מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החלמה והתחזקות

מאת נטע5
15/05/15 6:02
1112 צפיות
ביום רביעי האחרון הייתי בטיפול הפיזיותרפיה השלישי שלי. אתחיל מהסוף ואומר שכאשר יצאתי מהטיפול כבר הרגשתי יותר טוב מאיך שהרגשתי כשנכנסתי אליו. מה שאומר שהפיזיותרפיה אכן עוזרת. 

 

במהלך הטיפול שאלתי את הפיזיותרפיסטית על עניין השחייה. סיפרתי לה על כך שיום לפני כן ניסיתי לשחות וזה הגביר לי את הכאבים. להפתעתי היא אמרה שזה דווקא טוב, שהשריר עובד וכל עוד הכאבים הם לא כאלה שתופסים אותי כמה ימים ולא עוברים אז זה אחלה. ובכן, אולי בכל זאת כדאי להמשיך לשחות, לפחות בימים טובים יותר שלי. או לעשות הליכות איטיות וקצרות. לפעמים גם זה מעט מקל. 

 

מה שקצת מטריד אותי הוא שמכיוון שלא קבעתי עוד טיפולים מראש, יש לי עוד תור רק ליום רביעי בשבוע הבא, כלומר הפרש של שבוע בין טיפול לטיפול, ופיזיותרפיה צריכה להיות לפחות פעמיים בשבוע. יותר גרוע מזה, הטיפול שאחריו יהיה כמעט חודש אחרי הטיפול הקרוב. זה כי אין לפיזיותרפיסטית תורים קרובים יותר ואני חוששת שהפערים האלה בין טיפול לטיפול יפגעו באפקטיביות של הטיפול. מה שנשאר לי לעשות הוא באמת כל הזמן להתקשר למכון ולברר אם התבטלו תורים, אולי אני אוכל להשתחל איכשהו ככה בין לבין. 

 

וכמובן שבפיזיותרפיה הדבר הכי חשוב הוא התרגול העצמי בבית. אני מנסה לעשות את התרגול אבל מתקשה. מרגישה שהתרגול מגביר לי את הכאבים. למשל יש איזה תרגיל שאני צריכה לשבת בפישוק הרגליים כך שאני צריכה להגיע למצב של מתיחה אבל לא כאב. אני לא מצליחה להגיע למצב הזה. רק למצב של או כלום או כאב. אין מצב של מתיחה. הנה עכשיו אני שוב סובלת מכאבים חזקים כי אתמול בערב ניסיתי לעשות את התרגיל הזה. אבל אולי אנסה בכל זאת לעשות בעדינות תרגילים אחרים. 

 

ובכל זאת כדאי לסיים עם כמה נקודות אור: 

בדיקת הדם שעשיתי ביום רביעי יצאה לא פחות ממושלמת. הכל תקין כולל ההמוגלובין, שעד הניתוח הייתי צריכה לקחת תוסף ברזל באופן קבוע כדי לייצב אותו על ה-12.5. עכשיו, חצי שנה אחרי הניתוח אני לא לוקחת תוסף ברזל בכלל וההמוגלובין עומד על 13.5, יותר גבוה משהיה אי פעם. 

בבדיקה הקודמת שעשיתי לפני כ-4-5 חודשים היה לי כולסטרול גבוה. גם הוא ירד ועכשיו הוא תקין מבלי שעשיתי משהו בשביל זה. הפתיע אותי שהכולסטרול ירד למרות שאני מנוטרלת מפעילות גופנית. יכול להיות שהעלייה בכולסטרול כחודש לאחר הניתוח הייתה תופעת לוואי של הפסקת הגלולות שלקחתי עד הניתוח או אולי מצב של סטרס (אבל זה לא שעכשיו אני לא בסטרס..) אבל בכל אופן העיקר שעכשיו הוא תקין. 

 

ואם כבר הזכרתי את זה אז בשבוע האחרון הצלחתי לשמור על תזונה נכונה בלי שטויות. בבוקר אני עושה לעצמי דייסת קוואקר עם שוקולד אבל מחליטה שהשוקולד הזה הוא הממתק הראשון והאחרון שלי ביום ואם אני רוצה עוד מתוק במהלך היום, לאכול תמרים או פירות אחרים. פשוט בהזמנה מהסופר אני מראש לא מזמינה את מעדני הסויה שהייתי רגילה להזמין או ממתקים אחרים. ומחליטה גם לא לקנות ממתקים במהלך היום. עד עכשיו הלך לי טוב עם זה. ואם אני לא טועה אפילו ירדתי מעט במשקל. 

 

כך או כך אני מחליטה בשום אופן לא להתייאש, תהיה הסיבה לכאבים אשר תהיה אני אעשה הכל כדי לצאת מזה. הבנתי שהקופה נותנת רק שישה טיפולי פיזיותרפיה ובינתיים עברתי שלושה, כלומר נשארו לי עוד שלושה. אם כי הבנתי שלפעמים אם המטפל מבקש, הקופה יכולה לתת עוד טיפולים. אולי זה לא אופטימי ממש לחשוב שאזדקק לעוד טיפולים ועדיף לחשוב שהשלושה יספיקו לי אבל איכשהו אני עדיין נתקלת בקשיים עם התרגילים כפי שכתבתי קודם. בכל אופן באמת מקווה שאחרי שלושת הטיפולים הנותרים המצב ישתפר ובעיקר מקווה שהם לא יהיו בפער של שבוע או חודש בין טיפול לטיפול. 

תגובות

נטע5
נטע5