מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
ד
ד"ר טלי דרורי
מנהלת המרכז לנוירואימונולוגיה וטרשת נפוצה בבי"ח שיבא
שרה שויצקי
שרה שויצקי
פסיכולוגית במחלקה לטרשת נפוצה במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא בתל השומר. בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה שיקומית מאוניברסיטת בר אילן, בהצטיינות. בעלת ניסיון רב בעבודה עם אנשים המעוניינים בעיבוד רגשי, הבנה עצמית ויצירת שינוי בחייהם. הגישה שלי, בחיי האישיים והמקצועיים כאחד היא בראש ובראשונה לראות כל אדם באשר הוא, כאדם, שהוא עולם ומלואו, ולייצר קשר אישי, בגובה העיניים. הכשרה ותחומי עניין: טיפול בגישה דינמית חוויתית - EDT, טיפול בגישת קבלה ומחוייבות - ACT, טיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית - CBT, הכשרה בפסיכותרפיה קבוצתית, השתלמות בהתערבות זוגית ומשפחתית וטיפול מיני, השתלמות העמקה בטיפול בטראומה מורכבת, הכשרה בטיפול רגשי באמצעות מציאות מדומה - VR. התמחות: פסיכולוגית שיקומית מומחית ונוירופסיכולוגית קלינית

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהאשמח לעזרה

אשמח לעזרה

06/10/20 23:41
9 תגובות

היי שלום. רציתי לשאול כי אני כבר לא יודעת מה יש לי.
לפני כחצי שנה התחילו לי נימולים בצד שמאל של הגוף כולל חצי פנים עם חולשה ביד שמאל עשיתי mri מח יצא תקין. לאחר מכן הנימולים עברו לצד ימין חצי גוף כולל פנים עם תחושת שריפה וכאבים ברגל וביד בעיקר לאחר מאמץ ועוויתות. יש מידי פעם נימולים בצד שמאל עם כאבים וחולשה. עשיתי mri שדרה וemg גם תקין.
השאלה אם זה עדיין יכול להיות טרשת כי שעשיתי mri מח זה היה לפני ההחמרה בצד ימין של הגוף ??
ואם לא מה זה יכול להיות. אני ממש עובדת עצות. עשו לי אקו לב ויצא שיש לי pfo. רוב המומחים טוענים שאין לזה קשר אבל אני צריכה להמשיך להיות במעקב


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
07/10/20 7:56

הי טלי MRI זו אחת הבדיקות העיקריות בדרך לאבחון טרשת וניתן לראות בה גם סימנים להתקפים שהיו וכבר אין את הסימפטומים שלהם וגם התקפים פעילים. כיוון שעשית גם מוח וגם עמוד שדרה ושניהם יצאו תקינים אז הסיכוי שיש לך טרשת ממש פיצפון. האם בדקו לך רמות ויטמינים בדם? לפעמים יש לזה השפעה שמזכירה טרשת. אני לא מכירה מחלות נוספות כך שקשה לי לכוון אותך לכווניי בדיקה נוספים מעבר לויטמינים. מה שכן אני ממש ממליצה לך ללוות את תהליך החיפוש בתמיכה רגשית, אני זוכרת מעצמי שזו הייתה תקופה מאוד מלחיצה.

שירה-1995
07/10/20 16:04

תודה על התגובה. כן.. עשו לי בדיקות ויטמינים חסר לי d לא יודעת אם זה יכול לעשות תופעות כאלה

עינת-מילר
מוביל קהילה
07/10/20 16:17

גם אני לא יודעת אב אני חושבת שאת בתהליך נכון של ברור ונראה שאת בידיים טובות שלא חוסכות בשאילת שאלות והפנייה לבדיקות כדי לשלול או לאשר את השאלות. מניסיון אישי אני יודעת כמה זה מורט עצבים ומלחיץ אבל העובדה שאת לא מזניחה וממשיכה לחפש היא גם מרגיעה וגם נכונה. בהצלחה

