מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת עיניים משלימה

כמוניבלוגיםרפואת עיניים משלימהרטיניטיס פיגמנטוזה– טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

רטיניטיס פיגמנטוזה– טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

רטיניטיס פיגמנטוזה היא מחלת עיניים הפוגעת בראייה באופן חמור, ועלולה אף להוביל לעיוורון. הטיפול באמצעות רפואת עיניים סינית עשוי לעצור את התדרדרות המחלה ולהביא לשיפור בראייה.

22/11/12 23:59
732 צפיות
רטיניטיס פיגמנטוזה– טיפול באמצעות רפואת עיניים סינית

רטיניטיס פיגמנטוזה זהו שם כללי לקבוצת מחלות עיניים תורשתיות ונדירות, הפוגעות בתאי הרשתית בעין וגורמות לפגיעה חמורה בראייה. למרות התקדמות המחקר הרפואי, מחלת רטיניטיס פיגמנטוזה נותרה חשוכת מרפא וטרם נמצא לה מענה על ידי הרפואה הקונבנציונאלית.

רשתית העין נמצאת בחלקה האחורי של העין. תאי הרשתית, הנקראים קולטנים, קולטים את קרני האור וממירים אותן לאנרגיה חשמלית המועברת אל המוח באמצעות עצב הראיה.

רטיניטיס פיגמנטוזה פוגעת בקולטנים באופן הדרגתי ומשום כך גורמת לירידה הדרגתית בראייה. ברוב מקרי רטיניטיס פיגמנטוזה נפגעים תחילה הקולטנים הנמצאים בהיקף הרשתית , הנקראים קנים, האחראים על ראיית הלילה והראייה ההיקפית. לכן לרוב הסימפטום הראשון של רטיניטיס פיגמנטוזה הוא קושי בהסתגלות העין בתנאי תאורה שונים ועיוורון לילה. עם התדרדרות המחלה נפגעת הראייה ההיקפית ושדה הראייה מצטמצם עד לכדי ראייה כמתוך צינור. בשלבים הסופיים של המחלה, גם הקולטנים שנמצאים במרכז הרשתית, הנרקאים מדוכים, נפגעים, והחולה מאבד את ראייתו באופן מוחלט.

רטיניטיס פיגמנטוזה – אבחון וטיפול

ניתן לאבחן רטיניטיס פיגמנטוזה כבר בינקות, אולם לרוב היא מאובחנת עם זיהוי סימפטומי המחלה בילדות או בקרב בוגרים צעירים. האבחון מבוצע על ידי בדיקות שדה ראייה ובדיקות המודדות את הפעילות החשמלית בתגובה לאור בתאי הרשתית ובעצב הראייה.

התורשה של רטיניטיס פיגמנטוזה היא מורכבת ולא תמיד ניתן לקבוע את סוג התורשה באמצעות בדיקת ההיסטוריה המשפחתית. נכון להיום זוהו מעל מאה מוטציות בכארבעים גנים שנים אשר עלולות לגרום למחלה, אך ההשערה בקרב החוקרים היא כי ישנם עוד גנים רבים אשר מוטציה בהם עלולה לגרום למחלה שטרם זוהו.

מחקרים מצאו כי ויטמין A במינונים גבוהים עשוי לעכב את התפתחות המחלה, אולם הקשר בין צריכה של ויטמין A להפתחות המחלה לא הוכח בצורה מובהקת.

רטיניטיס פיגמנטוזה – ההיבט הסיני

הטיפול ברטיניטיס פיגמנטוזה באמצעות רפואת עיניים סינית נחשב ליעיל במיוחד, ואחוז ניכר מהמטופלים מרוצים מתוצאות הטיפולים ומהשיפור בראייתם. הטיפול מתמקד בעצירת התדרדרות המחלה ובשיפור הראייה.

רפואת העיניים הסינית מתאימה את העקרון הטיפולי המתאים ביותר למצבו של החולה, בהסתמך על שילוב הכלים המתקדמים של הרפואה המערבית, יחד עם הכלים של הרפואה הסינית. הטיפול באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא משפר את זרימת הדם אל עבר הרשתית, בנוסף בעזרת טכניקה יחודית משפר את התגובה החשמלית של הקולטנים, ובכך משפר את תפקודם ועשוי לגרום לשיפור בראייה.

תגובות