מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החלמה והתחזקות

מאת נטע5
12/05/15 19:53
986 צפיות
אחרי הפוסט המיואש האחרון אני עדיין מנסה בכל זאת לא לאבד תקווה.

במוצ"ש האחרון, אחרי שהכאבים החריפו פניתי למוקד לרפואת נשים של קופת החולים שלי, ליד הבית. כמובן שלא היה להם כל כך מה לעשות איתי, הרי לא מדובר בבעיה שהתחילה עכשיו. אבל הרופא שפגשתי שם המליץ לי לבקש מרופא המשפחה גם בדיקות אולטרסאונד בטן ובדיקת דם כללית. (לא הבנתי כל כך מה הקשר לבדיקת דם אבל שיהיה). בכל אופן ביקשתי את הבדיקות האלו מהרופא שלי אלא שאז התברר שאולטרסאונד בטן תחתונה זה משהו שרק רופא נשים יכול לתת. אם כי בעצם כבר עשיתי את כל הבדיקות האפשריות באיזור הזה וסרקתי אותו מכל הכיוונים האפשריים כך שאין לי מושג מה עוד נשאר לבדוק שלא בדקתי עדיין. בכל זאת רק ליתר בטחון, אני הולכת מחר לעשות שוב אולטרסאונד למפשעות. אני בטוחה שהיא תצא תקינה ושלא ימצאו כלום אבל רק כדי לסמן על זה "וי" ובאמת ליתר בטחון לאור ההחמרה בכאבים.

 

בכל אופן, כתבתי על כך שאני מתוסכלת בעיקר מזה שאני לא עושה ספורט וכתוצאה מכך עולה במשקל. ושאף אחד לא יספר לי סיפורים שבירידה במשקל, החשיבות של פעילות גופנית היא משנית וההשפעה שלה מזערית ושהכי חשוב זה התזונה. זה לא שאני חושבת שהתזונה לא חשובה, היא בהחלט חשובה אבל גם לפעילות הגופנית יש חשיבות מכרעת הרבה יותר ממה שחושבים או נוהגים לעשות בה. עובדה שעד היום הפעילות הגופנית הייתה הדבר העיקרי שעזר לי לרדת במשקל. מה גם שמעבר לעניין של משקל פעילות גופנית היא חשובה גם לעוד הרבה דברים אחרים. ומתסכל אותי לקרוא ולשמוע בכל מיני מקומות כתבות ומאמרים על כמה שחשוב לעשות פעילות גופנית ושאין לי כל כך מה לעשות עם המידע הזה שגם לא מחדש הרבה.

 

אז לא ויתרתי והחלטתי בכל זאת לנסות למצוא איזושהי פעילות שתתאים לי כי לא יכול להיות שאני צריכה להיות זומבי רק בגלל המצב שלי. אחרי הכל אפילו נכים בכיסא גלגלים עושים ספורט. באמת בימים האחרונים מצאתי את עצמי מחפשת באינטרנט חומר וכתבות על אולימפיאדת הנכים רק כדי לקבל השראה.

ובינתיים מהקאנטרי שהייתי מנויה בו קיבלתי SMS על כך שיש עכשיו מבצע של כרטיסייה ב-50% הנחה, כך שהיא עולה כרגע 300 ש"ח ל-10 כניסות. זה נראה לי פתרון טוב כי חשבתי שזה ייתן לי אפשרות לבדוק האם אני יכולה לשחות לפני שאני מחדשת את המנוי.

 

אז היום סוף סוף הגעתי לקאנטרי וקניתי את הכרטיסייה וניסיתי לשחות. יש לציין שכמו תמיד שחיתי רק חתירה (שחיית חזה היא ממש לא אופציה במקרה שלי) וגם שחיתי מאוד בעדינות ועדיין, המתיחה הזאת של היד מותחת גם את שרירי האגן והמפשעות וזה מגביר את הכאב, מאוד. האמת שזה מוזר כי רק לפני פחות משבועיים גם כן שחיתי (באותו זמן לא ידעתי על המבצע ושילמתי כניסה חד פעמית) וזה לא השפיע על הכאבים. אין לי מושג למה רק לפני כ-10 ימים כשכבר הייתי במצב של החמרה בכאבים באופן כללי, השחייה לא החמירה את הכאבים באותו יום ועכשיו כן. בכל אופן מחר יש לי טיפול אצל הפיזיותרפיסטית כך שאוכל לשאול אותה על כך.

 

בינתיים אני חושבת על כיוון נוסף, אולי כן לחדש את המנוי בקאנטרי ואז אוכל ללכת לחדר כושר שם ואולי המדריך שם יוכל להמליץ לי על תרגילים שמפעילים רק את פלג הגוף העליון. העיקר לעשות משהו..

 

ולגבי התזונה אז כן, אני לא מזניחה את זה וכבר התחלתי לעשות שינוי משמעותי: החלטתי להמנע ככל האפשר מממתקים למיניהם ומאכילה מרובה במסעדות. הפסקתי לקנות מעדני סויה וגם אם עד עכשיו הייתי אוכלת בבוקר דייסת קוואקר עם חלב סויה ממותק, עכשיו החלפתי אותו בחלב סויה אחר ללא סוכר ומלח וזה כבר שינוי משמעותי. אני לא יודעת עד כמה זה מספיק בשביל לרדת במשקל אבל אם זה לפחות יעצור את העלייה זה גם טוב.

 

מחר לפני שאלך לעשות את האולטרסאונד, אעשה גם בדיקת דם. בהתחלה לא חשבתי שצריך כי הרי עשיתי רק לפני כ-4 חודשים והיה תקין לחלוטין אבל מאז כאמור עליתי במשקל אז אולי בכל זאת כדאי לבדוק שוב ואולי אם אראה את התוצאות מול העיניים, זה גם ייתן לי יותר מוטיבציה להתמיד בדיאטה.

 

ואולי בסופו של דבר המסקנה שלי תהיה פשוט להרפות. אולי זה לא הזמן עכשיו לרדוף אחרי המשקל ואולי רק הרפיה ומנוחה יעזרו גם להחלמה ובסופו של דבר גם לחזרה מלאה לשיגרה.

תגובות

אפרת_זיו
13/05/15 7:39

מאד חשוב לאפשר לעצמנו לנוח

אני אוהבת ומעריכה את הדרך בה את בוחנת את הדברים, בודקת, מנסה ובעיקר לא נכנסת לדכדוך ולא מאבדת תקווה.

 

נטע5
נטע5