מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רפואת עיניים משלימה

כמוניבלוגיםרפואת עיניים משלימהטיפול ברטינופתיה סוכרתית באמצעות רפואת עיניים סינית

טיפול ברטינופתיה סוכרתית באמצעות רפואת עיניים סינית

רטינופתיה סוכרתית היא סיבוך של מחלת הסכרת והיא מהווה את הגורם העיקרי לעיוורון בגילאים 20-74 בעולם המערבי. קראו כאן כיצד רפואת עיניים סינית מטפלת במחלה ובסימפטומים שלה וכיצד היא מסייעת לעצירת התדרדרותה ומביאה לשיפור בראייה.

25/11/12 13:37
705 צפיות
טיפול ברטינופתיה סוכרתית באמצעות רפואת עיניים סינית


רטינופתיה סוכרתית זהו סיבוך של מחלת הסכרת הפוגע בראייה באופן חמור, ועלול אף להוביל לאובדן ראייה מוחלט.

עם העלייה בשכיחות במחלת הסכרת בעולם המערבי, עולה גם שכיחותה של מחלת רטינופתיה סוכרתית, והיא מהווה את הגורם העיקרי לעיוורון בקרב בני העשרים עד שבעים וארבע.

חולי סכרת נמצאים בסיכון גבוה לפתח מחלות עיניים כגון קטרקט וגלאוקומה, אולם הסיכון הגדול ביותר לראייה נגרם עקב פגיעה ברשתית. מחלת הסכרת פוגעת בכל כלי הדם הקטנים בגוף, ובכלל זה גם בכלי הדם הזעירים ברשתית. כעשרים וחמישה אחוזים מחולי הסוכרת בני הארבעים ומעלה מפתחים רטינופתיה סוכרתית, וככל שמשך המחלה ארוך יותר, כך גדל הסיכון לפתח רטינופתיה סוכרתית. כמו כן, ככל שהסכרת אינה מאוזנת, כך תופיעה רטינופתיה סוכרתית מוקדם יותר וקצב התדרדרותה יהיה מהיר יותר.

נהוג לחלק את מחלת רטינופתיה סוכרתית לשני שלבים עיקריים:

1. רטינופתיה סוכרתית לא שגשושית – במצב הקל של שלב זה כלי הדם ברשתית מפתחים מעין בליטות קטנות הדולפות נוזל, אחר כך מתחילה חסימה של כלי דם ובדרגה החמורה נוצר מחסור בחמצן ברשתית.

2. רטנופתיה סוכרתית שגשוגית – בשלב זה, עקב מצוקת החמצן ברשתית, הגוף מצמיח כלי דם חדשים, אולם כלי דם אלה הינם בעלי דפנות חלשות ושבירות, ודם עלול לדלוף מהם לעבר הרשתית ולפגוע בראייה באופן חמור. דליפה של נוזלים לעבר מרכז הרשתית והצטברותם שם עלולה לגרום גם להיווצרותה של בצקת בעין הפוגעת בחדות הראייה.

גורמי הסיכון לרטינופתיה סוכרתית הם: משך ארוך של מחלת הסכרת, חוסר איזון של הסכרת, לחץ דם גבוה, רמה גבוהה של שומנים בדם, תפקוד לקוי של הכליה, הריון ועישון.

מחלת רטינופתיה סוכרתית היא ללא סימפטומים בראשיתה, והחולה בה עלול שלא לחוש בה כלל, עד אשר מתרחשת פגיעה משמעותית בראייה. אולם האבחון המוקדם חשוב לצורך טיפול יעיל במחלה ולעצירת התדרדרותה.

רפואת עיניים סינית מטפלת בכל שלב של רטינופתיה סוכרתית על פי הסימפטומים הקיימים. הטיפול מתמקד בשורש הבעיה, הווה אומר בגורמים להיווצרות המחלה, ובכך עשוי למנוע את התקדמותה. הטיפול באמצעות רפואת העיניים הסינית יעיל במיוחד בשיפור זרימת הדם והחמצן אל עבר הרשתית ובמניעת היווצרות איסכמיה (תת אספקה של חמצן) באזורים שונים ברשתית. שיפור זרימת החמצן לרשתית מונע את הצורך של הגוף לייצר כלי דם פתלוגיים הגורמים לפגיעה חמורה בראייה ובכך עשוי למנוע את השלב השגשוגי של המחלה ולעצור את התפתחותה.

תגובות