מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמוצף ומותש מהמצב

מוצף ומותש מהמצב

16/05/21 21:37
5 תגובות

היי כולם
אני סובל מחרדות כבר שנים אבל עכשיו במצב הנוכחי אני מוצף לגמרי.
אני למעשה כבר לא ישן שבוע כמו שצריך ולמרות שאני מנסה אני לא נרדם.
זה משפיע עליי מאד. כל הגוף שלי דרוך, אני מבולבל בגלל העייפות, קופץ מכל רעש ובלי תיאבון.
בימים רגילים במצבים של חרדה אני נושם עמוק ואומר לעצמי שאני בסדר. אבל עכשיו, אני מרגיש שאני לא יכול להגיד לעצמי שאני בסדר, כי במצב כזה הסכנה היא אמתית.
איזה משפט מרגיע אני יכול להגיד לעצמי?
הרי הסכנה כאן אמתית.
האירו את עיניי במחשבות שלכם ובמשפטים שאתם אומרים לעצמכם כעת כדי להירגע.
תודה והרבה שקט לכולם.


תגובות

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
16/05/21 23:15

יקירי, גם אם יש סיבה אובייקטיבית לדאגה אין שום סיבה אמיתי לסבול.....אנסה להסביר לך למה אני מתכוונת: נניח שאדם נמצא בתקופה קשה של אי ודאות - הסיטואציה היא אובייקטיבית לגמרי....יכול להיות שיודיעו לו משהו הרסני ויכול להיות גם שלא. טבעי ונורמאלי שהוא יחוש במתח. איך לא?!. אז זהוא שלא כולם יחוו את התקופה כמתוחה או קשה. למי שיש מנגנוני הדחקה/הכחשה טובים - פשוט יעלים את המידע המטריד ממוחו וימשיך בחיים כרגיל עד שיקבל את התשובה. אין שום סיבה שתהיה כרגע בסטרס - מרבית הסיכויים הסטטיסטיים שלא תיפגע....במה המתח מועיל לך?! הוא רק מזיק ומחליש.... במקום זאת עלייך לספר למוח שלך דברים שיגרמו לו להרגיש בנועם ובשלווה. למשל: לראות סרטונים מצחיקים. לשמוע מוזיקה קצבית לרקוד. לעשות פעילויות גופניות: לסדר, לשטוף, לרוץ, לבשל. להיות בתנועה - ההפך מקיפאון. לדבר לפגוש אנשים. להימנע מ: חדשות טלויזיה אינטרנט דיונים על המצב. לחשוב מה אתה יכול לעשות שהוא יעיל ואולי גם יביא תועלת לאחרים. מה דעתך?

krouvi
17/05/21 18:11

תודה רבה אני באמת מנסה ובדרך כלל במצבי חרדה זה בדיוק מה שאני עושה. אלא שהמצב הזה הוא שונה בגלל העייפות המצטברת שגורמת לי באמת להרגיש מבולבל ומותש. בימים הראשונים של הלחימה הייתי האמת בסדר ואז ברגע מסויים זה השתנה וגרם לי לי להתחיל להרגיש ממש בתחושות קשות. גלי חום, הזעה, חוסר יכולת לישון, חוסר תיאבון. כן אכין לעצמי רשימה של עובדות מרגיעות, למשל זה שהבניין שבו אני גר צמוד לבניין אחר מצד דרום ושומר עלינו יחסית, וזה שנאי גר בקומה ראשונה ויש מעליי עוד מספר קומות, וגם שיש לנו דקה וחצי להגיע למרחב מוגן וזה המון זמן. תודה רבה

יוסי-ראובן
17/05/21 10:07

תנסה לעסוק בפעילות שאתה אוהב. אולי מוסיקה טובה? ספר טוב? תשבצים? ספורט? לדבר עם חבר/ בני משפחה? בנוסף, תנסה להפחית את החשיפה לטלויזיה ואינטרנט. תארגן לך פרקי זמן בהם אתה לא מסתכל בשום מסך. תנסה ״לשבור שיאים״ של עצמך, כלומר כל פעם יותר זמן בלי מסך. אפשר גם לרשום על נייר את כל הסיבות מדוע לא צריך לפחד. יש הרבה סיבות כאלה. לדוגמא: הטילים מאוד לא מדויקים. סטטיסטית הסיכוי שתפגע הוא נמוך מאוד. ההמצב די בשליטה וייתכן שלקראת סיום. גם בפנים הארץ, בסופו של דבר ישתלטו על המצב ונחזור לשגרה, פשוט אין ברירה. יש עוד ועוד משפטים כאלה. תרשום אותם וכך אולי תצליח לשכנע את עצמך. בהצלחה

לילי27
17/05/21 15:29

דבר ראשון להחזיר את הגוף לשינה הגוף נכנס ללופ של חוסר שינה ומצב החרדה רק עולה,גם 2 כדורי שינה אם צריך, הגוף צריך להתרגל לישון בחזרה, ולצאת מהלופ, אני כבר חצי שנה לא ישנה כמו שצריך ולאחרונה החלטתי שאם אני נרדמת בלי כדור שינה סבבה, אבל אם התעוררתי לפנות בוקר או באמצע הלילה,,לוריוון עוזר, יש גםמרדימים טבעיים, תמיסה מבית מרקחת של צמחים גם יכולה להרגיע ולהרדים.

עגנון
01/06/21 1:28

זה לא עניין של משפט, אלא של זהירות. אם יש סכנה, תיזהר ממנה. ודאי יש לכם מקלט או ממד שאפשר לברוח אליו. חשוב לישון, תזכיר לעצמך שאם תהיה אזעקה תשמע אותה ותתעורר בזמן. עשה פעילות גופנית מבוקרת ביום, אבל לא לפני השנה כדי שהשרירים לא יהיו מתוחים ויפריעו לישון.