מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניזכויות החולהעלות שירותי חיבור צנתר פייק לין לחולה

עלות שירותי חיבור צנתר פייק לין לחולה

15/09/21 8:53
3 תגובות

אמא השתחררה מבית חולים מחלקה פנימית עם הנחיה לחיבור צנתר הזנה פיק לין . נראה שתזדקק לו לאורך זמן. הקופה מציגה אופציות: הליכה למוסד סיעודי או שבן משפחה יחבר/ינתק אותה לאחר הדרכה או אחות פרטית בתשלום פרטי ללא כל החזר.
אני לא מבינה כיצד אין החזר / שירות של חיבור וניתוק צנתר בחולה בבית. מדוע האחריות עוברת לבן המשפחה , שאינו אח. וכיצד מצפים שנשלם 700 שח ליום, עבור שירות שהוא חלק מטיפול רפואי. יש לציין שיש לה לאומית זהב. אבל בקופה מתנערים מכל אחריות
אשמח להסבר /סיוע


3 תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
15/09/21 12:10

שלום רב,

תבררו את האפשרות להשתייך ליחידה לטיפולי בית של קופת החולים (יש קריטריונים להשתייכות, העיקרי בהם, חוסר יכולת של המטופל לצאת מהבית לצורך טיפולים). אם אינני טועה, לאומית מפעילה את השירות הזה באמצעות מיקור חוץ של חברת צבר (זה לא משנה מבחינת המטופל כמובן). אם המטופל משויך ליחידה זו, כל הטיפולים נעשים בביתו, על ידי צוות מקצועי וכמובן שכל העלות של הטיפולים והכרוך בהם, ממומנת על ידי הקופה (להוציא כמובן דברים שאינם בסל או בהתוויה, אותם יש להסדיר מול הקופה בנפרד ולקבל אישור נפרד).

מעבר לכך, במקרים בהם יש צורך בתחזוקה שוטפת של אביזר כמו פיק ליין (או טראכוסטומיה למשל וכד'), זה מקובל שהמשפחה תעבור הכשרה לטיפול באביזר. שירותי אחות ימומנו במקרים מסוימים. הדברים הללו לא מוסדרים באופן רשמי (לטוב ולרע) וכפופים לשיקול דעת רפואי בכל מקרה לגופו (כמובן שיש כבר ניסיון עבר ותקדימים לכל מיני מקרים).

גמר חתימה טובה,

עו"ד אדריאנה שוורץ

פרדי18
15/09/21 13:10

תודה אנסה זאת

גמר חתימה טובה 

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
15/09/21 17:11

שימי לב שמדובר ביחידה לטיפולי בית של קופת החולים (בטעות רשמתי למעלה בית חולים. תוקן כעת גם שם)

הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם