מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםמי אניההתחלה - או פרק ראשון

03/10/15 13:09
1197 צפיות
ההתחלה - או פרק ראשון
נולדתי בירושלים ילד שלישי למשפחה שבה  ארבעה ילדים. סיימתי את לימודי בתיכון עיוני ושירתתי שירות צבאי מלא שלוש שנים. במהלך שירותי הצבאי השתתפתי במלחמת יום הכיפורים . המלחמה השפיעה על המשך חיי הבוגרים. נישאתי בגיל 22 ולפני כחודש חגגנו 40 שנות נישואים מאושרות. אני בעל השכלה מאד רחבה הכוללת הסמכה מקצועית ב 14 תחומים. אינני אקדמאי. במהלך שנות עבודתי הייתי שכיר כ- עשרים וחמש שנה ועצמאי כ- 15 שנה. עקב סיבוכי המחלה מכרתי את עסקי והיום אני עובד במשרה חלקית בניהול חברה קטנה. לפני כ 15 שנים אובחנתי כסוכרתי. עקב המחלה חיי השתנו בהדרגה.

אני והסוכר

כשהייתי ילד בשנות ה"צנע" ומיד בשנים של קום המדינה ,

סוכר היה מוקצב לכל נפש .

כך נכנס הרעיון שמתוק הוא טוב ומייצג הצלחה.

גם בכל התרבות המערבית שהתאוששה ממלחמות העולם הראשונה והשנייה שבהן בכל העולם התרבותי היה מחסור בכל מוצרי המזון.

 הסוכר היה מוצר מותרות ממנו ייצרו ממתקים, שתייה מוגזת ועוגות. גם הקמח הלבן היה מיוחס יותר  מהקמח השחור, המלא.רק המשפחות העניות המשיכו לאכול קמח שחור וגס.

גם אצלנו בבית אכלו דרך קבע לחם שחור ובשבת הייתה מגיעה המלכה של הלחם -  החלה. שחומה קלועה ונלווית לכל מאכלי השבת שבהכרח ייצגו מאכלים טובים יותר ממאכלי היום חול. אט אט התבגרתי נישאתי בגיל 22 ובמהלך השנים נולדו לי ארבעה ילדים. תמיד אהבתי לאכול ואט אט  עליתי במשקל עד ל 90 ק"ג וגובהי אז 183 ס"מ.

המשך יבוא

 

תגובות

תמורה-קייל
03/10/15 14:45

אני בערך בגילך וסוכרתית2 וגם גדלתי עם תחושה שחלה היא דבר נהדר... זה כל כך השפיע עלי שכשפתחתי את הבלוג כאן בחרתי להעלות תמונה של חלה שאפיתי במו ידי וזה במיוחד יוצא דופן כי אני לא אוהבת לבשל וגם לא מרבה לבשל smiley

היום לא יעלה על דעתי לאכול חלה (אני שומרת על רמות סוכר טובות A1C-6.1), ואני גם לא באמת רוצה, אבל בגלל הנוסטלגיה החלטתי להשאיר את התמונה בכל זאת.

 

קאפוצינטה
03/10/15 20:52

ברוך הבא!yes סקרנית לשמוע את המשך הסיפור שלך...