ד-ר-אסתר--גנלין
מומחה כמוני
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
08/10/20 11:18

טלי שלום מסכימה עם הנאמר, תסמינים בנוכחות הדמיה תקינה של המח ושל חוט השדרה לכל אורכו לא תומכים בטרשת נפוצה. בכדי לדעת מה זה כן, אין קיצורי דרך. מצריך בדיקה נוירולוגית והשלמת הברור. גם כאן היריעה רחבה - החל מלא כלום ורק הסתמנות גופנית של סטרס רגשי ועד הפרעה נוירופתית שקשורה למערכת העצבים הפריפרית וחלק מהבירור במקרה זה ,אם עולה חשד , מצריך השלמה של בדיקת הולכה עצבית. אני מציעה בשלב הזה לא להתחבט במה כן ובמה לא. זה לא מקדם ורק מחמיר את החשש המיותר. הדרך הנכונה היא להיות במעקב נוירולוגי, אצל רופא שאת סומכת עליו ומרגישה שאת נמצאת בידיים טובות. לשאלתך, חסר ויטמין D שכיח באוכלוסיה ואינו מהווה סיבה סבירה לתלונות שאת מציגה. רפואה שלמה ונחת רוח

שירה-1995
08/10/20 11:33

היי ד"ר גנלין, תודה על התגובה. הולכה עצבית את מתכוונת לEMG? אם כן, כתבתי בהתחלה שגם בדיקה זאת יצאה תקינה. ונוירולגית דרך הקופה טוענת שאם mri והemg תקינים, אין פה שום קשר נוירולוגי. לפני שמגיעים לפאן הריגשי, כמובן שצריך לשלול את כל האפשריות שגורמות לתופעות. כמובן שאשמח לדעת אם יש עוד כיוונים שעליי לבדוק לפני הקטע הריגשי. והאם התופעות שאני מתארת יכולים להעיד שמדובר באמת בסטרס או בקטע ריגשי? אשמח לתשובה. תודה.

ד-ר-אסתר--גנלין
מומחה כמוני
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
08/10/20 17:33

טלי יקרה EMG זו בדיקה שבודקת את השריר - מתבצעת על ידי החדרת מחט לשריר. הולכה עצבית היא בדיקה שבודקת את העצב ולא השריר. לרוב עושים זאת יחד. לא יכולה להתיחס למה שעשית מכיוון שאינני רואה את התוצאות. אוסיף ואומר שגם אם עשית הולכה עצבית ובדקו עצבים שלא מעורבים בתלונות זה לא בהכרח משקף נאמנה. צריך לבדוק את העצבים בטריטוריה של המיחושים. בכל אופן, זה לא עיקר הדיון. בשביל זה יש רופא שמנהל את המקרה בודק את התשובות ומחליט אם יש צורך להתקדם בברור. בנוגע ל- MRI - זה לא משנה שנעשה לפני התלונות האחרונות כי אם אני מבינה נכון הוא נעשה אחרי התלונות הראשונות. הייתי מצפה שאם מדובר בטרשת יהיה איזשהו סימן גם אחרי הפעם הראשונה. ושוב, גם פה זה לא העיקר. תשאלי את עצמך למה את לא מאמינה שלא מדובר בטרשת ולמה המחלה הזו ממשיכה ללוות אותך בתודעה. מה מקור הספקות ומה פשר הפחד ?שחררי. עצם העיסוק המחשבתי מגביר את החרדה שמעצימה את התחושות. ככה זה עובד. בגדר " אשר יגורתי בא לי". שמחי בחלקך. שמחי שההדמיה יצאה תקינה. התמקדי בחצי כוס המלאה. הרשי לי בבקשה להתייחס למה שכתבת: " לפני שמגיעים לפאן הריגשי, כמובן שצריך לשלול את כל האפשריות שגורמות לתופעות." הרשי לי לחלוק על כך. לא לפני, במקביל. הכל קשור בהכל. גוף ונפש. רק מעצם אי הוודאות והחשש יש אלמנט רגשי שמעורב ומעיב. אז למה לחכות? יפה שעה אחת קודם. תאמיני ביכולת הגוף שלך לתקן. תאמיני שאת הולכת למי שצריך כדי שיבדוק. תאמיני שלכל דבר יש סיבה ותפיקי את המיטב מכל התמודדות. האמיני. בבורא עולם, ביקום, בתהליך. בכל דבר שיעזור לך להמשיך מהמקום הנכון. אני מבינה שאת צריכה דיוק , אני מבינה שאי הוודאות מתסכלת ומאיימת. זה השיעור שלך, ללמוד לשחרר. אין לנו שליטה גם כשאנו מקבלים את המידע לאשורו, זו רק אשליה. אז אין סיבה להתעקש בכח. מאחלת לך רפואה שלמה ושקט נפשי מכל הלב.

