מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

איך זה?

21/04/24 12:31
13 תגובות

על איום התאבדות שוברים אנונימיות ובכוח מצילים חיים. איום על בריאות פיזית לא גם חשוב? 

אני יודעת יש לזה תשובה אם כל המצווה לשמור על גופך ועל בריאות האיסור המפורש הוא רק בכוונה לפגוע בעצמך. זכות כל בן אדם (בוגר) לסרב טיפול. אבל במקביל מאיפה בה הזכות למוע לאדם בוגר לפגוע בעצמו אם כך הוא בוחר לעשות? משאנים על זה שהוא בטוח לא צלול הוא הוא כך בוחר לעשות. למה לא להבין שהכאב פשוט גדול מנשוא לא פחות ממחלה כרונית/סופנית וכאב פיזי בלתי נסבל. אשמח אם תגלו נכונות לדסקס נושא טעון זה. היי בינתיים. 


תגובות

לא-הייתי
21/04/24 12:36

זו שאלה מעניינת, לדעתי התשובה נעוצה בכשירות הנפשית של בן האדם לקבוע מה הוא רוצה ועל מה הוא מוותר, זאת אומרת בן אדם חולה פיזית עדיין מסוגל נפשית להכריע בעניין, בן אדם חולה נפשית ( סליחה על הבוטות) לעיתים זו המחלה/ הסימפטום והוא לא כשיר נפשית כמובן להחליט החלטה כה גורלית. 

וואי פתאום נראה לי שלא הבנתי את השאלה נכון

פיניקס57
21/04/24 13:14

הגבת יפה מאוד אבל בעיני הרבה יותר מסובך. לדוגמה אחת עם הפרעת אישיות גבולית קבלה אישור להמתת חסד אחרי שהפסיכיאטר קבע שאין טיפול למצוקתה. 

יש הבדל בין משמותר לבן אדם לעשות לעצמו וזכות של הזולת להתערב. נחשוב על אישון כנגד התמכרות לסמים קשים. אין תשובה אבל בעיני מעניין לחשוב בנידון. 

לא-הייתי
21/04/24 13:17

זה מקרה אחד אינדבדואלי, וגם הוא מעניין למה ומה בדיוק... לא נראה לי שאפשר לוותר כל כך מהר

לא-הייתי
21/04/24 13:19

את מתכוונת לזה שבריאות פיזית יותר חשובה מנפשית? או ממחישה עד כמה הנפש זה עניין מורכב יותר מפיזי? כי בריאות פיזית בד"כ קודמת לנפשית בסדר הטיפול אבל הנפש הרבה יותר מורכבת. 

פיניקס57
21/04/24 14:59

שניהם חשובים אבל ברור שבריאות פיזית מקבלת יותר התייחסות. אולי אפילו יותר קל אותו לאבחן ובו לטפל אבל זה לא עושה אותו יותר חשוב. משאת לא מבינה זה השאלה עד כמה מותר לזולת להתערב בשני מבחינת שמירה אפילו הצלת חייו. תודה 

פרפרונית
21/04/24 23:45

האנשים שסבלו הכי הרבה עם המחלות הכי חשוכות מרפא הצליחו להירפא. אם הם הצליחו להירפא גם אנחנו נצליח. אסור לוותר אף פעם. לכן רוצים למנוע מאדם לפגוע בעצמו. יש תקווה לשיפור ושינוי, תמיד. גם מהמקומות הכי קשים.

פיניקס57
22/04/24 6:52

אני שומעת אותך אבל לעיטים הכאב הרגעי/עכשווי כבד מנסוע ועל בסיס זה כן מאפשרים המתת חסד לחולי נפש. 

סוּ
22/04/24 11:15

כי כאב פיזי הוא גורם ישיר לכאב נפשי.

זה כמו שלא תתן לילד עם סכרת לאכול סוכר. גם אם הוא ממש רוצה. אתה לא תתן לו להחמיר את המחלה.

