מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותמחקר בדק אם הגובה משנה באהבה

מחקר בדק אם הגובה משנה באהבה

מחצית מהנשים לא רוצות לצאת עם גבר נמוך מהן. לגברים לעומת זאת, לרוב לא אכפת לצאת עם בחורה גבוהה יותר


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

האם גובה באמת משנה כשמדובר בעניינים של הלב? מחקר חדש מצא שהגובה של בן זוג פוטנציאלי חשוב יותר לנשים מאשר לגברים. מהממצאים שפורסמו בכתב העת Journal of Family Issues עולה כי הגובה חשוב לנשים בעיקר בגלל רצון לחוש נשיות ומוגנות.

 

המחקר, אותו עורכו חוקרים מאוניברסיטת רייס ואוניברסיטת צפון טקסס, הורכב משני חלקים. החלק הראשון התבסס על מידע ממודעות של 455 גברים ו-470 נשים מארה"ב באתר ההיכרויות Yahoo. הגיל הממוצע של המשתתפים היה כ-35 שנים.

 

החוקרים מצאו כי בעוד ש-13.5% מהגברים רצו לצאת רק עם בחורה נמוכה מהם, כמעט מחצית מהנשים (49%) רצו לצאת רק עם גבר גבוה מהן.

 

החלק השני של המחקר כלל 54 גברים ו-131 נשים מאוניברסיטה בארה"ב, שהשיבו על שאלות פתוחות בסקר אינטרנטי. הממצאים העלו כי בעוד ש-37% מהגברים רצו לצאת רק עם נשים נמוכות מהם, 55% מהנשים רצו לצאת רק עם גברים גבוהים מהן.

 

החוקרים מדווחים כי הסיבות המרכזיות שנשים נתנו להעדפת בן זוג גבוה קשורות לרצון להרגיש מוגנות ונשיות. החוקרים מאמינים כי העדפות הגובה של גברים ונשים קשורות לציפיות חברתיות מסורתיות וסטריאוטיפים מגדריים יותר מאשר להסברים אבולוציוניים.

 

 

האם הגודל קובע?

 

Journal of Family Issues January 21, 2014 0192513X13519256