מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

בראשית

יאיר - ערן

יאיר - ערן

מומחה כמוני
12/04/19 21:24
3 תגובות

אתמול החללית "בראשית" התרסקה על הירח. צפינו כל המשפחה בשידור ניסיון הנחיתה כאילו זה איזה משחק כדורגל ומצאתי את עצמי שוכח לרגע איזה אתגר ענק זה להנחית באופן אוטונומי חללית קטנטונת פצפונת על הירח שלנו. ואיזו תעוזה ואומץ בכלל לחשוב על האתגר הזה. ואחרי כמה דקות בהם צפינו בתמונות מרגשות על המסך, פתאם החללית התרסקה לה !!! ככה פתאם בלי הודעה מראש, מבלי להכין אותנו שהמשחק נגמר לפני הזמן - טראאח פתאם היא התרסקה ואבדה לעולמי עד.
אחר כך יצאתי החוצה ולמעלה התגלתה לה הלבנה הטובה שלנו - עדיין תחילת חודש ניסן ולכן סהר חסר אבל הכל כרגיל. ממרחק של למעלה מ-300,000 קמ לא רואים שום סימני התרסקות ובכל זאת - הרגשה הזויה שעל אותה לבנה טובה ומנחמת התרסקה לה החללית "בראשית".

אחר כך עלו במוחי שתי תובנות -
הראשונה שאחרי 50 שנה בו נחת האדם לראשונה על הירח, עדיין זו משימה אדירה כל כך לנסות להנחית משהו על הירח שלנו. תחשבו - לפני חמישים שנה עדיין שלחנו מכתבים בדואר והמחשב הכי גדול בעולם היה קטן פי אלף מכל אייפון שיש לכל ילד קטן... ועדיין להנחית חללית על הירח - כל כך קשה.

והתובנה השנייה - אנחנו בני האדם מנסים בכל כוחינו להבין את הטבע, לשלוט בו ולשנות אותו.והנה בא מר "טבע" ואומר לנו - חברים בני אדם נכבדים - עוד לא !!! אתם עדיין קטנים ולא מבינים כלום. אתם אפילו לא יודעים שאתם לא מבינים כלום - אז כן יש לכם אינטרנט מהיר ומכוניות חשמליות ומיקרוגלים אבל תכלס .. אני אדון טבע הבעל בית האמיתי. תקראו לזה טבע , תקראו לזה אלוהים - כל אחד באמונתו יחיה - אנחנו עדיין קטנטנים וטיפשים וההתרסקות נתנה לנו פרופורציות למקומנו ביקום.

חשבתי איזה שיר לשים לכבוד המאורע ופתאם מצאתי כל כך הרבה שירי חלל וירח אבל בסוף הקלישאה ניצחה ולא יכולתי שלא לצרף את שיר המסע בחלל האולטימטיבי.


בראשית

תגובות

מיכל---ער-ן
12/05/19 23:17

אוהבת...

אהבתי את הפוסט. הוא מדגיש עד כמה חוסר שליטה ואי וודאות יש בחיים שלנו. יחד עם זאת, עם זה ולמרות זה,אצטט ציטוט אהוב שלי אישית,של סטיבן קינג, המשקף את הרצון המתמיד שלנו לנהל את חיינו ואת שאיפותינו בכל זאת,לפי הרצון האישי הבוער בטבע האדם כל כך: ישנם אנשים הנותנים לחיים להשתלט עליהם כמו סוסי פרא הדוהרים לכל עבר כרצונם, לגרור אותם,אך הבודדים והמיוחדים שבהם,בעלי האומץ והתעוזה,רותמים את החלומות לסוסים וכרכרות אשר הם מנהלים אותן. לא אעז ואומר שאני כזאת, אך הייתי מעדיפה לחשוב על החיים כך. כמעין רצף של נסיונות שבהם תמיד אפשר להיכשל אך גם להצליח....מי יודע,אולי שנה הבאה תהיה לנו חללית פלוס רובוט שיתורו את הירח בצוותא ויעיפו את העולם, כמו כלי הנשק שלנו והטכנולוגיה וכישורי ההישרדות של המדינה הקטנה הזאת שהעזה. בכל מקרה נהנית מהכתיבה שלך...מאוד מרגשת ובעלת תובנות ונסיון חיים.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
13/05/19 10:58

מסכים איתך כל כך אבל ... בצניעות מתוך כבוד לטבע, לאחר, לזולת. זה משהו שאנחנו הישראלים כל כך חסרים בו לפעמים. היהירות, השחצנות ה"עם סגולה" הזה - זה לוקח אותנו לפעמים למקומות פחות טובים.