מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חדשות בריאות ותזונה מתוך מחקרים מדעי...

כמוניבלוגיםחדשות בריאות ותזונה מתוך מחקרים מדעייםתוספי פרוביוטיקה - האם לקחת פרוביוטיקה (תוספי חיידקים

תוספי פרוביוטיקה - האם לקחת פרוביוטיקה (תוספי חיידקים

כל האמת על תוספי פרוביוטיקה

מאת אנונימי
10/10/20 12:17
493 צפיות
תוספי פרוביוטיקה - האם לקחת פרוביוטיקה (תוספי חיידקים

האם לקחת פרוביוטיקה (תוספי חיידקים "טובים") כן או לא? 

תוספי פרו-ביוטיקה – OUT
מזון לחיידיקים / פרה-ביוטיקה אינולין – IN 

 

למי שעדיין מתבלבל בין שני המושגים, אז:

פרו-ביוטיקה זה  החיידקים "הטובים"

פרה-ביוטיקה זה המזון לחיידקים "הטובים"

 

שכחו מלקחת תוספי פרוביוטיקה, הרבה יותר חשוב ומומלץ לטפח את החיידקים הטבים אשר ממילא כבר שוכנים אצלו במעי.
 

החיידקים "הטובים" השוכנים אצלנו במעי מכונים על ידי מדענים "המוח השני", האיבר החדש של גופינו, ואף הכי חשוב לבריאותנו הגופנית והנפשית וזו כבר עובדה מדעית מוכחת.

ביום 29.6.2020 התראיין פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן בחדשות ערוץ 12 תחת הכותרת "שקר הפרוביוטיקה" וגם בתכנית התחקירים היוקרתית 60 דקות של CNN, ושם דיבר על מחקר שערך עם שותפיו לגבי היעילות של תוספת פרו-ביוטיקה (תוספת חיידקים טובים) למזון או תוספי פרו-ביוטיקה שונים:

במחקר הופתעו החוקרים לגלות כי בניגוד למה שחושבים, במחצית מהאנשים שנטלו תוספי פרו-ביוטיקה (תוספת חיידקים), החיידקים כלל לא התיישבו במערכת העיכול, אלא יצאו מהגוף כלעומת שנכנסו, ולמעשה לא עשו מאום.אצל המחצית השנייה של האנשים, התיישבו במערכת העיכול רק חלק מהחיידקים, וגם רק אצל חלק מהאנשים, וגם אין שום הוכחות שהם עזרו במשהו.* תוספי חיידקים נמצאים או מוספים למזונות שונים כגון יוגורט ביו וכן נמכרים כתוספי מזון בצורת טבליות, כמוסות וכדומה.

 

ועוד הסתבר במחקר למרבה ההפתעה, כי אלו אשר לקחו תוספי חיידקים בעקבות לקיחת אנטיביוטיקה עקב מחלה, הרי שלקיחת תוספי החיידקים לא רק שלא עזרה לשחזור את אוכלוסיית החיידקים הטובים, אלא אף עיכבה את שחזור החיידקים הטובים, וזאת לעומת אלו אשר נטלו אנטיביוטיקה ולא צרכו שום תוספי חיידקים, אשר אצלם אוכלוסיית החיידקים הטובים השתקמה ללא כל בעיה.לצפות בכתבה בערוץ 12 לחצו כאן  התקדמו לזמן: 11:51 דקות.

 

מחקר אחר מצא שאנשים שצרכו פרוביוטיקה (תוספי חיידקים טובים) סבלו מערפול מוחי (brain fogginess, או בקיצור BF) – מספר תסמינים הכוללים בלבול חושים, שיפוט לקוי, פגיעה בזיכרון, אי יכולת להתרכז וזאת בנוסף לבעיות בריאותיות חמורות נוספות.כל זה הוביל חוקרים מאוניברסיטת אוגוסטה בג'ורג'יה לבחון את האפשרות שפרוביוטיקה אשר נלקחת במזונות המכילים פרוביוטיקה כגון יוגורט או כתוספי מזון, גורמת לתסמינים של ערפול מוחי על ידי העלאת רמות של חומצה לקטית אותה מייצרים החיידקים , וזאת כנראה בעקבות התיישבות החיידקים (פרוביוטיקה) במעי הדק!.

חיידקים פרוביוטיים אינם אמורים לפעול במעי הדק, אלא במעי הגס בלבד!!!

חיידקים המוכנסים לגוף בצורה חיצונית כגון המוספים במזונות שונים כגון ביוגורט למיניהם ו/או כתוספי מזון, מתיישבים בדרך גם במעי הדק, מתרבים שם למושבות גדולות ואז עלולים לגרום לתופעות המזיקות הנ"ל.

