מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתאל תגידו לא ידעתי אל תגידו לא שמעתי.

אל תגידו לא ידעתי אל תגידו לא שמעתי.

26/03/24 23:55
12 תגובות


עברתי תקופות קשות, משהו שקשה לדבר עליו. זה היה על בעלי, אדם שהיה אמור להיות השותף והתמיכה שלי, אך התברר שהוא שורש הכאב שלי. היו לו הרבה בעיות בראש, מסוג הבעיות שלא נעלמות עם לילה טוב של שינה. רופאים זרקו מילים גדולות, אמרו שיש לו משהו שנקרא הפרעת אשיות. הם אמרו שזה חלק מקבוצת בעיות שמשבשות את החשיבה שלו, גורמות לו לראות את העולם בצורה שהוא לא באמת.

זה היה כמו לחיות במציאות אחרת, מציאות שרק הוא יכול להבין ואף אחד אחר לא יכול לראות. הוא האמין בדברים, האמין באמת, שפשוט לא היו נכונים. ולא משנה כמה ניסיתי להכניס לו שכל, להראות לו אהבה או לעזור לו לראות מה אמיתי, זה פשוט החליק ממנו. מוחו היה נעול במקום שאני לא יכולה להגיע אליו.

הדבר בלהיות עם מישהו שהראש שלו לא יושב כמו שצריך, הוא שזה מתחיל לגבות מחיר גם ממך. הייתי אמורה להיות אשתו, לא השומרת שלו או האויבת שלו. אבל זה מה שהפכתי להיות בעיניו. כל יום, זה היה כמו ללכת על זכוכיות שבורות, לא לדעת מה יכעיס אותו או באיזו אמונה מטורפת הוא יתקוף אותי. וכשהוא איבד את זה, הוא איבד את זה לגמרי.

זה לא היו רק המילים, למרות שהן היו קשות מספיק כדי להשאיר סימנים על הנשמה שלי. זו הייתה הדרך שבה הוא הסתכל עליי, כאילו אני מקור כל הצרות שלו, כאילו אני מישהי שצריך לשלוט בה ולהעניש אותה. זה העניין עם סוג המחלה הזה; היא לא נשארת בתוך האדם. היא יוצאת החוצה, פוגעת במי שקרובים אליו ביותר.

הגעתי לנקודה שבה לא יכולתי לסבול את זה יותר. זה לא היה שום סוג של חיים לאף אחד. אז עשיתי את הדבר הכי קשה שאי פעם הייתי צריכה לעשות; עזבתי אותו. יש אנשים שלא יבינו, אולי יגידו שהייתי צריכה להתמיד, לעזור לו לעבור את זה.

לעומת זאת, יש כאלה שיתהו איך נשארתי כל כך הרבה זמן, למה לא ברחתי קודם. הם עלולים להצביע באצבעות, להאשים. האמת היא שלכולם תמיד יש דעות, תמיד יש מה לומר.

 אבל זה לא כל כך פשוט. אי אפשר לעזור למישהו שלא מקבל את זה, ובטח שאי אפשר להחלים באותו מקום שבו ממשיכים להיפגע. אם יש מישהו שם בחוץ שקורא את זה, שעובר משהו דומה, תדע שאתה לא לבד. זה בסדר לשים את עצמך במקום הראשון, להתרחק ממישהו שפוגע בך, גם אם הוא חולה. לפעמים, להציל את עצמך הוא הדבר האמיץ ביותר שאתה יכול לעשות. זה בטח לא קל, אבל אני יכול להגיד לך, שזה שווה את זה. למען השקט שלך, למען השפיות שלך. זכור, מגיע לך להרגיש בטוח ואהוב, לא מפוחד וקטן.





