מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותנשים תופסות נשים באדום כאיום

נשים תופסות נשים באדום כאיום

רוצה להסתדר עם הבנות? אל תלבשי אדום. חוקרים מצאו כי הצבע גורם לנשים לראות נשים אחרות כאיום מיני


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

נשים שלובשות אדום נתפסות כיריבות רומנטיות על-ידי נשים אחרות וגורמות לנשים לגונן יותר על בני הזוג שלהן. כך מצא מחקר חדש שפורסם בכתב העת Personality and Social Psychology Bulletin.

 

מחקרים שפורסמו בעבר מצאו כי גברים נוטים להאמין שכשנשים לובשות אדום זה סימן לפתיחות מינית ושגברים יותר נמשכים לנשים באדום. מחקר שפורסם בשנת 2010 בכתב העת Journal of Experimental Psychology הראה כי בחור נהיה נחשק יותר לבנות המין השני אם הוא לובש חולצה אדומה.

 

צוות חוקרים, בראשם חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר, ביקש לבחון כיצד צבע הבגדים של נשים משפיע על נשים אחרות. לשם כך החוקרים ערכו שלושה ניסויים.

 

בניסוי הראשון השתתפו 196 נשים. החוקרים הראו להן תמונה של אישה צעירה ומושכת בשמלה – בתמונה אחת אותה ראו מחצית מהנחקרות האישה לבשה שמלה אדומה ובתמונה שניה אותה ראו הנחקרות האחרות השמלה הייתה לבנה. פרט לכך התמונות היו זהות. החוקרים ביקשו מהנשים לדרג את העניין של האישה שבתמונה במין ומצאו שכאשר הצעירה לבשה אדום הנשים דירגו אותה כיותר מעוניינת במין בהשוואה לאישה בלבן.

 

בניסוי השני החוקרים השתמשו באותן תמונות, אך הפעם מחצית מ-327 המשתתפות התבקשו לדמיין שהן מתחרות עם האישה בתמונה על גבר. שוב, האישה באדום נתפסה כיותר מעוניינת במין. הנשים גם נטו יותר להגיד שהסבירות שאישה באדום תבגוד בבן הזוג שלה גבוהה יותר בהשוואה לאישה בלבן.

 

בניסוי האחרון 143 סטודנטיות שהיו במערכת יחסים הסתכלו על תמונות של אותה אישה כשהיא לובשת חולצה אדומה או ירוקה. המשתתפות התבקשו לומר עד כמה הן חושבות שהאישה בתמונה מעוניינת במין, כמה הן יהיה מוכנות להכיר אותה לחבר שלהן וכמה הן ירגישו בנוח אם החבר שלהן יבלה זמן לבד עמה. האישה באדום דורגה שוב כיותר מעוניינת במין והנשים נטו פחות לרצות שהאישה באדום תתקרב לבן הזוג שלהן.

 

חשוב לציין כי הממצאים של המחקר מצביעים על נטייה ממוצעת ולא יהיו נכונים בכל אישה כל הזמן. עם זאת, אם את יוצאת לעבודה בשמלה אדומה ומקבלת חיוכים מהגברים וכתף קרה מהנשים, ייתכן שאת שולחת סימנים של פתיחות מינית שאת כלל לא מודעת להם.

 

 

Pers Soc Psychol Bull July 11, 2014