מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם

אולטרסאונד

08/06/21 16:32
5 תגובות

לאחר המתנה של יותר מחודש לרופא אורתופד הרופא הפנה אותי לבדיקת אולטרסאונד יד נקבע לי תור לעוד חודש וחצי אני מתייחס לשירותי בריאות כללית. לדעתי המתנות כל כך ארוכות לא סבירות האם מבחינת זכויות החולה התנהלות כזאת תקינה ועומדת באמות השירות של הקופה והאם זה תקין מבחינת חוק בריאות ממלכתי ?


תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
09/06/21 10:59

שלום רב, החוק מתייחס לזמן סביר ללא קביעת זמנים בפועל (מאחר וזמן סביר זה דבר שמשתנה לפי פרמטרים רבים) ובכל אופן, זה אינו הדיון הרלוונטי לשאלתך. אם הינך זקוק לבדיקה, יש לפעול בפרקטיות ולא בדיונים כללים ומהותיים ומימלא אין זה הפורום לדיונים מסוג זה. ובמענה פרקטי לשאלתך: ניתן לפנות לצוות מרפאת האם והם יסייעו במציאת תור במועד קרוב יותר אם יש צורך או לנסות ליצור קשר שוב עם מוקד זימון התורים או למכונים באופן ישיר. בכל אופן, מניסיון אישי של השבועיים-שלושה האחרונים בהם התבקשתי לבצע בדיקות דימות (בינן גם אולטראסאונד ואף בדיקות מורכבות יותר) לקרוביי (גם כן מבוטחי כללית) נקבעו תורים קרובים לכל הבדיקות (תוך ימים ספורים) ואגב גם לאורתופד, ממש תוך יומיים. כך שמה שאתה מתאר, אינו נשמע סביר לאור הניסיון האישי של משפחתי כפי שתואר. תנסה לפנות שוב ל2700* ולמכונים עצמם ולבדוק זמינות במספר מקומות (לעיתים יש צורך בנסיעה למרחק סביר) וכל יום יש ביטולים.

am1959
09/06/21 12:15

תודה. התורים באזור הרצליה ארוכים וניתנים לבדיקה באתר הקופה. כיוון שכללית מחולקת לפי אזורים וכיוון שהנני משוייך למחוז שרון שומרון החלופות שמוצעות באותו מחוז במקרה שנן הציעו לי חדרה וזכרון יעקב ולא תל אביב . כרגע מנסים לתת לי אישור לתל אביב שהתור שה עוד 3 שבועות . זה המצב שכללית מודעת לו.

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
09/06/21 12:25

המלצתי לך היא להתקשר טלפונית! למוקד ולמכונים עצמם. לגבי איזורים בהם ניתן לבצע את הבדיקות, הם לא כפופים בהכרח להסדרי בחירה (בשל נושא הזמינות וכאן יש גמישות) ולרוב אין שום בעיה לקבוע בכל איזור המרכז (מחדרה ועד גדרה כולל כל הישובים.. נתניה, כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, רמת גן, בני ברק, בקעת אונו, איזור השפלה, ראשל"צ, רחובות ונס ציונה וכמובן תל אביב-יפו), בכל מתקני הקופה ובכל המכונים שיש להם הסדר עם הקופה. זה פשוט דורש פעולה מצד המבוטח.

am1959
09/06/21 12:38

תודה. האם גם מכונים פרטיים בהסדר ייתכן שהם פתוחים באופן גורף לכל הארץ ? או שיש מגבלה אזורית . דוגמא שאני מכיר מכון MRI של תל השומר בהסדר עם כללית רק לתושבי רמתן גן. ממתין עדיין לקבל רשימה מסודרת של נותני שירות לבדיקה זו . באתר אין פירוט

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
09/06/21 12:42

יש הבדל בין בתי חולים למכונים שנמצאים בקהילה (למשל במרפאות גדולות בערים מרכזיות) ומכונים חיצוניים (כמו ממוגרף, מכון מור, מכוני פרטיים אחרים וכיוצ'). בתי חולים זה לא באותו הסדר.