מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהדברים שאנשים עם טרשת נפוצה לא אוהבים שאומרים להם

דברים שאנשים עם טרשת נפוצה לא אוהבים שאומרים להם

ערן ברקוביץ

ערן ברקוביץ

מומחה כמוני
01/04/19 10:50
25 תגובות

מכירים את זה שמישהו שאין לו מושג מה זה "טרשת נפוצה", מעיר לכם, מייעץ לכם, מנסה "לנחם" בדרך הכי עקומה. יש אנשים חסרי ידע, רגש או טאקט ולעיתים נדמה שהם נמשכים וחייבים לפנות דווקא לכל האנשים עם טרשת נפוצה. אז תדעו שאתם לא לבד! ואנחנו מאוד מאוד רוצים שתשתפו אותנו: מה אמרו לכם? איך הגיבו ששמעו שיש לכם טרשת נפוצה? מה עצבן אתכם? אולי הצחיק אתכם? מה הדבר הכי מטומטם ששמעתם?

תגיבו כדי שכולם יידעו שהם לא היחידים שמקבלים הערות כאלו

אנחנו נרכז את האמירות לכתבה ונעלה אותה לקראת יום המודעות, מקווים שזו תהיה דרך אפקטיבית להסביר לאנשים איך כדאי לפנות.


דברים שאנשים עם טרשת נפוצה לא אוהבים שאומרים להם

תגובות

אנסטסיה.ה
01/04/19 23:00

"אה, אבל את נראית בסדר, זה עבר לך?" "החלמה מהירה, בעזרת השם, זה תכף מאחורייך"

mafalda17
02/04/19 9:17

1. לא רואים עליך... 2. את נראית טוב... 3. למה את לא באה למסיבה/טיול/וכו'

ענבלולה
02/04/19 9:35

תחשבי טוב יהיה טוב, זה הכל בראש שלך. אם תעשי xyz תבריאי (בעיקר דברים לא קונבנציונאלים ומאד קיצוניים) לכולם חם בקיץ יהה איזה כייף לך שאת עובדת רק שלושה ימים בשבוע (וחיה בעיקר על קצבת נכות, אידיוטים!)

Nona-Yourbiz
02/04/19 10:11

https://www.camoni.co.il/411802/541432

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/04/19 10:25

פוסט שכולו בנושא - מעולה... הנה קישור נוח:

mafalda17
02/04/19 10:26

יש נטורופטית שהחלימה מטרשת נפוצה ע"י תזונה נכונה..... שמעתי שיש טיפול טוב.... תקחי ויטמינים XZY...

מיכאלה-שלי
02/04/19 10:42

"שמעת על המחקר? קראת על הטיפול החדש?" – כל הזמן שולחים לי בווטסאפ ובפייסבוק לינקים לטיפולים מוזרים ומחקרים על טרשת. זה תמיד מגיע בזמן שאני לא חושבת על המחלה בכלל וזה רק מזכיר לי.... ובכלל – יש לי נוירולוג מעולה. כשמשהו באמת חשוב קורה הוא יעדכן אותי. תנו לאנשי המקצוע לטפל בי ולי את החופש לחשוב על הטרשת רק כשאני חייבת או כשאני בוחרת לעשות כך.

פרח-ו
02/04/19 12:28

שרק אובחנתי 1. מה את רוצה לא מתים מזה (חבר שהחלים מסרטן- שכמובן בכל שנות המחלה שלו הייתי שם בשבילו- הוא לא היה שם בשבילי עד היום פעם אחת) 2. מה את רוצה זה לא דלקת ריאות לא מתים מזה (שלוש שנים אחרי זה אמא שלה מתה מדלקת ריאות, אני באמת עדין כאן) מאז שאובחנתי עשרות פעמים בכל פעם שמשהו שומע שאני חולה גם בלי לדעת מהי הטרשת 1. שמעת על המחקר 2. כי לא שמעת או כי את טיפשה, הינה אני אשלח לך את המחקר ואז כמובן אני אסכם לך אותו במילים שלי בצורה פשטנית 3. פלאו- אני מכורה לפחממות, תעזבו אותי 4. טבעונות- ראו סעיף 3 רק קרניבורית 5. חלב ענקה/צרעות/דבורים- לא בא לי דיזנטריה ואני יכולה למות מעקיצות דבורים (ומטרשת לא מתים) 6. זה מדבק? 7. שוויץ? זאת אופציה? (אני יכולה לקפוץ מהמרפסת יותר זול- ורגע אתם מעודדים אותי למשהו? אנחנו עוד לא מכירים) איך להתיחס אלי? האמת שזאת בעיה, כאשר אני נופלת מעייפות ונרדמת באמצע משפט או שפתאום כואב לי נורא ואני פחות מרוכזת, אני פשוט רוצה שתמשיכו כאילו כלום לא קרה לי. אני מתגעגעת לחברים שלי, אני מתגעגעת למשפחה. בשבילי להיות בחברת אנשים גם בזמנים פחות טובים זה מה שעוזר לי. אז נכון הבעיה שאני כבר לא נוהגת, אני גרה מאוד רחוק, וטלפונים לא תמיד מספיקים, אבל תשומת לב חיובית שאינה קשורה בשיחות אין סופיות על המחלה, אלו החיים, וזה מה שיעזור לי.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/04/19 10:28

