מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותיוטירוקס - חצי שעה לפני האוכל ? או דקה לפני האוכל?

יוטירוקס - חצי שעה לפני האוכל ? או דקה לפני האוכל?

30/07/21 11:17
5 תגובות

בנוגע לכדור יוטירוקס (מטפל בבלוטת התריס):

הרופא אמר לי לקחת את הכדור "לפני האוכל" - ממש במילים האלה.

אבל בעלון לצרכן של התרופה כתוב שצריך לקחת "חצי שעה לפני האוכל".

כמה זה חשוב ההמתנה של חצי שעה?
אם אני לוקח את הכדור ואז אוכל אחרי דקה?


תגובות

ליאת-נסים
31/07/21 0:08

שלום לך,

כדורי יוטירוקס לטיפול בחסר פעילות של בלוטת התריס מכיל את החומר הפעיל Levothyroxine.

הסיבה שיש לקחת אותו "לפני האוכל" היא ש-Levothyroxine נספג  בצורה הרבה יותר יעילה על קיבה ריקה. ומזון, מפגיע מאוד לספיגתו. כאשר נוטלים את הכדור עם מזון, כמות הרבה יותר קטנה מהתרופה, מגיעה למחזור הדם. כוונת הרופא היתה שתיקח לפי האוכל, מספיק זמן לפני, כדי לאפשר לתרופה להיספג. לכן אתה לא אמור לאכול מיד אחרי, אלא לחכות חצי שעה לפחות, לפי הכתוב בעלון.

אוסיף ואומר שרצוי גם להימנע מנטילת הכדור יחד עם תרופות אחרות או ויטמינים/תוספי תזונה אם אתה לוקח כאלה. יש לחכות גם חצי שעה במקרים אלו בין הנטילות.

לעלון לצרכן של יוטירוקס ראה כאן

בברכה, 

ליאת נסים,

רוקחת

ייעוץ רוקחי

GERALD
31/07/21 13:59

שלום מתן9

גם אני נוטל את התרופה כבר 11 שנים. כל בוקר אני בולע את הכדור וממתין לפחות שעה לפני האוכל. כמו שהסבירה לך הרוקחת, חשוב לא להפריע לספיגת הכדור. לכן מינימום שעה. אני אפילו מחכה עוד קצת.

ג'רלד.

מתן9
01/08/21 3:01

שלום ליאת,

אני לוקח גם כדור טלפסט 180מג בלילה לפני השינה.
בדרך כלל אני אוכל כמה שעות לפני זה - לכן הקיבה שלי אמורה להיות ריקה, אני חושב.
אם אקח את שניהם ביחד זה עלול להזיק לבריאות או לאפקטיביות של הכדורים?

אני מנסה למצוא דרך שלקיחת הכדור הזה לא יפריע לי לאכול ארוחת בוקר.

האם מותר לשתות קפה אחרי שלוקחים יוטירוקס בבוקר?
או שקפה גם נחשב כמו אוכל?
האם יש הבדל בין קפה שחור בלי כלום לבין נס קפה עם חלב וסוכר?

תודה רבה.

מתן9
01/08/21 3:04

שלום GERALD,

תודה על התגובה.

רציתי להגיב אליך ישירות אבל אין כפתור "כתיבת תגובה" בהודעה שלך - אולי זה באג במערכת.

 

ליאת-נסים
01/08/21 23:37

שלום מתן, 

נכון שגם את כדור הטלפסט יש לקחת על קיבה ריקה, ואתה עושה טוב שאתה לוקח אותו כך. אם אתה לוקח אותו בערב, אז הוא נלקח במרווח מספק מכדור היוטירוקס שאותו אתה נוטל בבוקר. לא מומלץ לקחת את שניהם ביחד, זה לא מזיק לבריאות, אבל כן יכול להפחית את האקטיביות של הכדורים. 

האם יש הבדל בין קפה שחור לבין נס עם חלב וסוכר? יש הבדל... אבל למה לך לבחון אותו? ככל שהכדור ישהה בקיבה יותר זמן ללא גורם מפריע כך ההשפעה תהיה מיטבית.

תנסה להקנות הרגלים חדשים, בהם הקפה, הוא לא הדבר הראשון שאתה עושה בבוקר..

בהצלחה

ליאת

לעלון לצרכן של טלפסט  Fexofenadine ראה כאן