מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מתחילים להפסיק לעשן יחד

כמוניבלוגיםמתחילים להפסיק לעשן יחדזה שיר פרידה אז בואו ואמרו שלום

יום 13

17/06/19 7:33
977 צפיות
זה שיר פרידה אז בואו ואמרו שלום

הבית מוכן. החברים בהיכון, עכשיו מכינים את עצמנו. יהיה גם טקס!

 

זוכרים את רשימת המשאבים? זה הזמן לבצע את הפעולות הנדרשות: להרשם לסדנה, לבקש מהרופא מרשם וכו'.

 

תכננו את טקס הפרידה מהסיגריה האחרונה שלכם – זה קורה בעוד שלושה ימים! איזה טקס? הכל תלוי בכם ובאישיות שלכם: מתאים לכם להזמין חברים, לחלוק איתם את החוויה? תזמינו ובגדול. מתאים לכם לשבת על המרפסת לבד, בשקט, להתרכז ולהגיד שלום – תכננו בדיוק את זה. ליצירתיים שבינינו: היפרדו מהסיגריה שלכם בשיר או סיפור – ביום הטקס שתפו אותנו כאן בתגובות.

אתם נפרדים מחלק מהותי בחיים שלכם – תנו לו את הכבוד הראוי לו.

 

(צילום: shutterstock)

תגובות

"את כבר לא בליבי ואפילו לא מתגעגע..." כך כתב mikmik' חבר הקהילה שלנו. קראו כאן את השיר המלא ואת התגובות:

vera55
17/06/19 13:31

יש לי שאלה: אני מעשנת 50 שנים עם הפסקות קצרות ביותר, האם יש נוסחה כיצד להמעיט את מספר הסיגריות לפני שמתחילים גמילה?

Yael-Ya
17/06/19 13:42

היי ורה, כפי שראית בסרטונים הקודמים, עם ערכת יומן סיגריות יומי אז לבטח ראית שיש סיגריות שהן פחות חשובות לך ופחות מהנות אותך ועליהן מומלץ לנסות לדלג. צריך סבלנות כי כפי שאמרת- במשך 50 שנה התרגלת לעשן ועכשיו כשפורמים את ההרגלים אז זה תהליך. יישר כוח!

Yael-Ya
17/06/19 13:45

אפשר גם לעשות טקס בפייסבוק\מדיה חברתית ולשתף חברים באופן פומבי. יש מחקרים שמראים שברגע שאנחנו מצהירים על כוונות מול אנשים- אנחנו הרבה יותר מחוייבים לבצע. זה נותן לנו דחיפה כי אנחנו רוצים יותר להצליח כשהודענו לסביבה שלנו כדי לא לשבור את המילה שלנו.

Yael-Ya
17/06/19 13:45

אפשר גם לעשות טקס בפייסבוק\מדיה חברתית ולשתף חברים באופן פומבי. יש מחקרים שמראים שברגע שאנחנו מצהירים על כוונות מול אנשים- אנחנו הרבה יותר מחוייבים לבצע. זה נותן לנו דחיפה כי אנחנו רוצים יותר להצליח כשהודענו לסביבה שלנו כדי לא לשבור את המילה שלנו.

היי ורה. אין נוסחה חד משמעית וכל תוכנית מותאמת למעשן ולרצוניו. בעקרון ניתן לפעול לפי תוכנית הבנויה על כמות בלבד - לדוגמא אם את מעשנת 20 סיגריות להפחית ל- 10 סיגריות ואחרי זה ל-5 סיגריות ואז להפסיק לגמרי. אופציה אחרת היא להפחית לפי מצבים - לדוגמא להחליט שאת לא מעשנת בכלל במצב מסויים וכל פעם להוסיף עוד ועוד מצבים (הכמות לא חשובה, אלא העובדה שלא מעשנים באותו מצב).

vera55
17/06/19 13:33

היום יערך מפגש שלישי בסדנת הגמילה, קיבלתי מרופא המשפחה מרשם לצמפיקס .

