מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמאחורי השיר - כנגד ארבעה בנים.

מאחורי השיר - כנגד ארבעה בנים.

0 תגובות

כשאני כותב שיר, אני משתדל להכניס הרבה משמעות בטקסט מאוד קצר.

אני משתדל לנסח כל שורה כמיטב יכולתי ולהעביר את הרעיון בקצרה, לא תמיד זה מובן היטב.

אז חשבתי להרחיב קצת.

.

"כנגד ארבעה בנים..."

בגישת היהדות יש ארבעה סוגי אישיות עיקריים, לכן לכל אחד מהם צריך גישה שונה.

שיטת החינוך בימינו מנסה להתאים את הילד לבית ספר, זאת אומרת את כלל הילדים למסגרת אחידה שהילד אמור להיות מותאם אליה.

היהדות נוקטת גישה שונה, להתאים את דרך החינוך לילד.

כל ילד נולד עם אישיות שונה ולכן צריך לחנך אותו בדרך שמתאימה לו.

"חנוך לנער על פי דרכו..."

.

מיהו החכם? זה ששואל כל הזמן שאלות.

זה שמבין שהוא לא יודע ורוצה לדעת עוד ועוד.

השאלות האלה גורמות לו להפוך לחכם, לכלי קיבול לחכמה.

מי שמבין שהוא לא יודע, הוא זה שילמד ויחכים ואז יידע.

איך מחנכים ילד כזה?

פשוט עונים לו על השאלות.

נותנים לו מענה בהתאם לרמתו השכלית כך שהוא יוכל להבין למה צריך לעשות כל דבר ואז הוא יעשה אותו בשמחה.

.

מיהו הרשע? הנון קונפורמיסט, זה שאינו רוצה ללכת בתלם, שרוצה להיות שונה, מיוחד, להתנהג אחרת מאחרים ולהיראות אחרת.

הוא מוציא את עצמו מהכלל, בגלל שהוא מרגיש שהכלל מונע ממנו את היחודיות האישית שלו ובלעדי היחודיות שלו, איך יאהבו אותו?

אך הוא פעמים רבות עושה את זה בדרך שלילית, מלגלג על השאר, עוקצני, פוגע בסביבתו.

.

התשובה שהיהדות נותנת לילד כזה, היא להקהות את העוקץ שלו, זאת אומרת להסביר לו שהוא יכול להיות יחודי למרות שהוא חלק מהכלל, מהמשפחה.

שהוא אהוב גם אם הוא חושב אחרת, שהוא חלק מהמשפחה.

כי בסופו של דבר הילד הזה רוצה שיאהבו אותו, אך כדי שיאהבו אותו הוא חושב שהוא צריך להיות מיוחד.

לכן לילד הזה צריך לשים דגש על אהבה שלא מותנית בהתנהגותו.

הוא קודם כל אהוב, אחרי זה רצוי שיתנהג בצורה מסויימת.

.

אם הייתה לו יכולת בחירה אולי הוא לא היה בוחר להיות חלק מהמשפחה, אבל אין לו יכולת לבחור עכשיו, הוא חלק מהמשפחה ואת המשפחה אוהבים.

ללא תנאים.

וכאשר הילד מבין שהוא אהוב ללא תנאי והוא יכול להיות יחודי גם בלי לצאת מהכלל, הוא נגמל מהתנהגותו העוקצנית וכבר לא מנסה לפגוע באחרים רק כדי להרים את עצמו.

.

מיהו התם?

זה ששואל שאלה אחת ענקית.

זה יכול לנבוע משתי סיבות.

1.            הוא יודע שהוא לא יודע מספיק בשביל לשאול את כל השאלות הגדולות, לכן הוא שואל שאלה כללית כדי שילמדו אותו גם את מה שהוא לא יודע שהוא לא יודע.

2.            יכול לנבוע משטחיות, הוא שואל שאלה כללית כי הוא לא התעמק בפרטים ולכן שאלתו כללית.


בכל מקרה, התשובה נשארת אותו דבר, מורחבת.

תרחיב ותעמיק איתו כדי שידע ויבין לעומק.

.

מי הוא - זה שאינו יודע לשאול?

זה מי שלא יודע מספיק כדי לשאול.

זאת אומרת, כדי שהאדם ישאל על משהו, הוא צריך שיהיה לו מידע מסוים על הדבר ואז הוא יכול לשאול עליו שאלות.

כדי לשאול לדוגמה את השאלה הפשוטה: "למה השמיים כחולים?"

צריך לדעת מהם שמיים, מהו הצבע הכחול ושאפשר היה שהשמיים יהיו בצבע אחר.

אם אין לאדם את המידע הזה, כיצד הוא ישאל?

לכן את זה שלא יודע לשאול, מלמדים בצורות שונות, ברגע שיידע מספיק, גם הוא יוכל לשאול.

.

זה נכון שמחלקים את ארבעת הבנים לארבעה טיפוסים, סוגי אישיות.

אבל בכל אדם יש את כל הסוגים, פשוט במינונים שונים כאשר סוג מסוים מארבעת הבנים הוא דומיננטי אצלו.

.

מה הסוג הדומיננטי אצלך?



​​​​​​​

תגובות