מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההפרעת אכילה קשה- חוסר תאבון- הקאות.

הפרעת אכילה קשה- חוסר תאבון- הקאות.

16/08/17 18:11
22 תגובות

אני סובלת מהפרעת אכילה קשה , על פי אבחון.
אני אוכלת בכח , ואז ישר אחרי שאני אוכלת אני רוצה להקיא הכל. אין לי תאבון , אני קמה ללא תאבון כבר הרבה זמן. ואם אוכלת אוכל בשעה 6:00 בבוקר כי קמה מוקדם , אז אני מלאה לכל היום מחביתה ולחם קטן אחד.
אני ללא חוסר תאבון , יש לי נשירת שיער , כאבי ראש ובטן , דקירות לפעמים , בחילות, רצון להקיא.
אני לא צמאה ולא רעבה , וכשאני אוכלת או שותה ישר רוצה לרוץ לשירותים להקיא כי אני לא מרגישה צורך לאכול ולשתות.
אני גם מפחדת לאכול , אני שונאת לאכול.
אם הייתי יכולה לא הייתי אוכלת בכלל , אבל אני חייבת כדי לא להגיע לבית חולים שוב.
איך אני גורמת לי להחזיר את הצורך לאכול? אפילו שאני מפחדת לאכול, אני חייבת. ומימה זה נראה לכם נגרם כל החוסר תאבון וחוסר צורך בלשתות?


תגובות

מייקל117
16/08/17 18:46

חוסר תאבון יכול לנבוע מגורמים שונים, הרגשה יורדה במצב הרוח, מחשבות טורדניות, אלו לא רק דברים שבראש אלו גם הורמונים חומרים כימיים. כמו גם האדפטציה של הגוף למצב מסוים. פעילות גופנית יכולה לעזור, לא ישר וגם לא בטוח. פעילות גופנית יכולה לגרום לגוף להשתוקק ליותר אוכל על מנת לבנות ולחזק את מה שנהרס. פעילות גופנית מעודדת הפרשת הורמונים חומרים כימיים שיכולים לעזור עם מצב הרוח ולעזור עם התיאבון. פעילות גופנית בעיקר בבוקר כמו הליכה מהירה או ריצה מזרזת חילוף חומרים וזה יכול לעזור לך להיות רעבה יותר בהמשך היום ולא להיות שבעה מארוחת הבוקר. כמובן לא ביום אחד יפתח תאבון, יש צורך בהתמדה. מקווה שתצליחי להחזיר את התיאבון.

Skinny
16/08/17 21:04

אני עושה הרבה ספורט. ועדיין לא מרגישה רעב או צורך בלאכול. וגם לא הכי צמאה אחרי הספורט , פשוט לא מרגישה כלום. אני עושה בבוקר הליכה מהירה וזה לא משנה משהו , שום סוג ספורט לאחרונה לא נותן לי הרגשה של רעב. אם קצת אוכל ביום זה יכול לגרום לי להיות בבית חולים? השפעה מאוד רעה?

מופי
17/08/17 5:15

אני מקווה שאת בטיפול שעוזר לך. חוצמזה, אולי שמעת על או איי - אכלנים אנונימיים.....

Skinny
17/08/17 10:57

לא בטיפול

מייקל117
17/08/17 8:57

ניסית בריכה או חדר כושר עם קצת עומס על השרירים מלבד משקל גוף? אולי גם פילאטיס או יוגה? אם זה לא מעודד אותך לאכול, אז באמת לא מומלץ להתאמץ יותר מידי כי זה יזיק לגוף. אני לא רוצה להגיד סתם ושזה יעשה לך רע. אבל ניסית להוסיף חריף לאוכל? או אולי הפוך לאכול משהו מתוק לנסות לפתוח את התיאבון?

Skinny
17/08/17 10:59

לא ניסיתי את הדברים האלו , וחריף אני לא אוהבת ודברים מתוקים גם לא. די שמתי לב שזה משפיע עלי קצת לרעה , אז אני פחות עושה את הספורט שאני אוהבת.

מייקל117
17/08/17 11:17

אני לא מומחה אבל בריכה זאת לדעתי פעילות מומלצת. אומנם זאת עבודה רק עם משקל הגוף אבל פועלים הרבה שרירים ומתאמצים. בריכה זאת גם פעילות ארובית וגם השרירים מקבלים עומס. יכול להיות שגם זה לא יעזור לך. למרות שההגיון אומר שפעילות תחייב את הגוף להשתוקק ליותר תזונה, במציאות זה לא ככה. מה שלא תעשי הגוף ימשיך בשלו. זה מתסכל. תנסי כל מיני דברים, ומקווה שתמצאי מה שיעזור לך, וזה לא חייב להיות מה שעוזר לאחרים.

Skinny
17/08/17 14:35

אין לי אפשרות ללכת לבריכה , אבל אוכל לנסות בדרכים אחרות כדי לגרום לי להרגיש רעב. ותודה רבה

מופי
17/08/17 15:36

יופי שתתחברי לעצמך ולמה שעושה לך טוב ורעב. וטיפול זה לא משהו שאת שוקלת?... קבוצת או איי?....

Skinny
17/08/17 20:33

אני לא בטיפול , או בקבוצה של משהו. חשבתי על טיפולים , אבל זה לא יקרה.