תגובות

רינה--מתנדבת-ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
27/03/24 6:01

שלום לך ברוזה

אני אתחיל דווקא מהמשפט האחרון שכתבת   "למען השקט שלך, למען השפיות שלך. זכור, מגיע לך להרגיש בטוח ואהוב, לא מפוחד וקטן.", את מאד צודקת ואני מסכימה לגמרי עם המילים שלך.  בתקופה שהיית בזוגיות סבלת,פחדת והיה לך רע, בטוח שלעזוב אותו לא היה לך קל  ונדרש ממך כוח ואומץ לעשות את זה. עשית נכון, את עדיין צעירה וחשוב שתתחזקי ותמשיכי בחיים בלי לפחד ולסבול. חשוב שלא תהיי לבד ותשתפי אנשים שקרובים אליך במה שאת מרגישה, תעשי כל מה שאת יכולה כדי להריש טוב עם עצמך כי אכן מגיע לך לחיות טוב להרגיש טוב ולהיות בקשר עם אנשים שאת בוטחת בהם וטוב לך להיות איתם.

וכמובן את מוזמנת להצשיך להיות איתנו פה בפורום, אנחנו פה בשבילך




פיניקס57
27/03/24 7:39

תודה רינה ששיתפת. 

אלה-מתנדבת-ער-ן
מתנדב ער"ן
27/03/24 7:49

היי ברוזה

מצטרפת למילים של רינה.

צר לי על כל מה שעברת.

מגיע לך לחיות חיים טובים ולהיות אהובה.

פיניקס57
27/03/24 7:52

את נהדרת ברוזה. ואני מדברת כאחת שבעצמה סובלת מהפראת אישיות. אני הרבה כותבת בנידון. אפילו אם לא אשמתי שאני חולה אני ערה לזה שקשה גם לסובבי. ברור שאת לא אמורה להיות שומרת/מטפלת שלו כמה שהוא אולי מנסה כנראה גם הצליח תקופה ארוכה להטמין בך רגשות אשם. יכול גם שאת עושה בשבילו הצעד הכי טוב שאפשר. בהעדר מישהיא עליו יכול להשליך את מצוקתו יפול האסימון שרק הוא יכול לעזור לעצמו. אנא תמשיכי לכתוב. את השראה לכולם.

טוב שהיו לך את הכוחות לעזוב. להרבה אין והן פשוט טובעות יחד עם הספינה. גם איך שאני מבינה - עוד אין ילדים שבעצמם יכלו לסבול. 

מאחלת לך כל אושר בעולם. שכמו רינה בהמשך תוכלי להתבונן במעשיך ולהיות בטוחה שפעלת נכון. אז יהיה פחות איכפט לך מה שיגידו אחרים. 

ברוזה-
27/03/24 8:19

את מודעת לעצמך, הוא לא 

הוא בטוח שהרופא סתם התבלבל אין לו שום בעיה 

אני חושבת שחלק מהמרכיב של הפרעת אישיות - זה החוסר מודעות 

או שאת אומרת שהוא יודע ובגלל שהשקר אצלו זה אמת אז הוא יודע ומשקר את עצמו?

ברוזה-
27/03/24 8:25

ובטח שיש ילד שגם נפגע 

פיניקס57
27/03/24 8:59

הכל יחסי ברוזה. העיקר תדאגי קודם כל לעצמך ולילד שלך. את מדי מעורבת בחיים של בעלך וזה לא עושה לאף אחד מכם טוב. הן כמה הילד? היש לך תמיכה ממשפחה? עבודה/מגורים משלך? חזקי ואמצי. 

ברוזה-
27/03/24 17:38

בחיים, אנו נתקלים לעתים קרובות במצבים המאתגרים את החוסן הרגשי וההבנה שלנו. במיוחד בהקשר של קונפליקטים אישיים או אינטראקציות מצערות, הופך להיות קריטי לא רק לנהל את הרגשות שלנו אלא גם לנסות להבין את נקודת המבט של אחרים. מאמץ זה אינו נועד להצדיק את מעשיהם או לפטור אותם מאחריות אלא יותר כדי לקבל תובנה לגבי התנהגות אנושית, מה שעוזר לנו בתורו במסע שלנו לקראת ריפוי ומודעות עצמית.