 

מתוך מחקרים שפורסמו בין השאר גם על ידי המרכז האקדמי של אוניברסיטת אוקספורד:מרבית המחקרים הראו כי לתוספי פרוביוטיקה, שמבטיחים להעביר מיליוני או מיליארדי חיידקים מועילים למעיים שלנו יש השפעות מעטות שלרוב אינן נמשכות זמן רב. הסיבה לכך היא שהחיידקים החיים בתוכנו נמצאים שם בגלל מה שאנחנו אוכלים.הדרך הטובה ביותר לשנות את אוכלוסיית חיידקי המעיים בצורה מתמשכת היא לשנות את מקור המזון שלהם – התזונה שלנו, כאשר אינולין נחשב למזון הטוב והאיכותי ביותר עבור החיידקים הטובים.

משהו שמאד חשוב להבין לגבי חיידקי המעיים: הם כבר שם, והם משתנים בתגובה לתזונה שלנו, רק צריך לטפח אותם ולהאכיל אותם במזון האהוב עליהם – אינולין.

 

לכן,הריאיון הנ"ל ומחקרים נוספים, מחדדים עוד יותר את מה שידוע והוכח במחקרים, אין ספק שהחיידקים הטובים חשובים ביותר לבריאותנו ולמניעת שלל מחלות, אבל, לא רצוי להתערב באוכלוסיית המעי שלנו, אלא עדיף לדאוג ולטפח את החיידקים הטובים אשר ממילא כבר שוכנים אצלנו במעי, וזאת על ידי כך שנספק להם אינולין אשר הוכח כמזון הכמעט יחידי, הטוב והאיכותי ביותר עבור החיידקים הטובים, והתורם לשגשוגם והתרבותם על כל הטוב שהם גורמים לבריאותנו ביחד עם אינולין סיבים מסיסים של טבעלייף.

 

*

איך אינולין עובדאינולין מומלץ גם ע"י ה- FDA מינהל המזון והתרופות האמריקאי.

אינולין הינו סיבים מסיסים כאשר האינולין האיכותי ביותר הינו זה המופק משורש עולש בהליך טבעי.אינולין טהור מגיע בצורת אבקה הנמסה תוך שניות בכל כוס שתייה או בערבוב עם כל מזון רך.

אינולין אינו מתעכל ולא נפגע בקיבה, גם לא נספג במעי הדק, אלא מגיע בשלמותו למעי הגס שם הוא נהפך לסוג של ג'ל, סופח אליו שומנים, מאט את העיכול, מה שגורם לשחרור הסוכר לאט ללא קפיצות, ולכן אידיאלי גם למניעת השמנה וגם לטיפול בחולי סוכרת וטרום סוכרת, וזאת בנוסף למניעת שלל מחלות כולל ממאירות וחיזוק מערכת החיסון של הגוף.

 

הוכח שאינולין הינו המזון האהוב ביותר על החיידקים "הטובים", כאשר אלו הופכים את האינולין לחומצות שומן קצרות שרשרת המזינות את מערכת העיכול וביחד מסייעים במניעת שלל מחלות כולל ממאירות ועד אנטי אייג'ינג והשפעה מטיבה על המוח ועל הנפש.

 

במעי שלנו שוכנים טריליוני חיידקים, בסביבות משקל של כ- 1.5 ק"ג !!! רבים מהם חיידקים "רעים" ופתוגנים מחוללי מחלות.

טיפוח החיידקים "הטובים" גורם לשגשוגם והתרבותם על פני החיידקים "הרעים" ולכן החשיבות הרבה לטפח את החיידקים "הטובים".

 

רק להשכלה כללית, תוספי הפרוביוטיקה השונים מכילים במקרה הטוב כמה מיליארדי חיידקים, נשמע הרבה? אז נשמע, אבל, זה אפילו לא 1% ממאה טריליוני החייידקים אצלנו במעי. (שלא להזכיר שבמחקרים נמצא שתוספי פרוביוטיקה לא מועילים ואף עלולים להזיק.
לעומת זאת כאשר מטפחים ומספקים מזון איכותי כאינולין אשר משמש רק לחיידקים הטובים, הם מכפילים את עצמם כל 20 דקות ! לכמויות שאי אפשר להעלות על הדעת ולעולם לא נקבל מתוספי פרוביוטיקה. ושוב, שלא להזכיר שבמרבית המקרים הם לא עוזרים במאום.

 לקרוא על היתרונות הרבים של אינולין לבריאותנו לחצו כאן

לראות את הכתבה בערוץ 12 לחצו כאן

לפרטים ורכישת אינולין לחצו כאן

מקורות:מתוך חדשות ערוץ 12.
מתוך התכנית 60 דקות של CNN3.
מתוך כתבות של מכון דוידסון של מכון ויצמן למדע.
מתוך מחקרים מקצועיים שפורסמו באתר ממשלת ארה"ב PubMed

תגובות

יוסי אלון
יוסי אלון
אוהב ומתעניין בתחומי בריאות רפואה ואיכות חיים. לא אוהב את כל השרלטנים שמתיימרים להבין בבריאות ורפואה ועלולים לגרום לנזקי...