מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותמה נשים רוצות בגבר? זה תלוי בזמן בחודש

מה נשים רוצות בגבר? זה תלוי בזמן בחודש

מתברר שיש זמנים מסוימים במחזור החודשי בהם לאישה יש נטייה להעדיף גבר-גבר על חנון מחשבים


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

חוקרים מאוניברסיטת UCLA ניתחו במשך שלוש שנים נתונים מעשרות מחקרים על האופן בו העדפות של נשים בבני זוג משתנות במהלך המחזור החודשי שלהן.

 

מהממצאים שפורסמו בכתב העת של איגוד הפסיכולוגיה האמריקאי Psychological Bulletin, עולה כי מסיבות אבולוציוניות, בתקופת הביוץ נשים נוטות להעדיף גברים המציגים תכונות גבריות סקסיות – כמו מבנה גוף ופנים גבריות, התנהגות דומיננטית וריחות מסוימים – אבל לא את התכונות הנחשקות באופן טיפוסי בבן זוג במערכת יחסים ארוכת טווח.

 

החוקרים מסבירים שהתשוקה למאפיינים הגבריים האלה - שכנראה סימלו איכות גנטית גבוהה בקרב האבות הקדמונים שלנו - לא קיימת כל החודש, אלא רק בימים האלה שסביר שהאישה תיכנס להריון ותעביר את הגנים שלפני עידן ועידנים עשויים היו להעלות את הסיכויים שהצאצא שלה יצליח לשרוד ולהתרבות.

 

החוקרים אומרים כי לפעמים לנשים יוצא שם רע בגלל שהן הפכפכות, אבל דפוסי השינויים בהעדפות שהן חוות טבועים בהן, למרות שכנראה כבר אין להם תפקיד בימים האלה. הם שריד אבולוציוני – כמו עצם הזנב.

 

מהמחקרים נראה כי התגובות של נשים לריח של גברים עשויות להפיק את ההשפעות החזקות ביותר. במחקרי הריחות חוקרים ביקשו מנשים להריח חולצות שנלבשו על ידי גברים בעלי רמות שונות של סימטריה של הפנים והגוף. סימטריה של הפנים והגוף נקשרה במחקרים קודמים לתכונות כמו מבנה גוף גדול, אטרקטיביות ובריאות. נמצא כי נשים העדיפו את הריחות של גברים סימטריים סביב תקופת הביוץ. 

 

לדברי החוקרים, אם נשים יבינו את ההיגיון מאחורי השינויים הללו, זה עשוי להביא לכך שהן יהיו יותר מודעות למצב ויעשו החלטות נבונות יותר.

 

 

לפרטים נוספים בהודעה שפרסמה אוניברסיטת UCLA

 

neverest1
13/02/14 19:38

המון חוקרים...היו גם חוקרות?...

סתם מחייך