ומי שבמצב נפשי קשה הוא כמו ילד מבחינת ההחלטות האלה. ופגיעה עצמית, פיזית ואף רגשית נופלת תחת החמרת מחלה.

פיניקס57
23/04/24 13:29

וואו עכשיו קוראת פעם שנייה את משכתבת. פעם ראשונה החלטתי לא להגיב אבל עכשיו אני לא מתאפקת. בעיני את לגנרי טועה. סליחה. קודם חולה נפש הוא לא ילד, בת סבל נפש לא נגרם עם ידע סבלנםיזי - בשבילי בדיוק ההפך. אני שלושים שנה שוקללת. אני לא על 130 ק״ג בגלל תרופות פסיכיאטריות שבלעתי שהרסו לי את הברכיים ואני עכשיו ניידת בגפכסר גלגלים. גם מסרטן פנים ברחם סבלתי. מ50% נכות אני עכשיו עם 100% נכות. אולי משלא סובל בעצמו לא מסוגל להבין. לכן אני מאחלת לך שאת על בשרך אף פעם לא תביני. 

סוּ
24/04/24 0:57

אני מצטערת על כל הסבל שעברת. נכון אין לי את היכולת לשפוט אותך, ואני לא.

אבל בשאלה הכללית של "למה לעצור אדם מהתאבדות, וזה זכות" את מקרה פרטי בשאלה. אני עניתי בצורה כללית.

אני גם יכולה לענות בצורה פרטית למקרה פרטי, אבל אני לא מכירה אותך ואני לא במקומך ולכן לא מקומי ולא נראה לי את רוצה לשמוע את הדעה שלי על החוויה שלך,

 שזה הכי מובן וצודק שיש שלא תרצי לשמוע את זה.

אבל באופן יותר כללי כן יש לי מה להגיד.

קראתי היום בספר על דיכאון. איך המוח נכנס למצב של פסיביות על מנת לשרוד. כי הוא צריך לשמר את הכח להתמודדיות אחרות. גם התאבדות זה במקרה של המח דרך לשרוד כביכול. כי הכאב כל כך גדול. אבל בסוף זה פשוט מסקנה מוטעית של המח.

בסוף, בשינוי המצב מצוקה, למשל דיכאון עונתי, המח יצא מהמצב הפסיבי ואז המוות שהיה עלול להגיע לפני זה הוא שוב דבר מוטעה מבחינה הישרדותית. 

ולכן אני גם אומרת שזה מבחינתי ילד, כי אדם בדיכאון לא נמצא פיזית במצב כשיר לקבל החלטות כאלה. כמו שילד הוא לא כשיר לקבל החלטה על מה לאכול כי ברור שהוא יבחר ממתקים שאולי זה טעים אבל זה פוגע בבריאות.

פרפרונית
24/04/24 2:26

את כותבת ומסבירה נפלא❤️

פיניקס57
24/04/24 15:07

אין לי סבלנות כרגע לקרוא אבלל בעיני זה לא ראיות מלאסור הפלות. גם על זה לשני יש זכות/חובה להתערב? אם לא למה לא?

גם עם ילד ללכת נגד רצונות של הורים דורש צו בית משפט. 

גם עם מתנדבת ער״ן דברתי שאמרה שהגיעה להתנדבות בער״ן על בסיס תחושתה שזה הזוי שמאושפזים בסגור אחד שניסה אפילו מאיים לפגוע בעצמו. 


סוּ
24/04/24 1:00

אני כן רוצה להוסיף גם שאפשר לשנות את ההסתכלות על מצב המצוקה.

אפשר לגרום למח להגיע למסקנה למשל שחורף הוא לא מצב המצוקה שהוא חושב, ואז להתגבר,  או לפחות להקל, על הכאב וכן להקל על המצוקה ועל הדיכאון. לצאת מהמצב הפסיבי.