מצוין. השילוב של הסדנה יחד עם טיפול תרופתי (ויחד עם תמיכה כאן אצלנו בכמוני) הוא שילוב מנצח. מחקרים מראים שזהו בדיוק השילוב עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. ספרי לנו איך הולך בינתיים בתהליך?

vera55
17/06/19 15:05

אני מעשנת בין 25/30 סיגריות ליום. היום החלטתי שאני מעשנת כל שעה עגולה . עד עכשיו עישנתי 7 סיגריות, עבורי זה הישג גדול. נראה איך זה יתקדם... תודה על התמיכה

מצוין. זאת שיטה מעולה כי זה מנתק את הסיגריה מסיטואציה ובעצם מכפיף אותה רק לשעון. זה מצד אחד יתן מענה סביר לצורך הגופני בסיגריות אבל מצד שני יעזור לך מאוד בניתוק ההתניות לסיגריה. איך הולך בינתיים? איך את מתמודדת?

vera55
17/06/19 18:08

בינתיים אני מחזיקה מעמד, הלכתי לנוח בצהריים והתעוררתי בלי חשק לסיגריה . ואז הכנתי קפה ועישנתי סיגריה אחת. נראה איך יסתיים היום... מקווה שאחזיק מעמד. אתמול הייתי אצל רופא הריאות לביקורת של ה COPD והוא אמר לי שכדאי שאגיע ל 5 סיגריות ביום ורק אז אקח את הצאמפיקס.

מה שהרופא ריאות אמר לך אינו מגובה מחקרית. ניתן לקחת את הצמפיקס גם לצורך הפחתה בתהליך הדרגתי שנמשך שלושה חודשים. אפשר בארץ לקחת את התרופה לחצי שנה (ולחלק 3 חודשים ראשונים להפחתה ו-3 חודשים נוספים אחרי ההפסקה, אפשר גם לקחת בצורה הקלאסית שבה מפסיקים לעשן תוך 8-35 יום מהתחלת הלקיחה ואז ממשיכים לקחת ל- 3-6 אחרי להמשך תמיכה). בכל מקרה אין שום סיבה שתחכי עם לקיחת התרופה וזה רק יפגע בתהליך. עדיף שכבר תקחי אותה והיא תעזור לך כרגע להתמודד וללמוד איך להיות בסיטואציות שונות ללא הסיגריה. ככל שתתנסי ביותר ויותר מצבים שבהם את נוהגת לעשן ללא הסיגריה שבהם יהיה לך בסדר תוכלי לסגל תבניות מחשבה והתנהגות חדשים.

Yael-Ya
17/06/19 22:28

היי ורה, רק שתדעי שאני מכירה חולה COPD שכשהוא הפסיק לעשן תפקודי הריאות שלו עלו מ 55% ל 85% בתוך 4 חודשים! רק שתביני עד כמה שזה משמעותי וגדול הדבר הזה שאת עושה למען בריאותך. כל הכבוד!

vera55
17/06/19 22:38

דר בר זוהר אני מודה לך מאוד, את מעוררת בי תקווה. היום בסדנה נתנו את תאריך הגמילה 4/7 , מחר אקנה את הצמפיקס . לפי מה שכתבת האם אני אמורה להתחיל לקחת את הכדורים מיד?

בהחלט. ברגע שיש לך את הכדורים תתחילי לקחת. בשלושה ימים הראשונים לוקחים כדור 0.5 מ"ג פעם ביום, אחרי זה ארבעה ימים 2 כדורים של 0.5 מ"ג (זה אמור להיות חלק בחפיסה שצבוע בכחול) - כדור אחד בבוקר וכדור אחד בערב. מהיום השמיני (שבו כבר ניתן להפסיק אם רוצים) לוקחים 2 כדורים של 1 מ"ג - אחד בבוקר ואחד בערב (חלק בחפיסה צבוע בצהוב). את כל הכדורים (מההתחלה) לקחת רק אחרי שאכלת משהו ושתית כוס מים מלאה כדי למנוע בחילות.