מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהנשיכת לשון בזמן שינה ותפיסתו עם השיניים ומאז אני בסטרס

נשיכת לשון בזמן שינה ותפיסתו עם השיניים ומאז אני בסטרס

27/05/21 0:17
3 תגובות

שלום וברכה.
קרה לי תופעה כזו של תפיסת הלשון עם השיניים בזמן שינה ( בעיקר בתחילת השינה)
התחיל פעם ראשונה בערך לפני חודשיים שלוש זה לא קורה תמיד אלא לפעמים . אבל לפני חודש שקרה לי בלילה לאחר שינה של 20 דק . לא יכולתי כל הלילה לבלוע רוק אלא רק מים כי הרגיש לי לתופס את הלשון. מאז איכות החיים ירדה לי. יובש בפה ובעיקר חוסר רוק והוא דבקי סמיך . לפעמים הרגשת משהו מעל הלשון וקשה לבלוע ואני משחק עם הלשון וכאילו קשה לשלוט עלייה . אני חייב לקחת מסטיק שעוזר לי בקצת יצור רוק .המצב הזה גורם לי פעמים להיות בלילה חצי ער ומנמנם על ספה. יש ציין שאם נרדם ממש אז ישן עד הבוקר.
לא יודע מה לעשות מכאן .
בדיקות דם תקינות. אם כי בסוכר יצא 150 אבל בבדיקת דם של הסוכר 3 חודשים יצא תקין . מד סוכר מראה תקינות לא מעבר לתוצאה 100 אחרי צום. התחלתי לאוכל יותר בריא ( בעיקר פחות סוכר). עושה הליכות
החרדות מגיעות בעיקר מתי שהלשון נותנת לי תחושה של חוסר בליעת הרוק המעט שיש לי. זה מכניס אותי לסטרס. חוץ מזה גם הסטרס בא והולך איך שנראה לו. זה שירותים והרגשת רעד פנימי בגוף.
יש לציין שתופעת הלשון התחילה די בסביבת זמן של חיסון הקורונה שעשיתי. כמובן לא יודע אם מזה הבעיה. אבל רק מציין .
רופא אאג ראה שיש אלרגיה ( נתן ספריי) ראה אודם בגרון ומיצי כיבה ( אני סובל מצרבות שנים ולקחתי רק טאמס .כדור אחד די עוזר ) .
כרגע לוקח כדור שהרופאה נתנה לצרבת שעוזר לי לכל היום .
רופאת המשפחה ראתה פטרייה בלשון ונתנה לטפטף תרופה.
בכול אופן לא יודע מהיכן מכאן להמשיך . וכל התופעה עם הלשון מה יכול לגרום לזה. אם ברגע הרוק חוזר לי ( מסטיק התחלתי שמרטיב וכדו ) אנ סבורי לא יהיה בחרדה כלל. אבל הקטע שנוצר לשחק עם הלשון והפרעת אכילה וקושי בליעה. זה מעלה לי סטראס ולא מוציא אותי מהדבר הזה.


תגובות

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
14/06/21 16:14

לדעתי כדאי לשוחח עם רופא המשפחה ולשקול מעבדת שינה, זה בהחלט יכול להיות ביטוי של חרדה, אך חשוב לשלול את כל הסיבות הגופניות. רפואה שלמה

רוני-37
21/06/21 21:48

תודה תובנות עד כה. מאז המקרה מתוך שינה זה פסק לחלוטין. אבל שלושה שבועות אחרי המקרה הייתי עם יובש בפה קשה. אחר כך קצת השתחרר ( אם כי עדיין יבש אבל לא כמו קודם) אבל התחיל לי הרגשה מוזרה בלשון זה בא והולך ו( מסטיק היה הכי נותן לי שליטה על הלשון ) מגיע בעיקר לאחר צהריים וערב . זה כולל גם עקצוצים בלשון גילתי שיש לי לשון גאוגרפית . אם כי התסמין של תפיסת לשון אמר לי רופא פה שזה מוזר . כי עכשיו בימים האחרונים זה חזר אבל לא מתוך שינה( אין לי תסמינים של דום נישמתי. אני לא נוחר ואם נרדם תמיד ידן עד הבוקר) אלא שאני ער . פתאום הרגשה הלשון מוזרה ותופס אותה מעט ( בעיקר בבליעת רוק). כל פעם זה תלוי בסוג ההתקף לפעמים בקטנה ונרגע לפעמים תוקף הרבה זמן. חייב לציין ניסיתי קצת את הקלוניקס ( חצי כדור) זה כן מרגיע את התופעה( אם כי לא בדקתי מספיק פעמים כדי לדעת בוודאות שמשפיע על הסמפטום הזה ). אבל לא להרבה זמן . הרגשה ממש של הכדור מרגיש רק שעה וחצי כולל אם זה כדור שלם. השאלה יכול לקחת קלוניקס רק מתי שיש לי את ההתקף הזה? רופא המשפחה לא באמת מבין מה יש לי. הוא מצידו לתת רק הרגעה. רשם לי לקחת כל יום כדור של לוסטראל . ועד שזה ישפיע לקחת פעמים ביום קלוניקס. אבל אני אומר למה לי לקחת בבוקר אם מרגיש בסדר ואין התקף. לכן שואל אם יכול לקחת את הקלוניקס רק בזמן התקף והכי מתי שרוצה לישון בלילה. ?

רוני-37
05/09/21 3:52

שלום אפשר הכוונה לאיזה סוג טיפול הכי יתאים לי ( דרך פסיכיאטר או פסיכולוג ובאיזו שיטת טיפול)

אין לי חרדה במחשבות. אין לי דיכאון.

כן אישתי אומרת שאני לא כעצמי בשמחת החיים ( ולדעתי זה גם בגלל שכל היום בראש שלי סביב הבעיה שלי .. הרוק . בליעת הרוק. והתקפים תפיסת לשון בזמן בליעת רוק )

אין לי כבר כח לזה. אני לא מלפחד ממשהו. אני גם מתפקד ועובד רק חושב שיש לי את זה בתת מודע .ולא יכול לבטל את זנ

בנתיים לוק⁰ח פעם ב.. קלונקס 0.5 ( שיש התקף שאין לי כח אליו של תפיסת לשון בזמן בליעת רוק)

התחלתי עכשיו חצי כדור ציפרלקס ויעלה בהמשך לכדור 10 מג ליום

אבל כמו שציינתי לא מרגיש מחשבתי חרדה למשהו אלא רק התקפים והתעסקות כל היום סביב רוק/ לשון/ לוע / תפיסת לשון .. כי גם מרגיש הפרעות מציקות .

לכן אשמח לעזרה לאן ללכת.

בנתיים לא נמצא משהו פיזי רפואי לבעיה