מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

AND IN THE END

יאיר - ערן

יאיר - ערן

מומחה כמוני
18/07/21 20:39
6 תגובות

"על שנאת חינם נפלה ירושליים"
זה פתגם על גבול הקלישאה שאומרים לנו כל הזמן וביתר שאת בתקופה האחרונה, תקופה של פילוג ובעוד יותר יתר שאת בימי בין המצרים ובתשעה באב - היום.
ומה עם אהבת חינם ? את ה"שנאת חינם" המפלג והרע, מחליפים לנו אנשי רוח וגם פוליטיקאים ב"אהבת חינם". אבל אני לא מצליח להבין את ה"אהבת חינם" הזו. אני למדתי כל חיי שאין דברים בחינם. אם אשקיע ואלמד ואעבוד אז אקבל דברים בתמורה. שום דבר לא מגיע בחינם - כך לימדו אותי מגיל אפס בערך. והרי אהבה היא הנשגבת והטהורה ברגשות אז דווקא היא תבוא לי פתאם בחינם ?
לא, אני לא מאמין באהבת חינם ולא באלטרואיזם שזה פחות או יותר אותו הדבר. אני דווקא כן מאמין באגואיזם. יבואו חבריי המתנדבים ואולי גם חבריי וחברותיי הפונים והפונות " היי יאיר - אתה פה, אתה תורם מזמנך החופשי למען אחרים שאתה אפילו לא מכיר, אתה באמת משתדל לעשות טוב"
אתם צודקים משפחה שלי - אני באמת משתדל לעשות טוב... אבל בשבילי.
אז חברים נהדרים שלי - אל תאהבו אהבת חינם. תהיו אגואיסטים. תתנו אהבה על מנת לקבל אהבה. תאהבו אחרים , אבל תאהבו גם את עצמכם וגם תצפו לאהבה מאחרים.
כשהייתי נער מתבגר, צבעתי את החדר שלי בסגול וכתבתי על הקיר למעלה את המשפט האלמותי של הביטלס שבעייני עולה על כל ההסברים על אהבת חינם
AND IN THE, THE LOVE YOU TAKE, IS EQUAL TO THE LOVE YOU MAKE


תגובות

Be-and-Be
18/07/21 21:55

אני מאמין באהבת חינם, ואני מאושר. האהבה הזאת לא באה בקלות, וכמעט בלתי אפשרי שהיא תהיה טבעית. והיא טהורה ולא תלויה במשהו שאי פעם יסתיים, והיא יכולה להגיע רק לאנשים העשירים ביותר, שתמיד יהיו מאושרים, ובטוחים, בטוחים כל כך שיש להם יכולת לתת בלי לשאול את עצמם אם הם יקבלו יום אחד, ובאמת כשיש למישהו אפילו חשש קל שיום אחד 'ידפקו' אותו, הוא לא יוכל לאהוב אהבת חינם. ואני מאמין בה כי אני מאמין בקב"ה, ובהשגחה שמכוונת ישירות אלי, ובמקום המוגן והיחידי של כל אדם בעולם הזה, ובעולם הזה הגבולות כל כך ברורים, והעושר לעולם לא יחסר, למה שתהיה לי בעיה לתת אהבה למישהו ? שמי שחסר להם יתקמצנו.

רמי.-.מתנדב.ער
מתנדב ער"ן
18/07/21 23:00

מסכים עם be and be.. ברגע שהאהבה באה למלא חוסר, לפנינו מסחר, ולא אהבה.. בעולם הפיסי, כשאני נותן, לכאורה מה שהיה לי איננו.. (רק שמה זה אני ... ומה הם הדברים האלה..) בעולם האמתי, כשאני נותן,.. רק אז מתברר שיש לי, ועושרי מתפשט ומתרחב, ואתו אושרי.. כי כשחולקים אהבה, לא רק שהיא לא חסרה לנותן, אלא מה שיש לו גדל.. ועוד נוספה האהבה שניתנה..

היי יאיר, העלית נושא מעניין. אני חושבת שזה תלוי בזווית ההתבוננות. כלומר, אני בהחלט מעניקה סוג של אהבה חינם כאשר אני נותנת דברים לאנשים מבלי לצפות מהם לתמורה. האנשים הללו הם בד"כ אנשים שאני לא מכירה במציאות של חיי, כלומר פונים לכאן או מישהו שפגשתי אקראית ונזקק למשהו שאני יכולה להעניק. אפשר לומר שהתמורה שלי היא עצם הסיפוק מהנתינה, אבל לא לזה אנחנו מתייחסים כתמורה. מזווית אחרת, אלו האנשים הקבועים יותר וקבועים פחות שנמצאים בחיי, אז כן, מבעלי, מהילדים שלי והחברות שלי אני בהחלט מצפה להדדיות. הדדיות אינה התחשבנות, אבל כל אחד מספק דברים שהוא מסוגל לקשר. אני לא אעניק אהבה ויחס ודברים למישהו שיזלזל בי, שלא יעריך מה שהוא מקבל. וזה תקף גם לילדים. אז. לסיכום, אני חושבת שאהבת חינם כן או לא, זה תלוי בהקשרים.