שירה-1995
09/10/20 0:37

ד"ר גנלין היקרה. אציין שלפי התגובה המדהימה שלך, רואים שאת רופאה שעושה את תפקידה תוך תחושת  שליחות ..זה מקסים ולא רואים את זה הרבה :) כמובן שמסכימה איתך שגוף נפש משפיע אחד על השני,והם בקורולציה אין ספק. התכוונתי לזה שהרופאים כשלא יודעים במה מדובר ישר משליכים את זה, על הפאן הריגשי טוענים זה סטרס, לחץ וכאלה... לכן אני אומרת שצריך לשלול את כל האפשרויות שגורמות לתסמינים, לפני כן. אז בדיקת הולכה עצבית לא עשיתי אני חושבת. אני יעלה את מה שכן עשיתי אם זה לא זה אשמח לדעת איך קוראים לזה בשפה המקצועית כדי שאדע לבקש את הבדיקה. לגבי הטרשת, למה אני חושבת שזה זה, כי יש לי הפרעה בעין שמאל, זה גם חלק מהתסמינים  הייתי אצל הרופא עיינים אמר שלא רואה משהו .  יש לי כאב חזק ברגל ימין,  עם תחושת שריפה תמידית שגורמת לי לצליעה ברגל  כשאני הולכת או כשאני מתאמצת, אותו דבר גם ביד ימין.  יש לי עוויתות גם בגפיים . אני סובלת מהתקפיי חולשה מידי פעם. לכן יש מחשבה שאולי זה זה.  כי זה התסמינים פחות או יותר של טרשת. אני צריכה כניראה כמו שאת אומרת לשחרר... אבל כשבנאדם נמצא באי וודאות. זה מבלבל אותו וגורם לו לחשוב שלילי. נקווה לטוב. ותודה שוב על הכל

Attached Picture
שירה-1995
13/10/20 13:37

היי, עדיין מחכה לתגובה האם הבדיקה המצורפת היא גם כוללת הולכה עצבית ? או שזה רק emg

Attached Picture
אדמונית-1
12/10/20 0:51

הדרך ארוכה ומתפתלת, לצערנו הרפואה עדיין לא יכולה לתת תשובות וודאיות , למדתי על בשרי שהכל ניסוי ותהייה. עושים בדיקה ועוד בדיקה, אפילו נותנים טיפול שבסופו של דבר מתברר לעיתים שאינו נחוץ ומפסיקים, מה הלאה? ממשיכים לתהות, לחיות בחוסר וודאות. מקווה בשבילך שימצאו מה הסיבות לתופעות ובזמן סביר. בהצלחה ובריאות איתנה, סליחה שאני קצת סקפטית בתקופה האחרונה, כי יש טיפולים ואין תוצאות, התחושה שלי לאחר כל טיפול , שהטיפולים עושים בדיוק את ההיפך, אולי האווירה מסביב גם לא תורמת את חלקה, אבל אני מושכת את העגלה הזאת של חוסר וודאות , כבר יותר מידיי שנים. נקווה לימים טובים יותר.