מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפש

מארז ספרים בנושא תזונה בריאה, הכולל ספר לילדים וספר להורים יוצא עכשיו בפרויקט גיוס המונים, מאת אחת הבלוגריות הוותיקות ב"כמוני"

03/01/18 13:27
8207 צפיות
בריאות המשפחה עם תזונה נכונה

רחלי בהרל, גולשת ובלוגרית ותיקה באתר "כמוני" הוציאה מארז ספרים בנושא תזונה בריאה למשפחה בשיתוף התזונאית הקלינית זהורית שייחי.

 

רחלי לפני כעשרים שנה אובחנה עם מחלת הטרשת הנפוצה, אשר הובילה אותה לשינוי משמעותי באורח החיים: "אני מאובחנת כבר 20 שנה ולשמחתי חיה עם הכותרת הזו בשלום. בשגרה אני חיה ללא סימפטומים (טפו, טפו, טפו, למען הזהירות), למדתי להקשיב לגופי וללכת אתו ולא נגדו. התזונה הטבעית שאימצתי משחקת תפקיד מרכזי בשמירה על בריאותי".

 

המארז מחולק ל- 2 ספרים, הראשון להורים "פשוט משפחה בריאה" והשני לילדים "בישולים קטנים".

 

הספר להורים שופע הצעות לשינוים מקדמי בריאות בבית, המון ידע, רעיונות ומענה לשאלות, למשל: איך לצרף את המשפחה לשינוי תזונתי, איך להוסיף ירקות ופירות לתזונה המשפחתית,  אכילה מחוץ לבית, מה כדאי לשלוח עם הילד לבית הספר , בררנות באכילת ילדים, ועוד ועוד. בספר גם מתכונים רבים שעונים על הצרכים של המשפחה בעת המודרנית - להכין מאכלים שיהיו מזינים, טעימים, וקלים להכנה.

 

הספר לילדים מכיל מתכונים שילדים אוהבים, אבל בגרסה הבריאה ומעוטר בחרוזים משעשעים הקשורים לאוכל.

 

כיום ברור, כי תזונה נכונה היא אחד מכלי המניעה האפקטיביים ביותר מפני מחלות. לא רק בעיות ההשמנה והסוכרת אשר ידועות בקשר שלהן לתזונה, אלא שכל מערכות הגוף מושפעות מהתזונה ולכל אדם יהיה זה נכון לעבור לתזונה בריאה. אם הוא בריא או אם הוא מתמודד עם מחלה ורוצה לשפר את היכולת השיקומית של הגוף, להקל על הסימפטומים ולהאט את התקדמות המחלה.

 

המארז נמצא כעת באתר "הדסטארט" שזו פלטפורמה למימון פרויקטים וחלומות. שם הפרויקט הוא "משפחה מָזֶה בריאה". כפי שרחלי מסבירה: "אני מאמינה שהנושא של הקמפיין - שהוא תזונה בריאה למשפחה - נמצא בלב כולנו, ובראש סדר העדיפויות של הורים ומשפחות רבות. הקושי הוא ביישום. יש החוששים שמדובר בהשקעת זמן רב, יש שחושבים כי מדובר בהוצאה גדולה, באוכל לא טעים, יש המפחדים מהקושי לעשות משהו שהוא שונה מהמקובל בסביבה, ועוד סיבות שונות. תשובות לכל אלה, והפרכת כל המיתוסים, הם חלק מהספר למבוגרים. אני מאמינה, במלא הצניעות, שהספרים שיצרנו הם חלק מעידן חדש של התעוררות תזונתית כללית, של הורים שלוקחים אחריות על בריאותם ובריאות ילדיהם ורוצים לעשות שינוי. הספרים שלנו באים לתמוך בתהליך הזה. כמורה במקצועי, אני פוגשת הרבה ילדים והורים ורואה את הרצון הגדול לעשות שינוי, ולכן אני נרגשת מהספרים וממה שהם מציעים.

 

אני פונה אליכם ואליכן להיכנס לקישור שלהלן, לבחור לעצמכם תשורה ולתמוך בהגשמת החזון של עולם הבריא שהספרים מאפשרים לרוכשים לצעוד אליו בבטחה ובהנאה".

 

קישור:

https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=18400&isactive=true

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
07/01/18 23:17

בהצלחה רחלי, אני תמכתי והזמנתי ערכה נושא חשוב לכל בית

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.

עוד פוסטים בבלוג: הבלוג של ערן ברקוביץ - מאחורי הנפש

סלמה בלייר פורשת מ"רוקדים עם כוכבים"
בלייר המאובחנת עם טרשת נפוצה השתתפה בתוכנית ונאלצת לפרוש בעקבות המלצת הרופאים
קראו עוד
כמה מילים על חייו ומותו של רוני פינקוביץ' שבחר בהמתת חסד
בשבוע שעבר פורסם שהשחקן והבמאי רוני פינקוביץ', שהתמודד עם טרשת נפוצה מזה למעלה משלושה עשורים והיה מרותק לכיסא גלגלים...
קראו עוד
מיזם מעניין למטופלי טרשת נפוצה בתקופת הקורונה
תקופת הקורונה שעברה, וכנראה זו שהולכת עוד לבוא פוגעות ברצף הטיפולי והשיקומי של המטופלים לכן יש למצוא פתרונות להמשך התוכנ...
קראו עוד
בחירות 2019 – הכל זה מלמעלה
שלום לכולם,למי שלא מכיר אני ערן, פסיכולוג רפואי, ולאורך השבוע פוגש באנשים רבים במסגרות שונות, בנוסף גם מנגיש מידע רפואי ...
קראו עוד
השחקנית סלמה בלייר מדברת על מחלת הטרשת הנפוצה
ישנם מספר מפורסמים עם טרשת נפוצה שמעלים את המודעות למחלה, אך מעולם לא ראיתי אדם עם טרשת נפוצה מתראיין תוך כדי התקף. עם ק...
קראו עוד