מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתאני חייבת לפרוק את זה

אני חייבת לפרוק את זה

15/03/19 22:29
1 תגובות

כשהייתי עוד בבית הספר היסודי עברתי בריונות, מכיתה ב' עד ו'. בשנים הראשונות של הבריונות ניסיתי לספר ולדבר על זה אבל הרגשתי שרק שופטים אותי.באיזשהו שלב כבר הפסקתי לדבר, הייתי חוזרת כל יום מבית הספר ומסתגרת בחדר, בוכה בלילות כדי שאף אחד לא ידע ולא ישאלו שאלות, תמיד כששאלו איך שהוא בסוף היו אומרים לי כמה אני הייתי לא בסדר בסיטואציה אז הפסקתי. הפסקתי לדבר על המצב שלי ועל איך אני מרגישה, כי הוא הרגשתי שלא היה מי שיקשיבו. במהלך השנים התחילה לי טריכוטילומניה, מחלה של תלישת שיער מה שרק הגביר את הבריונות כלפי. הרגשתי שאני לא יכולה להתמודד עם זה יותר. אני מניחה שבניסיון ההתאבדות שהיה לי לא באמת רציתי למות. אני אוהבת את החיים שלי. רק רציתי שזה ייפסק; כל הכעס והכאב וההשפלות. רציתי לסיים את הסבל שלי. אחרי זה כבר לא הייתי שקטה. בכיתה ה' התחלתי לצעוק, להגיב חזרה על מה שהיו אומרים לי. נהייתי אלימה. הטריכוטילומניה החמירה. היו לי קרחות כמעט בכל הראש ואנשים היו חושבים שאני חולת סרטן, אז הסתפרתי. איבדתי את האמון שלי באנשים אבל בחטיבה הגעתי לבית ספר בעיר אחרת והיה לי טוב עד עכשיו, בתיכון. הבעיה היא שאני לא מסוגלת לשחרר מהעבר. אני מנסה.. אני מרגישה שאני עדיין לא בוטחת מספיק באנשים, כאילו שכך פעם כשמישהו מתקרב אליי אני מתחילה משחק שלם של דמות שהיא לא אני. זה מאכזב אותי שאף אחד לא שם לב. אפילו לא המשפחה. אני לא יודעת מה לעשות..


תגובות

שבת שלום יקרה.. טוב עשית ששיתפת כאן. שיתוף הסודות שלנו מפוגג אותם.. כואב הלב לשמוע על הקשיים שעברת כילדה, ועל כך שזה נמשך כל הזמן הזה, וחוסר באמון שלא אפשר לך לקבל את התמיכה שהייתה יכולה לסייע לך לפחות לא להרגיש לבד עם כל זה. בהמשך, הרגשת כעס על היחס הלא הוגן הזה שחווית, ומאחר ולא הייתה תועלת בהפנייתו להיכן שהיה נכון שיופנה, הפנית אותו בחלקו אליך ופגעת בעצמך. כל זה לא היה באשמתך ולו בכלום, אבל הפחדים שנטמעו בך עדיין מקננים בעומק ואת חוששת שאם תראי מי את באמת, יפגעו בך. אז קודם כל, ההתעללות בגיל הצעיר בבית הספר היא משהו שילדים עושים, כשהם מגלים את העצמה של להיות ביחד, וכמה שזה לא נראה אחרת, עלינו, ואני מכליל את עצמי, להבין שזה לא היה אישית.. במובן שמי שנראה רגיש או פחות חברותי, ויהיה זה דווקא לזכותו, הוא יכול להיות לקרבן לכך. בהמשך אפשר יהיה לך לשתף פה ושם יותר ויותר במה שקרה, בלא להרגיש בושה ואשמה, וכך הכאב ירד ובעיקר הקושי הרב ביותר של להיות לבד. בדיעבד מתברר שמדובר בחבורת בריונים, ושיש חלק גדול מהכיתה שלא השתתפו בכך. מעבר לזה אנחנו יכולים להתחיל לקבל ערך עצמנו לא מאחר ואנחנו כמו כולם, אלא לנצל את המיוחדות שבעבר סבלנו בגינה, לצורך פריחה. אנשים כמונו רגישים ומיוחדים יכולים להתפתח כחוקרים או עקב העיסוק בכאב לב לפסיכולוגים או מורים רוחניים, או בעקב הרגישות להתפתח כאמנים וכדומה. ואז מתברר שהברווזון המכוער הפך לברבור..