אילו תגובות... תודה על השיתוף

Nona-Yourbiz
02/04/19 14:00

כשאתה מפנק את העובדים שלך באוזני המן פליאו.... *קריצה *קריצה

Attached Picture
שחרית
05/04/19 13:13

תדעי לך שאת מתפקדת נהדר אנחנו רואים שקשה לך אבל כל הכבוד .נו באמת אולי מספיק עם זה כבר ומה באמת?אתם רואים שקשה לי?למה לא אמרתם קודם אולי נעשה עם זה משהו במקום לתת לי מדליות כל הזמן

asi1
07/04/19 12:56

"יאוו, מסכן, שמעתי שזו מחלה סופנית".. :omg: (רואה השחורות וחסר הטאקט) "וואלה, בגיל כזה צעיר כבר בעיות עם הלב?" :confused: (המבולבל שהטרשת היחידה המוכרת לו היא טרשת עורקים) "תתחיל לרוץ או ללכת קילומטרים כל יום, שמעתי שזה עוזר מאוד! :angry: (הבן אדם שעשה בן רגע הסבה מקצועית לרופא)

במסגרת שיתוף הפעולה של "כמוני" עם "MS ישראל", פרסמתי את הפוסט של ערן גם בקבוצה הסודית שלנו בפייסבוק. התקבלו שם עשרות תגובות הכוללות משפטים הנאמרים לחולות וחולי טרשת נפוצה. בימים הקרובים אני אציג כאן, כמובן בעילום שם, את הדברים שפורסמו אצלנו בקבוצה. 5 המשפטים הראשונים שבחרתי לפרסם: * זה הכל בראש! * טרשת זו כמו המחלה שיש למדען הוקינג ההוא??! * אבל אתה נראה נהדר - לא רואים עליך כלום. * טרשת נפוצה - זה מדבק? * ממש הגזמת - בכלל לא חם __________________________________ למי שמתעניין - MS ישראל היא חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
08/04/19 11:08

תודה רבה לכל מי שמשתף אני חייב להגיד שאני מופתע וכנראה שרוב הפעמים פוגש אנשים שמכירים את מחלת הטרשת הנפוצה ועם יותר רגישות. טוב שכולם ידעו שהבורות וחוסר הרגישות נמצאים שם, ועלינו לחשוב איך נכון להתמודד עם זה. ויותר מזה, שאף אחד לא יחשוב שזה באשמתו או שרק לו נזרקות אמירות כאלה. בבקשה המשיכו לשתף, גם אם ההערות שקיבלתם דומות למה שכבר נרשם, נרצה להכיר את כל "הנוסחים" ולדעת שהערות מסוימות יותר שכיחות מהאחרות.

שחקנית.2
09/04/19 23:49

למה את עם קביים? הכל הצגה?? מה את באמת לא רואה בעין אחת? מה הסיפור האמיתי שלך? בעבר שמעתי מאחורי הגב: שמעתי שהיא חולה מאוד, יש לה סרטן! זה כמו סרטן? נשר לי כל השיער, כמה תגובות דומות. -למה את לא באה לאירועים וטיולים? -היא ממציאה -תאכלי בריא, וכל אחד והמלצותיו למטפלים. -הנה שם של מטפלת מצויינת בטוח לי שהיא תבריא אותך... -הכל בראש!!! -הכל רגשי....!!! מדומיינת.... ועוד כהנה וכהנה...

