מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת עיניים משלימה

כמוניבלוגיםרפואת עיניים משלימהגלאוקומה – טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

גלאוקומה – טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

גלאוקומה גורמת לפגיעה חמורה בראייה ויכולה אף לגרום לעיוורון. הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת בטיפול בהורדת הלחץ התוך עיני באמצעות טיפות עיניים, אך טיפול זה אינו מספק וכרוך בתופעות לוואי רבות.
פוסט זה מביא הסבר קצר על המחלה ועל הגורמים לה, וכן מפרט את עקרונות הטיפול בגלאוקומה באמצעות הקפואה הסינית. 

16/05/12 9:37
721 צפיות
גלאוקומה – טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

גלאוקומה (ובעברית – ברקית) מתייחסת לקבוצת מחלות עיניים אשר המשותף להן הוא ניוונם של תאי עצב הראייה. עצב הראייה ממוקם בחלקה האחורי של העין והוא האחראי על העברת המידע מן העיניים אל המוח. הפגיעה בעצב הראייה גורמת בשלבים המתקדמים של המחלה לפגיעה משמעותית בראייה ויכולה אף להוביל לעיוורון.

נהוג לחלק את הגלאוקומה לשני סוגים: גלאוקומה פתוחת זווית הנובעת לעתים קרובות, אבל לא תמיד, בגלל לחץ תוך עיני מוגבר, וגלאוקומה סגורת זוית הנובעת לרוב מחסימה של זוית הלשכה הקדמית. גלאוקומה פתוחת זווית היא הצורה השכיחה יותר של המחלה ובה עוסק פוסט זה.

לחץ תוך עיני תקין חיוני לתפקודה ולשלמותה של העין. העין מייצרת באופן קבוע נוזל אשר עובר דרך האישון אל החלק הקדמי של העין ומשם אל הזוית האחראית לספיגתו וניקוזו מהעין. עלייה בלחץ התוך עיני עלולה להתפתח בעקבות בעייה מכנית בתהליך ניקוז הנוזל, או בעקבות ייצור מוגבר של נוזל בעין אשר אינו מספיק להתנקז בקצב מתאים.

מחלת גלאוקומה עלולה להתפתח גם בעקבות אספקה לקויה של דם וחמצן לעבר עצב הראייה (איסכמיה), כתוצאה מנזק אוטואימוני הגורם להרס תאי עצב הראייה ומגורמים נוספים.

גלאוקומה – ההיבט הסיני

אחד הביטיים החשובים ביותר ברפואה הסינית זה Yin & Yang ובעזרתו מסבירים את כל התופעות הקיימות. Yin & Yang מתארים תופעות אשר מחד מנוגדות זו לזו ומאידך משלימות זו את זו. לדוגמא: חום וקור, חיים ומוות, יום ולילה ועוד. Yin & Yang שומרים על שיווי משקל ביניהם. כאשר שיווי המשקל ביניהם מופר יש לשאוף למציאת נקודת שיווי משקל חדשה. למטפל באמצעות הרפואה הסינית יש את הכלים הן לאתר את חוסר שיווי המשקל והן לאזנו.


גם שלבי מחלות ניתן לתאר באמצעות Yin & Yang. למחלה שנמצאת בשלב האקוטי שלה לרוב מתייחסים כאל מחלה שנמצאת בשלב ה Yang, וכאשר ישנה דעיכה בסימפטומים המחלה עוברת לשלב ה- Yin. כך במחלת גלאוקומה – כאשר הלחץ התוך עיני גבוה תחשב הגלאוקומה למחלה בשלב ה- Yang וכאשר הלחץ התוך עיני יתייצב "תעבור" המחלה לשלב ה- Yin. הטיפול באמצעות רפואת עיניים סינית מחזק את ה- Yin משום שהוא הגורם להתפרצות ה- Yang.

מטרתו המרכזית של הטיפול בגלאוקומה באמצעות רפואת עיניים סינית הוא למנוע את התדרדרות המחלה ולהביא לשיפור בראייה. הרפואה הקונבנציונאלית מתמקדת בטיפול להורדת הלחץ התוך עיני, אך טיפול זה אינו מספק משום שלחץ תוך עיני גבוה אינו הגורם היחידי לגלאוקומה. זאת ועוד, ישנם מקרים בהם הגלאוקומה ממשיכה להתדרדר למרות איזון הלחץ התוך עיני.

אחד הגורמים המרכזיים להתדרדרותה של גלאוקומה הוא זרימה לקויה של דם אל עבר עצב הראייה. הטיפול ברפואת עיניים סינית משקם ומשפר את זרימת הדם והחמצן לעין ובכך מגן על עצב הראייה ומסייע לעצירת התפתחות המחלה.
בנוסף, הטיפול בגלאוקומה שם דגש על טיפול בסימפטומים נוספים העלולים להופיע בעקבות המחלה, וביניהם: פגיעה בשדה הראייה, כאבים, תגובות אלרגיות, ערכי כולסטרול ולחץ דם גבוהים, בעיות במערכת העיכול והשתן ועוד.

טיפול בגלאוקומה באמצעות רפואת עיניים סינית משלים ונעשה בשיתוף עם הרפואה הקונבנציונאלית והוא נמצא יעיל במיוחד בשילוב טיפות להורדת הלחץ התוך עיני.

תגובות