנים יחס למכלול האישיות והמציאות. לגבי החברה.. אני עדיין כן חושבת שצריך קצת יותר מורכבות. כמובן לא להחסיר מהחומרה של המעשה של האדם. אבל מכאן ועד להמטיר איחולים איומים.. אני חושבת שגם לנפגעים זה יותר מזיק מאשר עוזר. בכללי היחס למעשה ולא לאדם הוא הבדלה שאני מאמינה שמאוד חשובה גם בטיפול וגם בגישה לחיים בכלל. כי כשאנחנו נלמד איך להתרכז במעשה ולא באדם. ככה נוכל גם להפגש עם המעשה בצורה שלמה יותר ולטפל בה בצורה יעילה יותר. וזה נכון גם לגבי עצמינו. כשאנחנו נתרכז במעשים וברגשות שלנו במקום באדם או בעצמנו ככה נהיה יותר מכווני מטרה ונאפשר טיפול יעיל יותר ונגיש יותר. לכן.. להגיד שמעשה מסויים הוא מזעזע. הוא דורש טיפול דחוף! שזה אומר במקרה הצורך להרחיק את האדם מאנשים תוך כדי שהוא מקבל טיפול אינטנסיבי. כמובן שנגיד. מליון פעם. אבל לצערנו אנחנו לא שומעים תגובות כאלה. אנחנו שומעים קללות שנמצאות בתחרות מי ייתן קללה יותר גרועה. ולא שומעים אנשים שאומרים.. אדם כזה צריך טיפול דחוף! כשזה מה שבאמת צריך לעשות עם פוגעים. החוסר בזה יוצר חברה שמתמקדת בדבר הלא נכון. ולכן המון אנשים ילכו לאיבוד. כל עוד לא ננגיש גישה שתאפשר עזרה לכל אדם. כשזאת תהיה הגישה.. דברים יתגלו הרבה יותר מוקדם. עוד בשלב המחשבות והחשקים. לפני שיגיע למעשה. עוד בשלבי הדפוסים שמניעים להתנהגויות בעתיד. כשבאמת יהיה ברור. שממקום אובייקטיבי לגמרי. ייחודי לגמרי. אהבה ללא תנאי. כל אדם. ממש כל אדם. יכול לקבל עזרה. לא משנה מה. וכשהוא יכתוב גם דבר איום באינטרנט כדי לחפש טיפול הטיפול יוצג בצורה מודגשת. בלי להסתיר ולסבך. כשאדם יוכל ליצור קשר וקודם כל יתייחסו אליו ממקום טיפולי. ואז גם ללכת לכלא יהיה חלק מהטיפול הזה. מתוך הבנה שזה מה שהפושע צריך גם בעצמו. כדי לחוות את חומרת המצב שלו. וכדי להגן על החברה. וכדי לאפשר לו טיפול יסודי שמתאים לו מכל הבחינות כדי לטפל בהמתמודדות שלו שהיא למרות שהיא הצד השני היא סוג התמודדות לכל דבר ועניין. אז אני מאמינה שכחברה. וכיחידים. וכמערכת. נצליח למנוע מקרים מזעזעים וגם וגם למנוע מקרים חוזרים. וגם לטפל בעומק אמיתי ושלם יותר בנפגע. ובפוגע. ובקלקולי החברה שגם גורמים לעוד מקרים. וואו כתבתי יותר ארוך ממה שחשבתי חחח אני מקווה שהצלחתי להציג את זה נכון. כי זה באמת מורכב. אבל אני באמת מאמינה שהעולם יהיה מקום טוב יותר כשנסכים להכיל את המורכבות הזאת. ולא רק בחדרים סגורים במחלקות סגורות. בכל מקרה.. שולחת לך חיבוק ענק!! את גיבורה! תודה לך 3>

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
26/08/20 19:52

הבטחתי תגובה ולקח לי זמן וגם ראיתי שקיבלת מלא תגובות וכל אחת חשובה וכל אחת אולי גם נכונה ואולי גם לא כי אין בעצם נכון או לא נכון.
זו בהחלט נקודת הסתכלות מחוץ לקופסא וזו גם אמונה אמיתית נאיבית במובן הטוב של המילה ש-
1 - גם הפוגע סובל
2 - גם בפוגע צריכים לטפל ולא רק להעניש
3 - ואולי גם שהמתעלל לא מתעלל בגלל איזו רשעות קוסמית שיש בנפשו אלא בגלל סיבה סובייקטיבית שאולי חווה

זוכרים את אותו אחד שהפיץ פה תמונות מזעזעות - הרי במובן מסויים הוא התעלל בכולנו. ועדיין לי ברור שאין זו רשעות טהורה אלא נובעת מאיזו טראומה ענקית שהוא חווה ( מה שכמובן לא מצדיק לרגע את מעשהו הנפשע ואת רצון החברה, כלומר אנחנו, להתגונן מכאלו)
לעניות דעתי ( ודעתי נחשבת כמו כל אחד מכן ומכם ) אפילו פסיכופאטים שבאמת נמצאים בקצה הסקאלה של ההתנהגות האנושית ראויים לטיפול וחמלה.
ועוד משהו שמישהו חכם אמר לי - בכל אחד מאיתנו , בפנים בפנים בפנים מתחבא לו איזה מתעלל פסיכופאט גמד - חבוי היטב היטב בשכבות של טאבואים ופוליטיקלי קורקט ומוסכמות , אבל אם נחפש אותו שםת ממש בפנים בפנים אפילו אותו נמצא ואם נדע שהוא קיים , נדע גם להחביא אותו שם לבל יצא.

נטיעה
27/08/20 9:17

תודה יאיר! התשובה שלך הרגישה לי מדוייקת מאוד מאוד מאוד! תודה! זה בדיוק מה שניסיתי להעביר. גם חומרת המעשה ועונש לפי המתאים (בשביל הפוגע וגם בשביל החברה) וגם אנושיות. טיפול מסור באהבה ובחמלה. כמו כל התמודדות אחרת. כי אין אדם רע. יש אדם שלא יודע איך להשתמש בכוחות שלו לטובה. ולכן מכוון אותם באופן מעוות. אם כלפי עצמו או כלפי אחרים. תודה רבה רבה לך! ועכשיו אולי בעיקבות זה אני אהיה מוכנה להחשף יותר. אחרי שהנקודות האלה הובהרו. תודה 3>

קרלוס.
27/08/20 9:20

וואלה