הנה עוד כמה "פנינים" שחברות וחברי הקבוצה הסגורה של MS ישראל בפייסבוק מקבלים בתגובה לכך שהם מאובחנים בטרשת נפוצה: 1. יו, את כמו קשישה. למה את מתעקשת להצטרף לטיול אם את נשארת בבית קפה בכניסה למסלול? 2. חבל עלייך את צעירה.. 3. מה כבר עשית שאתה כזה עייף? הרי אתה כל הזמן ישן! 4. שני תזונה/פעילות גופנית/הרגלי שינה והכל יסתדר 5. הכי טוב, תורידי כמה קילו ותרגישי נפלא -------- למי שמתעניין - MS ישראל היא חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו).

"להנאתכן/ם", סדרה שלישית של אמירות שמאובחנות ומאובחנים בטרשת נפוצה, חברות וחברי הקבוצה הסגורה של MS ישראל בפייסבוק, שומעים לעיתים קרובות: 1. תעשי דיאטה, תרזי ותראי איך כל הכאבים שלך יעלמו ותרגישי יותר טוב. 2. אני מכיר מישהו שהיה לו טרשת והוא לקח XXX (או טופל ב-YYY) והבריא לחלוטין. תנסי גם את. 3. זו תופעת לוואי מהתאונה שהייתה לך לפני כמה שנים? 4. זה כמו ניוון שרירים? 5. שמעתי שזו מחלה סופנית, אני ממש משתתפת בצערך. 6. טרשת זה בעצבים? אז בטח בגלל זה את כל כך עצבנית. -------- למי שמתעניין - MS ישראל היא חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו).

"אבל עד כמה זה מגביל אותך בחיי היום-יום?" – אווואווף. אני שונאת ששואלים אותי משהו כזה. כאילו ניסיון "לכמת" את הטרשת. לתת לה גבולות ומסגרת. אבל אין לה. יש תקופות ארוכות שאני בכלל לא חושבת על הטרשת. שהיא לא משפיעה עליי בכלום. ויש ימים סיוט – של תסמינים מציקים נורא ופחד שמשתלט עליי כי אין לי שליטה על הגוף ואין לי מושג מה יהיה מחר. יש דברים שמפריעים לי ביום יום ובכלל אי אפשר לדעת בכלל אם זה מהטרשת או לא.

נרקסיסטית שגרה בקומה שלישית בלי מעלית: יו, איך אני מתה שתבואי אליי.. אני רוצה לארח אותך כמו האירוח המקסים שאירחת אותי.. אני: נשבשבמ: נגיד ל XXX (בן זוגי) שיעזור לי לסחוב אותך למעלה.. אני: (facepalm). גם אני בלב: תמותי

מיכאלה-שלי
29/04/19 10:17

"גם אותי החום גומר" – בחום התסמינים שלי מוחמרים מאוד. קשה לי לנשום, אני מרגישה שיש לי חבל מתהדק סביב הצוואר, לפעמים הפרעות תחושה ברגליים ובידיים והעייפות חזקה ממני. כשאני אומרת שקשה לי כי חם אני נהיית מתוסכלת שאומרים לי "גם אותי החום גומר". אין לכם מושג....

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
31/05/19 16:46

השבוע היה יום המודעות, ובזכות התגובות והשיתופים של כולכם העלינו את הכתבה הזו ל"ידיעות אחרונות" - על תבונה, רגישות וטרשת נפוצה:

Nona-Yourbiz
02/06/19 13:23

תותח על! 3> 3> 3>

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
02/06/19 21:15

תודה :angel:

קולג בעבודה החדשה: יו, ממש כל הכבוד ל(שם החברה שלנו) שמקבלים אנשים כמוך. אני בעצבים: מה זה אנשים כמוני? יש לי ידע ונסיון ויכולת רלבנטיים לא פחות ממך. אני פה בזכות בגלל שיודעים כמה אני טובה. לא בגלל שמרחמים עלי. גם אני: פותרת לו דברים שהוא לא יודע.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/06/19 19:49

כנראה שלצד כל המאמץ של כולנו, תמיד יהיו הערות כאלו מקווה שהן ילכו ויפחתו עם הזמן. ובעיקר - כל הכבוד על התשובה!