מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמחפש סיבה אחת רלוונטית לחיות

מחפש סיבה אחת רלוונטית לחיות

07/12/18 20:51
4 תגובות

שלום,

אני בטוח שזאת אחת השאלות הכי נפוצות שאתם מקבלים אבל זאת שאלה שהיא לא כללית כי לכל אחד יש את הסיפור שלו ואצל כל אחד זה שונה אז לחפש תשובות על עצמי דרך סיפורם של אנשים אחרים זה לא הרעיון הכי חכם.

בנאדם שהיה פעם מאוד חשוב לי סיפר לי על ער״ן אחרי שעשיתי נסיון התאבדות והבטחתי לו שלפני שאני אנסה בפעם הבאה אני אפנה אליכם קודם.

אז הנה אני... בן 23 היום, והמחשבות האובדניות הראשונות שלי החלו כשהייתי בן 16. זה קורה לי בעיקר כשמשאירים אותי עם עצמי ואז אני חושב על החיים. זה קורה המון וניסיתי ללכת לפסיכולוג אבל זה דורש יותר מידי זמן ובירוקרטיה. לפני שנה איבדתי את הבנאדם שהיה הכי יקר לי בעולם, ומאז לא עובר יום בלי שאין לי איזה שעתיים של דכאון של מחשבה על זה. לא יכול לעבור הלאה ולא חושב שאי פעם אעבור הלאה. אז אני אומר לעצמי שאם אגשים את החלומות שלי אז אני אהיה מאושר ולא ארצה למות. חשבתי שזה יתן לי סיבה טובה לחיות. כבר כמה חודשים שאני עובד בעבודת החלומות שלי, שאני מטייל בעולם שזה כל מה שרציתי בתור ילד קטן. מגשים כל פנטזיית ילדות שלי ועדיין מוצא את עצמי לפעמים כשהחברים לא יכולים לצאת לבד במיטה שלי וחושב לי למה להמשיך ? מה טעם לחיות ולקום כל יום עם כאב שבוודאות לעולם לא ייעלם. ואין עם מי לדבר כי התשובות שאני מקבל זה ״אתה חושב רק על עצמיך״, ״תאמין באלוהים״, ״אתה לוזר אם אתה עושה את זה״... אף אחד לא מבין מה זה מרגיש בכלל כל עוד הם לא חווים את זה בעצמם. לדעתי אנשים שמנסים להתאבד הם אנשים עם אומץ ולכל בנאדם מגיעה הזכות הפשוטה של למות ברגע שיבחר אבל איכשהו בעולם האגואיסטי שלנו זה ״לא חוקי״. אז אם השגתי את כל מה שרציתי בחיים שלי ואני עדיין לא מוצא את האושר בחלומות שלי אני חושב שאין לי מה להמשיך לחיות. אין לי מטרה, לעולם לא אקים משפחה בגלל אותו בנאדם שאיבדתי, אין לי יעד אחר להגיע אליו כי אני כבר בטופ שלי, זה נטו לחיות כדי לחיות.

אני פונה אליכם כי אני מבין שיש לכם המון פניות ואולי איכשהו תצליחו באמת לשנות משהו בראיית העולם שלי.

תודה


תגובות

no-one
08/12/18 18:04

מזדהה

be.with.you
13/12/18 12:58

שלום לך, אני מזדהה מאוד עם השאלה שלך, ואני מבין שגם היה בעבר שלך אירוע כלשהו שמעיב על ההרגשה שלך עד היום. אתה מתאר חיים שהם די טובים בסך הכל והרבה היו רוצים להתחלף איתך (וואללה, כל הכבוד לך בנאדם! זה ממש מרשים!). אבל אני מבין, כמו שגם כתבת, שעדיין משהו חסר. כדאי תמיד לזכור שהחיים שלנו הם לא רק חומר (עבודה, גאדג'טים, מסעות בעולם, טיולים וכו), אלא מורכבים גם מחומר וגם מרוח. המוח הוא בסה"כ איבר שכלוא בתוך קופסה חשוכה וכל הגירויים החיצוניים שלנו משפיעים לנו על התחושה ונותנים לנו נחת אבל רק לזמן קצוב עד שהגירוי העצבי עובר ואז שוב מרגישים שמשהו חסר. כדי שהמוח ואתה תרגישו טוב לאורך זמן, צריך לספק לעצמך גם קצת מזון רוחני. מזון רוחני הוא מה שאתה מפיק מהחוויה התחושתית החומרית מבחוץ. מה שאתה מפנים ואז מזקק לכדי תחושות חיוביות שמלוות אותך להרבה יותר זמן ממה שכל גירוי חיצוני מסוגל לתת. אני רואה בחיים סוג של דרך שהולכים בה. יש את הדרך הגשמית החומרית (עבודה, משפחה וכו) שלרוב אין לנו עליה יותר מדי שליטה ויש את הדרך הרוחנית שהיא לגמרי שלנו (ועם זאת משותפת לכולם. אנחנו רק בוחרים את הנתיב והקצב). אתה יכול לבחור ללכת בדרך חשוכה, או ללכת בדרך יותר מוארת. האם אתה מעדיף לצעוד במדבר יבש בידיעה שבסוף אולי מחכה נווה מדבר או שמא מעדיף ללכת בדרך ירוקה ושוקקת בידיעה שבסופה אולי מחכה תהום? המסע הזה הוא בלתי פוסק, והייתי אומר אפילו שהוא עצמו הטעם לחיים. אני רואה בחיפוש אחר הדרך הירוקה מעין קווסט מתמשך וכל פעם שאני מוצא את הדרך, אני נהיה מאושר ומרגיש שהיה שווה להמשיך. בנוסף, סיפרת שהאדם שאיבדת לפני שנה גרם ועדיין גורם לך למועקה עד היום. אני לא יודע אם איבדת אותו בגלל שהוא עזב אותך או שמא הלך לעולמו חלילה. אבל יש לך כבר ניסיון באובדן של מישהו יקר לך, ואתה מבין כמה הרס זה יכול לגרום לסביבה כשאדם אהוב עוזב אותנו. גם אתה יקר למישהו, אני בטוח בזה. תאר לך איך זה יהרוס את אלה שאתה יקר להם. אני מקווה שמה שכתבתי יעזור לך איכשהו, ושולח לך חיבוק מכל הלב. אנחנו כולנו גוף אחד. :heart:

שירה46
14/12/18 17:21

זו אחת התגובות היפות ביותר שיצא לי לקרוא.

אווה-חי
14/12/18 16:10

לי יש פסיכולוגית דרך קופת חולים ולא חיכיתי בשבילה בתור, ואם אתה רוצה אסייע לך בזה