מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמעבר מויפאקס לפלוטין (פרוזאק)

מעבר מויפאקס לפלוטין (פרוזאק)

17/01/18 12:04
7 תגובות

היי
אני בת 28 מטופלת בויפאקס כבר 7 שנים כמעט לצערי בשל חרדה תמידית.וכללית בגוף שבעיקר מתבטאת בתחושות פיזיות קשות. בשנה האחרונה עליתי ל 150 מ 75 וזה לא לגמרי עזר.. הרגשתי שהתרופה כבר לא ממש עובדת ובהמלצת פסיכיאטר התחלתי להוריד חודש חזרה ל 75, 3 ימים 35.5 ובסופם התחלתי לקחת פלוטין 20. אני לוקחת פלוטין כבר 5 ימים. המעבר והתחושות קשות מידי. רציתי לדעת האם זה בדכ כזה נוראי. הגוף בסטרס תמידי וחוסר שקט, לפני יומיים היה לי בלילה התקף חרדה עם הרבה שילשולים ורעידות כמעט כל.הלילה בלי הפסקה, לקחתי קסאנקס כדור אחד וזה אפילו לא עזר. אני יודעת שזה התקף ולא וירוס כי היה לי אותו דבר בדיוק לפני שבוע וחצי כשעוד ירדתי מהויפאקס והייתי על 35.5 שזה בעצם כמעט כלום.
רציתי לדעת האם כל התחושות וההתקפים האלה הגיוניים? האם הגיוני שהקסאנקס לא ככ עוזר ומה יש לעשות עוד בכדי להרגיש טוב יותר? אולי הכדור החדש לא טוב לי?
תודה לעונים


תגובות

הי יקרה. כואב לשמוע על הסבל שאת עוברת. מניסיון עשיר אחר מעקב של אנשים הנוטלים טיפול תרופתי המסקנה המרכזית שלי היא שאין חוקים. לפעמים הגוף מגיב קשה לתחילה של טיפול תרופתי ולכן ההמלצה שלי היא תמיד להתחיל באופן מדורג כמו שמינית כדור למשך שלושה עד חמישה ימים מעט יותר מהשמינית הזו למשך מספר ימים נוספים להעלות לרבע ושוב.... וכן הלאה. לעניינך יש כאן שני נושאים האחת הגמילה מהטיפול התרופתי שנטלת והשנייה התגובה הפיזית לכדור החדש. הייתי ממליצה לך לחזור לפסיכיאטר המטפל ולבחון אתו מה הכי נכון לעשות ובמקביל במידה וההחלטה להמשיך עם הכדור הנוכחי לאפשר לך להתמודד עם הסימפטומים הפיזיים באמצעות ״תרופת מעבר״ יעילה יותר. מה דעתך?

יולי11
17/01/18 14:58

כן הוא ביקש שאחזור.. באופן כללי פרוזאק יכולה לעזור לי יותר מויפאקס אחרי ההתרגלות לכדור?

joe69
17/01/18 13:57

אני שמעתי שהגמילה מוויפאקס היא סיוט, אולי מה שאת מרגישה זה בגלל זה

יולי11
17/01/18 18:52

יכול להיות...

תומר211
22/01/18 21:50

היי יולי גם אני באותו מצב כמוך וגם מטופל בויפאקס 150 אבל שילבתי איתו כדור בשם אדרונקס שעוזר לויפאקס להשפיע יותר טוב תתייעצי עם הרופא שמטפל בך

הי יולי. מה שלומך?

יולי11
27/01/18 23:12

הי תודה על ההתעניינות שולמי בערך אותו דבר... אני לוקחת קסאנקס מידי יומיים, לפני כדור לפעמים חצי כדור. משתדלת כמה שפחות. התחושות לא נעימות והגוף באי שקט ובסטרס תמיד. מנסה להיות אופטימית. בעוד שבוע וחצי יש לי פגישה אצל הפסיכיאטר. ובאותו זמן יעברו מעל 3 שבועות מאז התחלת הפלוטין, וזה זמן מספיק בכדי לדעת.האם הוא מועיל. לצערי הדבר הקשה מכל הוא הגמילה מהויפאס שאני לא יודעת כמה זמן זה עוד יקח... ואני גם לא בדיוק מצליחה להבחין האם התחושות הקשות הן מההסתגלות לפלוטין או בגלל הגמילה מהויפאקס... מקווה שהבוע אראה קצת אור בהקשר הזה..