שלום לך יקרה. כפי שאת עצמך כתבת מדובר בהפרעת אכילה. מאחורי חוסר התיאבון ישנו עולם שלם של פחדים המיוחסים לאוכל ולעלייה במשקל. מצב כמו שאת מתארת מצריך התערבות טיפולית לא רק של פסיכולוג המתמחה בהפרעות אכילה אלא גם של דיאטנית ורופא. מדובר בגלגל שלג - ככל שאת לא אוכלת הקיבה מצטמקת ומתקשה להתרחב כשאת סופסוף אוכלת משהו. במקביל הדחף לאכול יורד. הספורט שאת עושה נעשה על גוף ״בלי דלק״ ועלול לפגוע בשרירים ובתפקוד הלב. אז צריכה להחליט שאת מטפלת במצב - לומדת לאהוב את עצמך ואת גופך ונותנת לעצמך זמן לשקם את כל המערכות שנפגעו. החדשות הטובות הן שאפשר להבריא ולהיות במקום אחר לגמרי את רק צריכה להחליט שזו היא בחירתך . מה דעתך?

Skinny
17/08/17 20:39

היי , אני לא רוצה להיות שמנה יותר מימה שאני עכשיו. אני שונאת את המשקל ואת איך שאני נראת , הלוואי והייתי איך שאני באמת רוצה להיות. היום נפתח לי התאבון , אכלתי כמה שיכולתי. אכלתי ארוחת בוקר (11) והרגשתי רעב נוסף רק בשעה 16:30 , אז אכלתי משהו קטן אפילו שלא רציתי והצטערתי על זה. אני שונאת לאכול , אני שונאת את זה כשאני מרגישה רעב ומנסה להתעלם מזה. אני לא יכולה לאהוב את הגוף שלי , ולשקם את המצב. כי אני יודעת שאם אני אנסה לשקם אני אשמין יותר.אם הייתי במשקל ובגוף שהייתי רוצה להיות , אז כן הייתי מרגישה שיש דרך לצאת מזה אבל כרגע אני לא חושבת שזה אפשרי כי כרגע אני לא אוהבת את איך שאני נראת. וכמה שאני מנסה לרדת , אני נכשלת שוב ושוב וגם אם יורדת זה רק שני קילו.

לא.יודעת
17/08/17 21:27

היי סקיני. אני גם סבלתי מהפרעות אכילה - אנורקסיה, לפני שנים רבות. ויצאתי מזה לגמרי. ממש ממש לגמרי! אלו היו שנים קשות אבל אפשר לנצח את המחלה הארורה ולעבור את זה וגם להיות רזה ולהרגיש טוב עם עצמך. לקחו אותי לדיאטנית פסיכיאטר פסיכולוגית... בסופו של דבר אני חושבת שמה שעזר היה הרבה דברים ביחד והרצון העז שלי לחיות כמו בת אדם נורמלית ולהנות מהחיים. תזכרי שזה הכל בראש. אם תרצי תכתבי לי בפרטי , אשמח לחלוק מניסיוני כדי שתעזרי לעצמך.

Skinny
17/08/17 21:36

היי , אני בעצמי כבר לא יודעת אם אני רוצה לעזור לעצמי. כי אם אעזור , אשמין. זה מה שאני חושבת. אני יודעת שאפשר להיות גם רזה וגם להרגיש טוב עם עצמי. אבל זה לא יקרה. ייקח הרבה זמן עד שאגיע למה שאני רוצה.

לא.יודעת
17/08/17 21:42

לא בהכרח תשמיני וגם אם זה יקרה תוכלי להגיע למשקל יעד בדרך בריאה ונכונה. כרגע את הורסת את עצמך ופשוט חבל על החיים שאת מפסידה. אני יודעת איך זה לחשוב על כל קלוריה ולחשב כל דבר שאת נוגעת בו. לאכול בסתר. להימנע ממפגשים חברתיים. וואוו, זה כל כך לא שווה את זה.... ואת יודעת שגם כשתגיעי למשקל יעד שלך מה יקרה? את תגיעי לשם. ואז תרצי יעד חדש לכבוש. יותר נמוך. דיי, תעזרי לעצמך. תנסי להתחיל לאהוב את עצמך.

Skinny
17/08/17 22:20

הלוואי שהייתה דרך שהייתי מצליחה בה , אבל אני לא מצליחה בשום דרך. אני יודעת שאני הורסת את עצמי , אבל עדיין עושה את זה כי אני לא שולטת בזה באמת. אני לא יכולה לאהוב את עצמי, עד שלא אגיע לגוף שאני רוצה. אני לא חושבת שארצה עוד יעד חדש , המשקל שאני רוצה והגוף שאני רוצה הוא היעד שאני רוצה ולא אעבור אותו.

לא.יודעת
17/08/17 21:44

דרך אגב, מה שהניע אצלי את הכל היה שהתחלתי לתרגל יוגה וזה פתח לי ערוץ של חיבור לגוף, קשב לגוף ולצרכים שלו. המון המון בריאות וחיבור.

Skinny
17/08/17 22:20

יוגה עזר לך מאוד?

לא.יודעת
18/08/17 14:12

כן, תנסי ללכת לשיעור ולראות איך זה משפיע עלייך... דרך אגב בת כמה את?

Skinny
18/08/17 15:01

סבבה בת 16

לא.יודעת
18/08/17 19:05

אני התחלתי לעשות יוגה בגיל 17. היום אני בת 26. וזה יישאר איתי לנצח אני מקווה... אני ממש מקווה שתתחברי...עדכני :)

Skinny
19/08/17 10:33

אה:smile: , מקווה בשבילך סבבה:smile::smile: