מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןאותה הדרך מובילה לאותה התוצאה כל פעם

אותה הדרך מובילה לאותה התוצאה כל פעם

31/05/21 13:52
2 תגובות

זיוה שלי לא מצליחה להתמיד בגמילה ונשברת בשל טריגרים ומשברים שפשוט דוחפים אותה לזרועות הסיגריה שממתינה בזרועות פתוחות לרעייתי האהובה .
ניסינו שלל שיטות גמילה , אלן קאר , שחר , כללית , צאמפיקס , מסטיקים וסתם לזרוק את הסיגריות ,
ב24.05.18 זיוה שלי צעדה בראש מורם לעבר הסדנה של אלן קאר ,
אחרי מספר שבועות היא התקשרה אלי וסיפרה שבהיסח הדעת היא לקחה שאיפה מחברה והיה לה מגעיל כלכך
אני שמחתי פעמיים שהיה לה מגעיל ושהיא שיתפה .
בנובמבר אותה השנה2018 זיוה שלי הייתה בנופש השנתי מטעם המשרד , היא שיתפה שהיו לה מעידות במהלך היומיים האלה .
לצערי במאי 2019 זיוה שלי חזרה לעשן כי השותפה שלה לחדר נסעה לטיול ארוך ומתוך שיעמום זיוה שלי הלכה עם החבורה לפינת עישון משם לפה היא חזרה לעשן .
ב01.08.19 זיוה הלכה לסדנת חיזוק באלן קאר , אך ללא תוצאות שייחלנו להן מהסדנה הזו ,
לאחר כמה חודשים היא נרשמה לסדנה אינטרנטית של שחר , ראתה כמה סירטונים וכמובן שלא הצליחה להיגמל .
מאז כבר 3 שנים כמעט זיוה מתחילה תהליך גמילה ונשברת בעקבות טריגר כל שהוא . בזמן האחרון זה בשל בעיות גיל ההתבגרות שיש לנו עם הילדה ,
זיוה שלי יודעת שכמובן זה לא יעזור העישון שלה והיא רואה בזה בריחה מהמציאות , מנוחה לנפש של כמה דקות .
אתמול בלילה שוחחנו ארוכות, שעות דיברנו על הילדה ועל העישון של זיוה , אני לא רוצה לייאש את זיוה שלי , רוצה שהיא תראה שיש פתרונות אחרים פרט לעישון , שעושים מעשים כדי למצוא פתרונות וסיגריה זה לא פיתרון , זיוה אמרה לי אני יודעת הכול , הנזק הגופני , הכספי , הזוגיות , הכול מהכול , אך בכל זאת היא מעשנת ובוכה על כך שהיא שוב מעשנת .
היא סיפרה שהיא נמצאת במאבקים עד שהיא נכנעת לסיגריה הראשונה וכל יום שהיא מצליחה לנצח זה בשבילה כמו לכבוש את האוורסט , וימים שהיא נכנעת זה נסיקה מטה .
היא קרובה להרים ידים להיכנע ללא תנאים לסיגריה( אני חושש שהיא נכנעה למצב הנוכחי ) בנוסף אני לצערי כמעט מגיע לקו הסיום בו אני כבר מבין שיש מצב שלא ניתן לשינוי .שעם כל הצער והכאב זיוה שלי לא מסוגלת לוותר על הסיגריה ולא משנה מה יקרה , לזיוה שלי אמרתי שאם הייתי מדבר עם עמי של היום לפני 13 שנה שיצאתי לקרב הזה ,
הייתי מייעץ לעמי של אז להתחיל לעשן יחד עם זיוה מאשר לבקש ממנה להיגמל , צר לי על מילים הללו , אך בשביל זיוה שלי אעשה הכול .
אני יודע שזה לא הזמן להציק לזיוה ומגייס כל מה שיש לי כדי לטפל במתבגרת הצעירה ובעיקר לשמש לזיוה שלי עוגן ולהראות לה שהחיים יפים ללא סיגריה ,
מאז שדיברתי עם זיוה קפצו לי בפייס בוק כל מיני הודעות של מכוני גמילה השולטים אלן קאר ואברהמסון ,ויש גם כאלה שלא ניתקלתי בהם בעבר כמו עגיל מגנט ששמים על האוזן ,
חברה בשם מיידנטק שעושה טיפול חדשני והייטקסי
כולם מבטיחים אלפי אנשים נגמלו מזה , רק היום המבצע נגמר קדימה מהרו לקנות להירשם
ואני לא רוצה להביא לזיוה שלי ולגרום לה מפח נפש ותיסכול שאם הדבר לא יצליח .
אני יודע שאין פיתרון קסם וזיוה שלי שברירית מאוד ולי אין שום אינטרס לגרום לה לייסורי מצפון או לגרום לה לעשות דברים שהיא לא רוצה .
אני יותר מאשמח אם היא תגיע לנחלה ותהיה מאושרת ללא הסיגריות .
מקווה מאוד שכן נמצא את השיטה היעילה והנכונה שתיגרום לזיוה שלי להיגמל .


תגובות

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
07/06/21 11:42

היי עמי, ליבי איתך. חיבוק גדול. מבינה את הקושי ואת התסכול. הלוואי שהיה משהו שבאמת אפשר היה לעשות איתו הוקס פוקס והיה עובד כמו כל הפרסומות שאתה מקבל... לצערי גם בטיפול הטוב ביותר שיש לנו להציע היום עדיין מדובר על כ- 30-35% הצלחה אחרי שנה. זה נשמע מעט אבל זה כל כך הרבה לעומת ה- 3-5% שמצליחים לבד ללא טיפול. הפתרון לצערי הוא פשוט בלנסות שוב ושוב. לא להתייאש (למרות שזה מייאש לפעמים). מחקרים מראים שיש אנשים שמצליחים להפסיק לעשן אחרי 30!!! נסיונות. המשמעות היא שגם אם זיוה ניסתה ולא הצליחה, ניסתה ולא הצליחה, ניסתה ולא הצליחה - פשוט צריך להמשיך לנסות. לאגור כוחות וכשזה מתאים לנסות שוב. אני רוצה להסתכל על הצד החיובי של הסיפור, וכן הוא קיים - זיוה רוצה להפסיק לעשן. היא מנסה והכי חשוב - היא גם מצליחה כל פעם לתקופות שונות. היא הצליחה לפחות למשך מספר שבועות באחת הפעמים. זה לא מעט. זה הרבה וזה אומר משהו על היכולת שלה. למרות אי ההצלחות היא מנסה שוב ושוב. בפועל כל נסיון לימד אותה עוד משהו על עצמה, על הטריגרים שלה ועל דרכי ההתמודדות שלה. ההמלצה שלי היא פשוט לנסות שוב, ושוב, ושוב. עם זאת אני כן רוצה לעלות עוד אפשרות שאולי לא חשבתם עליה כרגע לפחות לתקופה שבה זיוה לא מוכנה נפשית עוד לנסיון חוזר - לעבור לסיגריה אלקטרונית. סיגריה אלקטרונית היא מוצר שמכיל נוזל המחומם בבטריה וגורם להיווצרות אדים. ברוב המוחלט של הסיגריות האלקטרוניות יש ניקוטין כך שהם מספקים את הניקוטין שהגוף מכור אליו. מנגד אין בסיגריה האלקטרונית הרבה מאוד מהחומרים המזיקים שיש בסיגריה רגילה, ומחקרים מראים שמי שעובר לחלוטין לסיגריה אלקטרונית מפחית בצורה ניכרת את החשיפה שלו לחומרים מזיקים. 3 סייגים - 1. כדי להפחית חשיפה צריך לעבור לחלוטין לסיגריה אלקטרונית ולא לעשן במקביל סיגריה רגילה. אם משתמשים בשני המוצרים (גם סיגריה רגילה וגם סיגריה אלקטרונית במקביל) יכולה להיות דווקא עליה בחשיפה לחומרים מזיקים 2. הסיגריה האלקטרונית היא לא בטוחה ועדיין חושפת את המשתמש לחומרים מזיקים (אבל ברמה פחותה בהרבה). הכי בטוח להפסיק לחלוטין כל שימוש. היא יכולה לשמש כתחליף להפחתת נזק למי שלא מצליח/ לא מעוניין להגמל לחלוטין. 3. הסיגריה האלקטרנית מכילה ניקוטין ולכן היא ממכרת בדיוק כמו סיגריה רגילה. אין כאן גמילה, אלא בעצם החלפה למשהו שהוא ככל הנראה פחות מזיק. מחקרים מהעולם ובעיקר מאנגליה מראים שהיא יכולה להיות כלי יעיל לפחות כמו אמצעים אחרים להפסיק עישון של סיגריה רגילה. אם תרצו להתייעץ עוד בנושא הזה אשמח לעזור.

עמי188
07/06/21 12:35

דר יעל תודה על התשובה המנומקת והרצון שלך לעזור כמו שנילי עונה גם כן. לאחרונה עשינו מהלך במשכנתה וגילינו בביטוח שעלות הביטוח של זיוה כפולה משלי ורק בגלל העישון שלה אפילו שזה רק 3-4 סיגריות. שלא תתטעו אני מאוד מעריך וגאה בזיוה שלי על הרצון שלה ועל העובדה שהיא מצליחה לא לעשן במשך ימים ושבועות ואפילו שהיא חוזרת היא מנסה לעשן כמה שפחות וזאת הצלחה גדולה. בעזרת השם זיוה שלי תבין ותצליח להתמיד בגמילה. תודה רבה לך על העזרה.