מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

התמודדויות קטנות בעולם גדול

כמוניבלוגיםהתמודדויות קטנות בעולם גדולתוכנה חדשה תאפשר לחולי ALS לדבר

התפתחות טכנולוגית מרתקת בשם Revoice יכולה להחזיר לחולי ALS את קולם המקורי, לפני שהם מאבדים אותו

מאת חן לוי
24/09/19 12:30
775 צפיות
תוכנה חדשה תאפשר לחולי ALS לדבר

תמיד מדהימה אותי ההתקדמות המדעית והרפואית. אומנם אנחנו עדיין סובלים מכל מיני בעיות ומחלות קשות, ולא נפטרנו מהן לחלוטין... אבל מה היינו עושים בלי המדע, הטכנולוגיה והרפואה?

התפתחות אחרונה ומדהימה שעליה שמעתי לאחרונה, מגיעה מחברת Lyrebird בחו"ל. החברה הזו משתמשת בבינה מלאכותית כדי ליצור חיקויי קול אמיתיים לגמרי. עכשיו בטח תרימו גבה ותשאלו, נו טוב - מה זה קשור לרפואה? טוב ששאלתם.

מסתבר שהחברה הזו מפתחת פרויקט שנקרא Revoice (בתרגום חופשי: קול מחדש). המוצר הייחודי שלהם מאפשר לחולי ALS להמשיך ולדבר בקול שלהם - גם אחרי שאיבדו את קולם (בצער רב, כחלק ממהלך המחלה הנוראית הזו).

איך עושים את זה? פשוט לוקחים דגימות קול מהחולה, כל עוד הוא נמצא בשלב בו הוא עדיין יכול לדבר. לאחר מכן מעתיקים את הקול דיגיטלית למחשב, ומאפשרים לחולה לדבר בקול שלו, יחד עם האינטונציות שלו - גם אם וכאשר קולו האמיתי אבד לנצח.

זוכרים את הפיזיקאי סטיבן הוקינג? הוא הצליח לדבר באמצעות מחשב, שנשמע כמו מחשב. התוכנה של ליירבירד הייתה יכולה לאפשר לו לדבר בקול שלו, אילו הייתה קיימת לפני שנאלץ לעבור ניתוח לפיום קנה.

אגב, השם Lyre Bird באנגלית משמעו "ציפור הנבל", סוג של ציפור גן עדן ייחודית ונדירה בעלת זנב דמוי כלי הנגינה שנקרא נבל. מן הסתם, שם החברה רומז על עיסוקה - יצירת קולות וצלילים אמיתיים באמצעות בינה מלאכותית.

תגובות

חן לוי
חן לוי