מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' יעל בר-זאב
פרופ' יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, פרופסור חבר בביה"ס לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית. תחום המחקר העיקרי שלי הוא גמילה מעישון, בעיקר סביב ההריון והלידה, ומדיניות בנושא מוצרי טבק וניקוטין. אני יועצת לגמילה מעישון, והיו"ר (היוצאת) של החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל.
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
כמוניגמילה מעישון"אנחנו לא מעשנים את החרא הזה - רק מוכרים אותו"

"אנחנו לא מעשנים את החרא הזה - רק מוכרים אותו"

מוג'ו

מוג'ו

מוביל קהילה
16/08/18 15:55
1 תגובות

"ראשי תעשיית הטבק בישראל אינם מעשנים, וזה לא מפתיע: מי כמוהם יודע עד כמה העישון מסוכן, וכמה הושקע בהפיכת הסיגריה לממכרת וחזקה ■ אליהם מצטרפים יעקב ליצמן ומשה כחלון - שעליהם הצביע דו"ח מבקר המדינה כאחראים למחדל המתמשך בעישון"

אנחנו יודעים שזאת תרמית, שהסיגריות הן לא סתם גילגול של טבק תמים שגדל בשדה אלא שזה מכיל הרבה חומרים שנועדו לחזק את ההתמכרות, להגביר את הצריכה, להחליק את העשן ולשפר את הטעם. המון חומרים מזיקים שנועדו למקסם את הרווחים של חברות הטבק על חשבונו של המעשן המסכן.
אז הנה ראשי החברות - אם הם מייצרים מוצר שהם בעצמם מפחדים לצרוך אותו, אז איפה השכל הישר של המעשנים?


כמה מבכירי תעשיית הטבק מעשנים?

תגובות

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
18/08/18 20:11

זה נכון, הסיגריה רחוקה מלהיות מוצר תמים. תעשיית הטבק מגלגלת רווחים אדירים, פי כמה יותר מחברות מובילות כמו קוקה קולה וגוגל. חלק גדול מהרווחים האלה מושקע בפיתוחים של סיגריות ובהפיכתן למוצר ממכר יותר. האינטרס של חברות הטבק הוא מאוד פשוט - שהצרכנים של המוצרים שלהם יישארו מכורים.