מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותהאוטיסטים - רחמים לא באמת יעזרו

דומה שהמדיה שלנו מגויסת לעזור לכאורה לאוטיסטים, אבל חוץ מרחמים אנחנו לא באמת עוזרים להם

מאת ארווין
16/02/19 20:51
999 צפיות

בו בזמן שהתקשורת עוסקת כל כך הרבה, בצורך לעזור לילדים האוטיסטים. בו בזמן שהאמת המרה מתגלית, שיש לנו אחוזים לא מעטים של אוטיסטים בקרב האוכלוסיה, שלא ידענו עליהם בכלל. בו בזמן, המוסדות האחראים, כולל הפסיכולוגיים והרפואיים, מקדישים משאבים מעטים מאוד לטיפול בבעיה. לא מתייחסים לנושא, כמעט בכלל, כבעיה רפואית, אלא כבעיה חברתית.

מבחינת האוטיסטים עצמם, גם המבוגרים שבהם, זהו אסון. בניגוד למחלות, כמו האיידס, שהרעש הציבורי שעוררו החולים, שכנעה את ממשלת ארה"ב, בזמנו, להקדיש משאבים רבים לטיפול במחלה ולבסוף אפילו נמצאו לה פתרונות רבים, וטובים, שהצילו חיים. אבל מבחינת החברה בארץ, האוטיזם הוא בעיה חברתית, שאפשר לפתור אותה על ידי חינוך הציבור, לסובלנות ויחס טוב כלפי הנפגעים.

כמה נוח ואופייני לממשלה שלנו! שתמיד מדברת מדברת וכשצריך להשקיע מעשים ומשאבים, נסוגה ומגמגמת....

יש לנו מוסדות, כמו בית אחד, שאמורים לטפל באוטיסטים. אבל מוסדות אלו מסורבלים, לא יעילים וסך הכול מספקים פרנסה לכל מני פסיכולוגים ופסיכיאטרים, שהחליטו שאפשר לרפא את המחלה, באמצעים לא יעילים. הדבר החיובי היחידי בכל העניין, הוא המוסד לביטוח לאומי, שמכיר בזה כנכות ונותן לאוטיסטים סיועה מסוים, כמו לנכים.

שורש הבעיה הוא כמובן בציבור הנפגעים. אלה שלא יכולים לבטא את עצמם. שלא יכולים לצעוק ולבוא בדרישות, שיפתרו את הבעיה, גם מבחינה רפואית. הורים מעטים, בעלי כוחות נפשיים, מצליחים, אכן, לעזור לילדים האוטיסטים ולהביא לשיפור מה. אבל כשמדובר במבוגרים האוטיסטים הרבים, שהתגלו, הם חסרי כושר ביטוי ואסרטיביות וחסרי יכולת לבוא בדרישות כאלו.

ובל נשכח שאנו חיים במדינה מפותחת ביותר מבחינה מדעית. ישראל אחראית לתרופות פורצות דרך, רבות, בתחום הסרטן למשל. יש לאל ידם של המוסדות המדעים בארץ, לעזור לאוטיסטים. אבל הם לא טורחים ללכת בכיוון הזה. כאמור, כל מטרת המוסדות זה התחום הפסיכולוגי, שאין לו בעצם פתרונות אמתיים לבעיה. זה כמו לנסות לפתור את בעיית הלהט"בים.

יש לצאת לדרך המדעית רפואית. לעשות ניסיונות ולנסות למצוא תרופות להקלה ולבסוף אולי, אפילו לפתרון מלא... מי יודע מה צופן העתיד המחקר הזה. בלי תקווה, אין גם הפתעות טובות. פסימיות וחוסר מעש, הם היום השולטים בנושא.

 

 

תגובות

ארווין
ארווין