Elinor3
06/08/21 0:14

הי יאיר, קראת איין ראנד?
היא חושבת דברים דומים לאלו שכתבת, אך דווקא בעקבות קריאתי את דבריה הבנתי שאני לא מסוגלת להאמין בכך. אנו, בני האדם איננו רציונאליים, ועל אף שאני אכן מאמין שאתה צריך להיות בראש מעיינך, הזולת והסובבים צריכים גם לקחת חלק מסויים. ולא רק כי האהבה שתקח שווה לזו שתכין (וגם זה, לפעמים, לא נכון) פשוט כי זה טבענו, וזה מה, שבאופן אינטואיטיבי אנו תופשים כנכון. כאשר אני מסתכלת על העולם אני מעוניינת לראות אנשים מבצעים הקרבות למען הזולת.
אהבה שהיא אהבת חינם אינה תחליף לאהבה אחרת, אך היא נוכחת. היא מתבטאת ברצון לעזור לאדם זר ברחוב, לתרום כסף לאנשים אותם לעולם לא תפגוש או בתחושת הצער והאמפתיה עקב סבלם של אחרים זרים. יש בנו אהבת חינם, בעבור כל הסובבים אותנו, אך ככזו, ערכה פחות מאהבה שנרכשת. אהבה שנובעת מהיכרות ומתוך הערכה, אהבה שתלויה בדבר, שתלויה בך- לדעתי - היא זו בעלת הערך הרב יותר.

או לפחות אלו דעותיי, ואני מקווה שהעשרתי את דעתך

לולי10000
06/08/21 2:14

איזה כיף.

סמוראי-נזיר
19/08/21 15:19

אני גם אף פעם לא הבנתי את המשפט הכל כך חסר אחריות הזאת. יחד עם שאר המשפטים והקלישאות שמסתובבות בעולם ובישראל. זה רק גורם לשנאה וגורם לההפך. 

אך מצד שני אני לא מאמין באגואיזם. אני לא מאמין שצריך לקחת צד אחר, את הצד ההפוך. אפשר להתפלסף ולהגיד שאתה עושה טוב לאחרים כדי לעשות טוב לעצמך, אבל האמת מה זה משנה? מה שמשנה זה מה הכוונות של מה שאתה עושה. ומה זה משנה למה זה גורם אם לך זה עושה טוב בסופו של דבר? מי אמר שאתה צריך לעשות טוב לאחר ולהרגיש רע אחר כך. ומי אמר הפוך, מי אמר שצריך לעשות רע לאחר כדי לעשות טוב לעצמך. ויותר מזה, מי אמר שצריך לעשות טוב לאחר? אתה צריך לעשות מה שתמיד עושה טוב לך, ואם זה לעזור לאחר, אז שיהיה. אם לא, אז שיהיה. יש הרבה אנשים שעשו היסטוריה ענקית רק בגלל שהתפקסו בעצמם. ובמקביל בלי ששמו לב, תרמו לקהילה. אני לא יכול להגיד שזה אגואיזם. לא מבין הרבה באגואיזם. אני מאמין באמפתיה וביכולת לעזור ולממש את האמפתיה עם חמלה. אם יש לך אמפתיה, לעשות טוב לאחר יגרום לך לטוב כי הכאב שלו או השמחה שלו זה ממש כטילו אתה מרגיש זאת. לכן כאשר אנחנו מקלים את הכאב של האחר אנחנו מרגישים טוב, כאילו שהיקלנו את הכאב של עצמנו. אגואיסטי? אולי, אבל שוב מי אמר שאגואיזם זה דבר רע ומי אמר מה רע ומה טוב.

אנשי הרוח והדתות אוהבים להתסובב ולהגיד מה נכון ומה לא נכון. אך מי שעושה כך, מאבד את העניין ברוחניות. אין נכון ולא נכון. לא מבחינה מוסרית. אתה בוחר מה נכון ומה לא. ותעשה טוב לעצמך בכך שלא תשפוט בכלל, מה נכון ומה לא נכןן, זה רק עניין של להגן על עצמנו, אך לא תמיד צריך אותו.