בלב תהליך זה נמצאת התפיסה של מודעות רגשית. מודעות רגשית היא היכולת לזהות, להבין ולנהל את הרגשות שלנו תוך כדי שאנו רגישים לרגשות של אחרים. היא ממלאת תפקיד מרכזי באינטראקציות שלנו ובדרך בה אנו מנווטים את ההתפתחות האישית והיחסים שלנו. הבנת הסיבות לכך שאנשים עשויים לפעול בדרכים מזיקות או לכאורה בלתי מוסברות דורשת צלילה עמוקה לתוך תחום המודעות הרגשית וההשתקפות העצמית הפסיכולוגית.

לדוגמה, אדם עשוי להפגין התנהגויות מזיקות או סדיסטיות לא רק מתוך רוע אלא כהתגלמות של בעיות לא פתורות משלו, חוסר ביטחון או טראומות. אין בכוונתי לתרץ התנהגות כזו אלא להכיר בכך שמעשים אנושיים הם לעתים קרובות משחק מורכב של רגשות, חוויות ומצבים פסיכולוגיים.

פיתוח מודעות רגשית כולל הקשבה פעילה וצפייה ברגשות שלנו, שינוי הגישה שלנו כלפי הרגשות שלנו, הכרה בטבע הנזיל שלהם וחיבור רגשות אלה עם התחושות הגופניות שלנו. תוך כדי כך, חשוב לזכור שרגשות הם תקפים ודיון בהם בגלוי אינו מפחית את הכוח או המורכבות שלנו כבני אדם. יתר על כן, הבנת ההיבטים הפסיכולוגיים שמאחורי התנהגויות מסוימות, כמו אובססיות או הפרעות חרדה, יכולה לקדם את הידע שלנו על המוח האנושי ומנגנוני ההתמודדות שלו. לדוגמה, אובססיות יכולות לנבוע מחוסר יכולת לשלוט במחשבות עיקשות ולא רצויות, מה שמוביל למצוקה משמעותית. באופן דומה, הפחד משיגעון, למרות שהוא סימפטום הקשור לחרדה, יכול להציע תובנות לגבי הפחדים העמוקים ביותר שלנו והקווים המטושטשים בין שפיות לטירוף.

לכן, הכרה ודיון ברגשות ובתופעות פסיכולוגיות בגלוי אינם רק תקפים אלא גם חיוניים לצמיחה שלנו ולהבנת עצמנו ואחרים. זה לא מסמל ''התעסקות'' אלא מייצג מאמץ אמיתי להבין את הרשת המורכבת של רגשות והתנהגויות אנושיות. מסע זה לקראת מודעות רגשית והבנה, אף שהוא מאתגר, הוא צעד יסודי לקראת ריפוי, אהבה עצמית ומערכות יחסים משופרות.

ברוזה-
27/03/24 8:14

תודה שכתבתם לי♥💛


שרון-מתנדבת-ער-ן
27/03/24 16:41

ברוזה איזה פוסט מיוחד ומרגש!

 כמה חשוב להשמיע את הקול הזה.

ההגדרה הזו "ללכת על זכוכיות" נגעה מאד לליבי. מי בכלל יכול לשפוט.אותך?  מי היה במקום הזה של ההתמודדות הספציפית הזו?

ומתוך כל הקושי הזה שחווית העברת  מסר כל כך חשוב לאחרים שחווים דברים דומים. את בנית כאן מקום תומך ומבין, חומל ועוזר, מגדלור.

התרגשתי גם מהדברים האמיצים והמחזקים שפינקס כתבה לך מהצד השני של המתרס - כמה כח וכנות יש בכן, להתבונן בכנות בבעיות, להתמודד איתן, לקבל החלטות גם כשהן קשות

 ובה בעת לחזק אחרים. ❤

ברוזה-
27/03/24 17:42

כיף שהגבת לי , ממש תודה לך

פיניקס57
28/03/24 10:56

איך אצלך היום ברוזה?