מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שירה, נשימה ותמורה

כמוניבלוגיםשירה, נשימה ותמורהברית בין שירים וחולי - Song of Contagion

04/06/17 20:40
4165 צפיות
ברית בין שירים וחולי - Song of Contagion

בין רשתות התקשורת שנפרשו, בולטת גם רשת בריאות-מוסיקה. בלי קשר (אולי עם?) להצעה שהצעתי בבלוג כאן להשתמש במוסיקה שאנחנו אוהבים כדי להבריא, התפרסם השבוע מאמר מערכת בעיתון הרפואה Lancet, June, 2017 המוקדש למחזמר השירים Contagion שעולה החודש על הבמות ומתאר דרך המוסיקה את עולם הרפואה שלנו.

למה חלק מהמחלות מגיעות לכותרות ומושכות מיליונים למימון, ואילו אחרות יכולות לעבור בלי שבכלל נשים לב למרות שהן פוגעות בהרבה יותר אנשים מהמפורסמות שבהן?

זאת השאלה שהחליטו לחקור על ידי המחזמר החדש Song of Contagion אותו מבצעת תזמורת רב-אתנית בהתלהבות רבה בלונדון - Wilton’s Music Hall.

הפרויקט הוא תוצר שיתוף פעולה בין המנהל המוסיקלי Tony Haynes (ראו את הבלוג המעניין שלו על השת"פ עם נתוני הרפואה) והאפידמיולוגית Elizabeth Pisani.

את הקשר לחומרת הבעייה הרפואית החליטו להציג במחזמר על ידי קול רועם הן של השרים והן של המנגנים. וכשהמצב משתפר המוסיקה נרגעת...

 

“Turn the corner into Cable Street – a sharp breeze from the river catches you, sometimes the scent of the sea…the street remembers”

זאת השורה הראשונה בה נפתח המחזמר, בה שומע המקשיב מוסיקה ויקטוריאנית קלאסית ובה רואה הצופה שכונה ממזרח לונדון ליד התמזה בה חיים התושבים עם זוהמה והכולרה משתוללת.

המוסיקה רועמת יותר ככל שמתים יותר אנשים במגיפה ולמרות זאת חברות רשות המים החזקות מסרבות לערוך שינוי חיוני. בסופו של דבר ראש הפרלמנט לא עמד בריח הנורא שהתפשט בעיר מהנהר ורק אז הצביעו למימון הביוב בלונדון והמגיפה שככה באנגליה... המוסיקה המערבית לאט שוקטת, אבל במקביל הכלים והקולות ההודים במחזמר ממשיכים להרעיש שכן גם עכשו במזרח בנגל המגיפה עדיין נמשכת ובלי השקעה בביוב ימשיכו הודים למות.

 

עוד ניתן לקרוא:

Mendenhall, E. Syndemics: a new path for global health research. Lancet. 2017; 389: 889–891

 

 Composition and arranging techniques from Grand Union Orchestra composer/director Tony Haynes

An Alliance of Music and Science. (accessed May 18, 2017)

https://tonyhaynesmusic.wordpress.com/2017/03/30/57-an-alliance-of-music-and-science/

 

Undream

תגובות

Shay.Tochner
05/06/17 10:24

מרשים !!

תמורה-קייל
05/06/17 22:54

שיחה מעניינת בין מנהל ה-NIH ובין זמרת האופרה רנה פלמינג על מחקרם המשותף אודות הקשר בין מוסיקה, בריאות ונוירוסיינס. כתבו יחד מאמר ב- JAMA. האם עבר הרחוק באמת שרנו לפני שבכלל ידענו לדבר?

An NIH-Kennedy Center Initiative to Explore Music and the Mind

המוסיקה מקדמת יכולות למידה

מחקר מעניין שאמפתיה משפיעה על המוח ועל יכולת הקשבה למוסיקה

תמורה-קייל
30/06/18 18:00

איך משפיעה המוסיקה עלינו? הרצאת TED

תמורה קייל
תמורה קייל
קראתי מחקר על אתרי הכרויות שהראה כי בהעדר תמונה, השיחות יותר לעומק. מעניין אם זה גם נכון לחברויות באתרי בריאות?