מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותהליכה מסייעת לטיפול בדיכאון

הליכה מסייעת לטיפול בדיכאון

סקירת מחקרים מצאה כי להליכה השפעה גדולה על הפחתת תסמיני דיכאון


הליכה היא פעילות שקל לשלב בחיי היום-יום (צילום: Shutterstock)
הליכה היא פעילות שקל לשלב בחיי היום-יום (צילום: Shutterstock)

 

פעילות גופנית נמרצת כבר נקשרה להקלת תסמינים של דיכאון. אבל ההשפעה של פעילות מאומצת פחות לא הייתה ברורה. כעת מחקר מראה כי גם להליכה - אחת הצורות המתונות יותר של פעילות – השפעה גדולה על דיכאון.

 

חוקרים בריטיים מאוניברסיטת Stirling השתמשו במחקרים קודמים שבדקו הליכה כטיפול להקלת תסמיני דיכאון. הם סקרו אלפים רבים של מחקרים ואיתרו 8 מחקרים מתאימים שכללו יחד 341 מטופלים שסבלו מדיכאון.

 

הממצאים שפורסמו בכתב העת Mental Health and Physical Activity הראו כי הליכה הייתה התערבות יעילה לדיכאון ושהייתה לה השפעה גדולה על תסמיני הדיכאון - דומה לזו של פעילויות מאומצות יותר.

 

החוקרים אומרים כי להליכה יתרונות רבים: כמעט כל אחד יכול ללכת, היא לא דורשת הוצאה כספית, היא בטיחותית ויחסית קלה לשילוב בחיים היום-יום.

 

 

Mental Health and Physical Activity Available online 4 April 2012.